Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Det endelige oppgjøret

Andeby Online > Diskusjonsforum > Det endelige oppgjøret

Gå tilbake til forumoversikta ...

Dette har sikkert blitt tatt opp før, men jeg prøver meg allikevel:
Tegningene i **Pocket** eller tegningene i **DD&co?**
Hva liker du best og hvorfor?

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

27.02.2006, 15:51

Pocket! Enkelte DD-blad tegnere er bedre enkeltvis, men jeg synes at Pocket-tegningene er generelt mer spretne og livlige.

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

27.02.2006, 16:16

Vel ... eg kunne tenkja meg teikningane frå donaldbladene, kanskje med litt sterkare innflytelse av gamle italienske seriar, men med like stor grad av eksperimentering som vi får i egmont-pockethistoriene. Med andre ord: eg klarer ikkje å velja ein. Synest at donaldbladteiknarane normalt er betre til å teikna, men du verden så mykje pocketteikningane har som ein ikkje finner i donaldbladet.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.02.2006, 16:30

Umogleg å seie. Finnes både gode og dårlege teiknarar i begge...

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

27.02.2006, 17:24

Det virker som det er mye mer kunstnerisk frihet for de som tegner og skriver pockethistoriene, DD&Co er mye mer enhetlig. Men selve pocketenes format gjør at de blir knudrete, mens DD&Co blir mer oversiktelig.

Solveig
32 år, Trondheim

27.02.2006, 21:52

Tegningene bør sees noe i sammenheng med typen historie de er tegnet til.
Men skal jeg velge, går jeg for pocket-tegningene.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

27.02.2006, 22:18

Eg likar ulike ting ved dei ulike versjonene. Tendensen i vekebladet er at stilen er relativt uniform, sjølv mellom ulike teiknarar, og i tillegg er den systematisk og oversikteleg. I pocketene har det utvikla seg ein trend til det motsatte - teiknarbyttet mellom historiene er ofte langt meir tydeleg enn i vekebladet, og teikningane er generelt meir voldsomme og uavhengige av eit fast ruteoppsett.

Personleg likar eg det uniforme ved vekebladet - eg likar at det er eit ruteoppsett som kun blir brote dei gongene det er noko som skal gjerast ekstra verknadsfylt ved å bryte dei, og eg likar at karakterane ser relativt like ut frå historie til historie. Men eg likar farten og "livet" i teikningane i pocketbøkene, og denne kjensla av levande bilete er ikkje berre begrensa til at dei ofte beveger seg litt uavhengig av det tradisjonelle ruteoppsettet. Eg kunne tenkt meg ei lett blanding - meir uniformt enn i pocketene, mindre stilisert og anonymt enn i bladene.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

28.02.2006, 03:48

Jeg syntes i utgangspunktet at tegningene i Donald Duck & co er best, men det er også utrolig mange gode i Pocketene. Giorgio Cavazzano og Massimo Fecchi syntes jeg er blandt de beste tegnerne i pocketene.

Hovedgrunnen til at jeg liker DD best, er nok fordi at Don Rosa, Carl Barks, Marco Rota og andre, lager historier for ukebladet (Rota laget jo en historie for forrige pocket,da). Som Solveig også sa: Så liker jeg det bedre når formatet er som i DD. Og en annen viktig grunn er nok at jeg abbonemerer på DD, mens Pockete kjøper jeg bare iblandt (jeg har kjøpt alle i år). Så jeg tror jeg må si det slik: Ukebladet og pocketene er på hver sin måte like gode.

(For en fire, fem år siden var det pocketene jeg helst ville lese, men nå...)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 28.02.2006, 14:51 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

28.02.2006, 14:50

Det er mer liv i pocket tegningene synes jeg. Men det er flere gode tegnere i dd&co så det er umulig å bestemme seg ! ;-)

Duckern
17 år, Karmøy

28.02.2006, 15:07

Tegningene i Donald-bladet er klart best synes nå jeg. Mange av tegningene i pocket er rett og slett dårlige! **Men** i pocketene er det ofte mange **spennende** historier, med det endrer allikevel ikke mitt synspunkt: Donald-bladene er best! :-D

MicMac
17 år, Oslo

28.02.2006, 15:28

Det er da **noen** historier i ukebladene som har dårlige tegninger også...

Det har ikke noe med dette å gjøre, men jeg syntes historier som har svake tegninger er kjedelige å lese. Men det er meg da B-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 28.02.2006, 15:40 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

28.02.2006, 15:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.