Andeby Online > Diskusjonsforum > Gjester vi aldri glemmer
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Donald-universet er fullt av bipersoner som dukker opp i én historie for så aldri å bli sett igjen. Har du noen favoritt? Selv er jeg svak for den gamle indianeren i "Den store fiskekonkurransen" fra WDC167 (finnes bl.a. i Samlede Verk bind 12).
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
07.03.2006, 13:49

Selv husker jeg godt en lubben pølseselger i en Daniel Branca historie.
Jeg glemmer heller ikke zombien fra Barks/Rosa historiene nemlig Bombi zombi (Kanskje feil skrevet).
Innlegget blei sist redigert 07.03.2006, 21:21 av Duckern
Duckern
16 år, Karmøy
07.03.2006, 15:40

Han skrytende cowboyen i Carl Barks-historien, "Hvem er rikest i landet her(?)" er en personlig favoritt.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
07.03.2006, 16:04

Nok en gang vil jeg trekke frem bussjåføren i Don Rosas "Går på Veggen"
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie.
*dask dask dask dask*
Arne Bye
24 år, Steinkjer
07.03.2006, 17:12

Manden fra Song-song, Moritz Mollton, som spillede på tragtofon. En herlig fætter!
(historien hedder "Mikke og mannen fra Ping-Pong" på norsk, og er skrevet/tegnet af Romano Scarpa)
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
29 år, Danmark
07.03.2006, 17:37

Tim og Tom, de to sjømennene fra "Mikke Mus på dronning Kalhoas ildøy ". Hvordan de to røyk i tottene på hverandre ustanselig var rett og slett ubetalelig.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
07.03.2006, 17:58

Fontomet i Notre Duck, hvis han kan nevnes, har jeg aldri glemt.
Andre er:
Busssjåføren i "Skrue går på veggen"
Kaptein Kuda i "Onkel Skrue -Skatt i glass og ramme"
The Bat (en skurk i en Gottfredson-historie fra 1934)
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
07.03.2006, 18:34

Einherje skreiv:
Tim og Tom, de to sjømennene fra "Mikke Mus på dronning Kalhoas ildøy ". Hvordan de to røyk i tottene på hverandre ustanselig var rett og slett ubetalelig.
Nåh, ja, de var sjove!
Men de blev altid gode venner igen.
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
29 år, Danmark
07.03.2006, 18:41

Einherje skreiv:
Jeg syntes det var gøyest da de skulle kjøre bil, haha.
Han der taxisjåføren i den første Pihl/Smet-Fantonald-historien er jo også veldig artig.
Og for ikke å glemme den tjukke dama Donald støtter på overalt når han forsøker å ta igjen turistgruppen sin i Europa!!
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
07.03.2006, 22:55

Kristin skreiv:
Jeg syntes det var gøyest da de skulle kjøre bil, haha.
"Himmel og hav! Nå styrer han etter stjernene!"
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Innlegget blei sist redigert 07.03.2006, 23:10 av Vegar
Vegar
19 år, Trondheim
07.03.2006, 23:10

Min favoritt er uten tvil Bombi-Zombie.
Jonas Larsen skreiv:
I historien Gummi-Mikke som stod i DD for ein del år sia opptrådde ein skurk som eg aldri har sett hverken før eller siden: Flaggerbaronen. Kan det vere samme figur?
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
07.03.2006, 23:14

Var det Waldemar han het? Vennen til Ole Dole og Doffen som åt ein mynt som kunne være sjelden. Han er så fin.
akelakk
38 år, Tingvoll
07.03.2006, 23:33

Kristian Rødvand skreiv:
Jonas Larsen skreiv:
I historien Gummi-Mikke som stod i DD for ein del år sia opptrådde ein skurk som eg aldri har sett hverken før eller siden: Flaggerbaronen. Kan det vere samme figur?
Muligens. The Bat var en skurk i det ville vesten, hvis Flaggerbaronen også er det så er de utvilsomt samme skurk ja :-)
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
08.03.2006, 00:22

Nå har begge to riktignok vært mer i litt mer enn èn historie (men bare så vidt), men jeg vil allikevel trekke frem skurkene
Vandalen og Spektrus
som Fantonald måtte gjøre opp med et par ganger hver.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
08.03.2006, 00:25

Jonas Larsen skreiv:
Kristian Rødvand skreiv:
Jonas Larsen skreiv:
Muligens. The Bat var en skurk i det ville vesten, hvis Flaggerbaronen også er det så er de utvilsomt samme skurk ja :-)
Då tvilar eg på at det er den same. Flaggerbaronen var eigentlig ganske lik Kladden, med heildekkende drakt i svart (med rødskjær,vel og merke), berre at han hadde synlig munn og spisse flaggermusører. Også var han nok ein del dummere enn Kladden. I historien fekk man inntrykk av at Mikke hadde støtt på han før. Er det nokon som veit noko meir om dette?
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
08.03.2006, 20:31

The Bat ligner også faktisk litt på Kladden, bare han er litt mer kraftig. Mulig at Flaggerbaronen er den samme skurken som har vendt tilbake...
I don´t know. :-)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
08.03.2006, 20:47

Flaggerbaronen er vel, så vidt jeg husker, en superskurk? Det kan ikke en Gottfredsonfigur fra 1935 være, for da fantes det ikke noe som het superskurker.
(Er The Bat forresten han kisen som lusker i kulissene i Mickey Mouse in Death Valley? Den har jeg bare lest starten av, på internett, så ingen spoilere takk.)
Innlegget blei sist redigert 08.03.2006, 20:55 av Vegar
Vegar
19 år, Trondheim
08.03.2006, 20:54

Superskurker fantes vel i 1934? Spøkelseskladden er jo en superskurk, og det var han fra dag én (selv om han kom i 1939).
Her er historien med The Bat bandit: http://coa.inducks.org/story.php/x/YM+022
Ingen bilder desverre.
SPOILER:
Don Julio er forresten han som er "The bat bandit
Jeg vet ikke om han er med i "Mickey Mouse in Death Valley", jeg har heller ikke lest hele :-)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 08.03.2006, 21:33 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
08.03.2006, 21:32

Olaf paa telefon (fortsatt uten nettilgang):
Flaggerbaronen var ingen superskurk eigentleg. Han var ein heilt vanleg skurk med det unntak at han brukte eit kostyme.
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
08.03.2006, 21:48

Jonas Larsen skreiv:
Superskurker fantes vel i 1934? Spøkelseskladden er jo en superskurk, og det var han fra dag én (selv om han kom i 1939).
Pr definisjon er ikke Spøkelseskladden en superskurk, nei. En superskurk er en skurk med superkrefter, og det har - heldigvis - ikke Kladden. Jeg ville ikke trodd det fantes superskurker før superhelter, og de dukket vel opp i 1938.
Vegar
19 år, Trondheim
08.03.2006, 22:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.