Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Jon Gisles Donaldismen

Andeby Online > Diskusjonsforum > Jon Gisles Donaldismen

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Einherje skreiv:

Hva legger du i "utidig" dumping av CBL. Mener du virkelig at det å velge å selge det billig er på lik linje med overprising? Her ber jeg om en grundig, saklig og logisk forklaring.

Å selge billig til en bekjent er greit nok. Å bedrive prisdumping i markedet er derimot dårlig gjort mot andre som har betalt en lovlig høy normalpris.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

18.01.2006, 03:41

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:

Hva legger du i "utidig" dumping av CBL. Mener du virkelig at det å velge å selge det billig er på lik linje med overprising? Her ber jeg om en grundig, saklig og logisk forklaring.

Å selge billig til en bekjent er greit nok. Å bedrive prisdumping i markedet er derimot dårlig gjort mot andre som har betalt en lovlig høy normalpris.

Så du tror virkelig at noen sitter inne med et digert lager med CBL og bevisst dumper det på markedet?
Enn om det er folk som trenger penger fort eller Gud forby; noen som ikke er grisk.

Det er sant som det sies om oss her på berget; misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

18.01.2006, 04:03

Einherje skreiv:

Så du tror virkelig at noen sitter inne med et digert lager med CBL og bevisst dumper det på markedet?

Selvsagt ikke.

Enn om det er folk som trenger penger fort

I så fall ville vel ingenting være bedre for den i akutt pengenød enn om vedkommende fikk normalpris? Eller synes du det er positivt å utynytte andres nød?

Eller Gud forby; noen som ikke er grisk.

Så du mener at folk som tar normalpris er kyniske og griske? I så fall er det veldig mange griske brukthandlere i dette land som forholder seg til priser oppgitt i diverse prislister som er utarbeidet av såkalte eksperter.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

18.01.2006, 04:26

Sigvald skreiv:

Å bedrive prisdumping i markedet er derimot dårlig gjort mot andre som har betalt en lovlig høy normalpris.

Sier en mann som stemmer på ett politisk parti som setter markedskreftene over alt annet. Konsekvente handlinger og tankegang har vært etterlyst fra din side før Sigvald.

Men det er vel ikke bare å gjenutgi det verket der uten forfatteren sitt samtykke heller uansett hvor mye Olaf maser på vegne av AOL. Det er jo ikke sikkert Jon Gisle er interesert i flere runder med kjendisjag og rampelys. Noe en slik gjenutgivelse sikkert vil medføre.

Boka er kommet i fire opplag, men er det noen som vet noe om størrelsen på opplagene ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 18.01.2006, 08:42 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.01.2006, 08:42

Hva er "normalpris" på en auksjon på internett? Det lille jeg har fulgt med på disse auksjonene har vist meg at f.eks for høyt minstebud hemmer budgivningen. Samme med for høy minstepris.
De som tør starte lavt og dermed skaper interresse for sitt objekt får som oftest bedre pris til slutt.
Men, selfølgelig kan det også få en uventet "backfire" hvis det viser seg at markedet er "mettet" i en kort periode.
Husker ikke detaljene, men så på e-bay tre sett med CBL som ble solgt over en kort periode. En gikk for en veldig lav pris, den andre for "normalpris", mens den tredje gikk godt over "normalprisen".
Det det hele bunner ut i for sigvald er at han er ganske enkelt sur fordi han gav "normalpris" og klarer ikke unne at andre får det for en lavere pris. Det er der skoen trykker, basta.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

18.01.2006, 11:51

Jeg har Donaldismen på dansk, som "Andelogien". Utgitt på Runepress i 1979, oversatt av Freddy Milton. Den har også noe oppdatering fra Gisle. Er den dyr i Danmark?

med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew

Wogew
46 år, Rælingen

19.01.2006, 19:23

Tror da nok jeg ville være villig til at give 2-300 kroner for den, hvis det ikke var fordi jeg allerede har et pænt eksemplar. Men ved ikke hvad dens markedspris sådan ellers er - det er ikke en man normalt ser til salg - har aldrig set den til salg, har købt den af en af vennerne fra foreningen.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

19.01.2006, 20:52

Tror jeg har set den på qxl en gang, med en startpris der ihvertfald var over 500,-. Husker ikke præcist hvilket beløb det var.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

20.01.2006, 07:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.