Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Egmont demanterer

Andeby Online > Diskusjonsforum > Egmont demanterer

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg har nettopp fått følgende mail fra en bekjent i Egmont-systemet. Ettersom hun ikke har gitt noen eksplisitt tillatelse til å bringe dette videre har jeg valgt å anonymisere vedkommende:

Hei, Sigvald!

For at ikke AOLs nyhetsoppslag om CBSV-utsendelsen som skulle være forsinket på grunn av at bøkene først må settes riktig inn i kassettene, skal utvikle seg til en unødvendig het potet i AOLs forum, kan jeg med en gang fortelle at det hele bare er en morsom aprilspøk fra Solstrands side. Det er med andre ord ingen grunn til panikk.

Jeg kan ellers glede deg med å fortelle at flere Rosa-utgivelser nå er på vei i DD&Co. I nr. 14 som er i salg fra mandag av, finner du "T.R.A.N.G.S.T.A.R.T." fra 1997. I nr. 19, 20 og 21 kommer endelig Rosas ferskeste produkt "The Prisoner of White Agony Creek" som er et nytt ekstrakapittel i serien om Skrues Liv, denne gang med fokus på hans tid som gullgraver i Klondike på 1890-tallet. Årets sommerlesning for Rosa-interesserte er for øvrig "Columbuskartene" fra 1995. Som du sikkert kjenner til er denne en oppfølger til en av Barks' aller største klassikere "Gullhjelmen" fra 1952 som kommer som sommerlesning i nummeret før "Columbuskartene".

Ha en fortsatt god dag.

Med vennlig hilsen
N.N.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 17:07 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

01.04.2006, 17:05

**//ENDELIG//** Bare én drøy måned, så kommer den.
Sommerlesningen er jo bare perfekt siden jeg aldri har lest denne historien.

Dette kommer til å bli et knall-år! Donaldismen, LO$C, The Prisoner of White Agony Creek, Columbuskartene og kanskje AOL-treff!!! :-D:-D:-D
(Hvis ikke dette også er en april-spøk da?)

Ang. spøken, Olaf: Jeg gikk på'n

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 18:00 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

01.04.2006, 17:12

OK, no er eg forbanna på heile Egmont-systemet. Kva er poenget med å prøve å vera morosam på 1. april, når den ein fleiper med ikkje godtar spøk og difor går ut og forklarer i klartekst at neida, dette var berre ein aprilspøk?

Herregud, dette er tragisk. Egmont DEMENTERER??? Er det ikkje lov til å fleipe på første april lenger utan at eit Oslo-konsern skal øydeleggja heile spøken etter berre eit par timer?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 19:46 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 18:03

Velvel, håper ihvertfall svenskene har vett til å få med seg dette sumaropptrykket slik at vi for framtida slipper meir gnål om at vi må få den historia igjen snart.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 18:04

No var dette strengt tatt ikkje ein offisiell demanti, men ein personleg e-post til Sigvald frå ein anonym kjelde i Egmont som ikkje ser ut til å vere meint å skulle leggest offisielt ut - noko Sigvald jo spesifiserar i sin presentasjon av sitatet.

Utover det er eg einig i din reaksjon, men å legge skulda på **Egmont** blir litt sneversynt. E-posten tyder på at dette er eit svar på ein forespørsel frå Sigvald, og det må då vere lov å svare sakeleg, sjølv på fyrste april.

Men eg er veldig, veldig einig i at ein slik demanti ikkje har noko her i forumet å gjere før tidlegast over midnatt, det øydelegg jo heile spøken.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 18:10 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

01.04.2006, 18:07

Olaf, jeg gikk også på den! Morsom spøk ;-)

Mickey
18 år, Horten

01.04.2006, 18:18

Sigvald skreiv:

Jeg har nettopp fått følgende mail fra en bekjent i Egmont-systemet. Ettersom hun ikke har gitt noen eksplisitt tillatelse til å bringe dette videre har jeg valgt å anonymisere vedkommende:

Det kom da noe godt ut av dette. Sigvald har nå bekreftet at han har en bekjent i Egmont-systemet, og fra nå av kan han altså be seg selv om å ta kontakt med "sine venner i Egmont".

-Ferdinand
Mandler vokser ikke på trær, de kommer fra grøten!

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 19:05 av Ferdinand

Ferdinand
36 år

01.04.2006, 19:04

For ikke å glemme at vi har fått bekreftelse på når DRs neste historie kommer!

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

01.04.2006, 19:09

For ikke å si hva som blir sommerlesning to av ukene!

It was all started by a mouse...

Audun

01.04.2006, 19:11

Må innrømme at det er med glede eg tenker tilbake på den tida då det faktisk kom som ei stor positiv overrasking når eit blad innehaldt ei Don Rosa-historie, og at det faktisk var litt spennande ihvertfall ut juni kva som kom til å vera sommerlesning. Personleg gjekk eg litt lei av «Sølvstrømmens fange» for eit halvårs tid sidan.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 19:14

Nå kan det jo være aprilsnarr at DRs historie kommer. Eller kanskje hele demantiet er en aprilsnarr. Men jeg gikk ikke på spøken, da jeg allerede har fått CBSV boks nr. 3.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

01.04.2006, 19:17

Og det forventer du at vi skal tru på? :-)

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 19:19 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 19:19

Olaf Solstrand skreiv:

Og det forventer du at vi skal tru på? :-)

Øyyy. Du må da ikke avsløre min godt kamuflerte spøk etter kun to minutter! Må tilstå at du lurte meg godt. Jeg hadde blitt smårar av å vente to ekstra måneder.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 19:25 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

01.04.2006, 19:23

Eg avslører ingenting. Eg seier berre at eg ikkje trur på deg ... og eg trur ikkje på så veldig mykje denne dagen akkurat. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 19:24

Olaf Solstrand skreiv:

og eg trur ikkje på så veldig mykje denne dagen akkurat. :-)

Ikke jeg heller så jeg går for at Sigvalds innlegg er en aprilspøk frem til han eventuellt sier noe annet imorgen.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

01.04.2006, 20:12

Eg håper for Sigvalds skuld at du tar feil, Chrisron, for har du rett i det der kjem eg til å bli rasande på han. Å øydeleggja ein aprilspøk for å kunne erstatte den med sin eigen aprilspøk er berre usmakeleg.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 20:23

AuDON McDUCK skreiv:

Får vi ikke bare vite hva som er sommerlesning i en av ukene?

Hørte du det Tommy, du er ikke normal

Christiffer

01.04.2006, 20:36

Christiffer skreiv:

AuDON McDUCK skreiv:

Får vi ikke bare vite hva som er sommerlesning i en av ukene?

Sigvald skreiv:

[...] **Årets** **sommerlesning** **for** **Rosa-interesserte** **er** for øvrig **"Columbuskartene"** fra 1995. Som du sikkert kjenner til er denne en oppfølger til en av Barks' aller største klassikere **"Gullhjelmen"** fra 1952 som **kommer** **som** **sommerlesning** **i** **nummeret** **før** [...]

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 20:39 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.04.2006, 20:39

Det er vel ingen grunn til at det skulle vere ein aprilspøk. Eg har jo lese at menneskje i dette forumet har bekrefta frå redaktøren sjølv at "TPOWAC" var i ein nylig motteken åttebladsbolk. At historia kjem i nummera Sigvald siterer er slettes ikkje utenkjeleg.
Å moderere ned til kun det andre avsnittet når han kopierte mailen inn hit, for å unngå å sprette aprilspøken kunne han kanskje ha tenkt på, men.. han skal ha takk for informasjonen.

No er det èg som blir litt paff om Sigvald har lurt oss.

«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»

-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.

Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes

01.04.2006, 20:41

Chrisron skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

og eg trur ikkje på så veldig mykje denne dagen akkurat. :-)

Ikke jeg heller så jeg går for at Sigvalds innlegg er en aprilspøk...

Og det gjør du helt rett i :-)

La meg også legge til at det overhodet ikke var min hensikt å irritere Olaf med dette. Jeg har aldri ført vært borti at det ansees som negativt å "avsløre" en aprilspøk 1. april. Dersom det er slik å forstå, skal noe slikt selvsagt aldri gjenta seg fra min side. Så **unnskyld** , Olaf!

ANDonym, jeg kan godt kikke etter Columskartene for deg hos Løvås.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 01.04.2006, 23:10 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

01.04.2006, 23:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.