Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

NM i Donald

Andeby Online > Diskusjonsforum > NM i Donald

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Sigvald skreiv:

Jeg har bare valgt å la være å delta p.g.a. manglende motivasjon.

Med all respekt, Sigvald: Du er så aktiv i NM-tråden at det ikkje er så veldig truverdig at du ikkje har motivasjon for dette. Du er jo ein av dei personane som engasjerer seg aller, aller, aller mest i NM jo, så litt motivasjon sit du garantert inne med :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.12.2005, 01:30

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Jeg har bare valgt å la være å delta p.g.a. manglende motivasjon.

Med all respekt, Sigvald: Du er så aktiv i NM-tråden at det ikkje er så veldig truverdig at du ikkje har motivasjon for dette. Du er jo ein av dei personane som engasjerer seg aller, aller, aller mest i NM jo, så litt motivasjon sit du garantert inne med :-)

Her blander du nok begreper igjen. Jeg mangler og har manglet **motivasjon** for å delta i NM, men **engasjement** det skorter det ikke på ;-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 16.12.2005, 01:41 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

16.12.2005, 01:40

Hmm, jeg synes jeg står på en veldig høy og skummel plass på resultatlisten... Jaja, det er morsomt så lenge det varer :-)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

16.12.2005, 07:43

Jeg er også strålende fornøyd med min plassering. Hadde ventet at en to dagers pause skulle trekke meg mye lengre ned på lista.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

16.12.2005, 08:30

Det plager meg at jeg mangler Donald pocket 38-49 i dette NMet. Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul. :-)

jeku
34 år, Oslo

16.12.2005, 14:30

Dersom jeg må bruke hele dagen på NM I DONALD den 24. desember blir det ikke vel mottatt i familien. Ønsker meg derfor noen lette oppgaver til jul.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

16.12.2005, 16:01

Superboy skreiv:

Dersom jeg må bruke hele dagen på NM I DONALD den 24. desember blir det ikke vel mottatt i familien. Ønsker meg derfor noen lette oppgaver til jul.

Som f.eks. "Hva slags dyr er Klara Ku?" :-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

16.12.2005, 16:11

Superboy skreiv:

Det hadde ikke vært bedre å avslutte mesterskapet på lillejulaften ?

Gunnar And
57 år, Larvik

16.12.2005, 16:15

Hm, er det berre meg som skal bruke heile julaften framfor PC-en altså?

Trur nok det er for seint for å planleggja å avslutte meisterskapet på julaften no, ettersom vi har sagt julaften så lenge ... og på min lille plan står det at på julaften blir det tre stykk 3-poengarar, så eg kan ikkje garantere at eit av dei blir eit spørsmål om kva dyr Klara Ku er.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.12.2005, 16:28

Superboy skreiv:

Bah, humbug! Det er på julaften de beinharde Donald-fanatikerne som er verdige til å vinne skal skilles fra noksagtene som heller vil hive i seg mat og åpne gaver sammen med familien enn å lete febrilsk gjennom sine donaldistiske samlinger hele dagen. Det vil si, hele dagen unntatt når Disneys julekavalkade sendes på TV -- den er jo en av de viktigste juletradisjonene vi har, og dens historie på norsk TV strekker seg helt tilbake til ... hm ...

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

16.12.2005, 16:40

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Superboy skreiv:

Bah, humbug!

Kona godtok, etter en del godsnakk, at jeg abonnerer på CBSV. Men hun godtar neppe at jeg sitter og leser verket hele julaften. Ingenting i veien for at vi får 3 poeng for å finne ut hvilket dyr Klara Ku er.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

16.12.2005, 17:33

Personlig gleder jeg meg i hvert fall til å bruke den kjedelige formiddagen på julaften til å prøve å løse oppgavene.
Folk som har andre ting på agendaen den dagen kan jo i hvert fall prøve å gjøre litt rett etter midnatt kvelden før, det er i hvert fall det jeg har gjort hver dag for å ikke ødelegge dagene som dessverre har måttet brukes til eksamenslesing.
Men det blir jo fort sent på natt, selvsagt:-)

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

16.12.2005, 17:41

Da er det kanskje bare meg som gir seg nå. Er bare en uke igjen til julaften og det er så mange andre ting jeg ønsker å prioritere nå. Ikke har jeg så mye å tape heller da jeg ligger ganske lang nede på lista.

Derfor lurte jeg på en ting, denne lista blir jo stående der i "all evighet" og da ville det kanskje være greit for oss som ikke får tid, eller av andre grunner ikke får anledning til å være med hver dag, at da konkuransen er over blir skrevet opp hvor mange dager hver enkelt har deltatt. Det var jo også en stakkar som måtte avbryte p.g.a. datatrøbbel. Er forskjell på en som har fått femti poeng og har vært med hver dag og en som bare kanskje har vært med i 15 dager med samme poengsum.

Bare et lite ønske fra med :-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Innlegget blei sist redigert 16.12.2005, 17:42 av Helen

Helen
Oslo

16.12.2005, 17:42

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Bah, humbug!

Hah, det kan en 20-åring si ! Det er noe annet med en gammel mann som har 25 års-jubileum som julenisse - plikten kaller !

Gunnar And
57 år, Larvik

16.12.2005, 17:42

Jeg er ferdig med eksamen! Nå kan jeg BARE drive på med NM fremover... hehe (eller ikke, har jo juleforberedelser som andre folk naturligvis. og har ikke kjøpt en eneste julegave. jeg kan kanskje kjøpe Donald-stuff til alle jeg kjenner?).

Juleaften, hm, jeg mener å huske at jeg brukte store deler av juleaften både i fjor og året før foran PCen... Jess du. Jeg må da sannelig få tid til å gjøre juleaftenspørsmålene også. Særlig dersom jeg fortsatt ligger pinlig godt an... skjønt, tre trepoengere *grøss*.

(har også lagt merke til at min døgnrytme er noe mer normal enn den generelle Andeby Online-døgnrytmen. Jeg pleier å være her om dagen og sove om natten, jeg.)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

16.12.2005, 18:53

Hm, ein ting eg plutseleg byrja å tenkja på ... kva om eg berre finner på noko übervanskelig til julaften, og så kan vi heller la spørsmåla ligge ute i to dagar? Skjønner jo at enkelte prioriterer familie og nissedrakt, men dersom folk får BÅDE julaften OG første juledag på seg klarer vel alle dei ivrigaste donaldistane å slite seg laus frå familie og venner i «tjue minutter» vel? :-)

Kristin: frå og med 18. desember (i overimorgon) vil det vera to to-poengarar og to tre-poengarar pr dag, og frå og med 21. desember vil det vera ein to-poenger og tre tre-poengarar kvar einaste dag fram til jul.

(og du har ein døgnrytme eg er sikker på at mange her inne misunner deg. Eg gjer ihvertfall det.)

Innlegget blei sist redigert 16.12.2005, 19:02 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.12.2005, 19:01

Uansett om det ligger ute til andre dagen eller fjernes julaften er det jo likt for alle.
Gjør det du vil, men jeg stemmer for andre dagen siden jeg også har en "mission" på julaften

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

16.12.2005, 19:04

En julekalender skal avsluttes 24. desember.
Selv om jeg har nok å gjøre den dagen har jeg planer om å avslutte med stil - sånn litt over midnatt, tradisjonen tro ;-)

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Innlegget blei sist redigert 16.12.2005, 19:11 av Lillegull

Lillegull
28 år, Grimstad

16.12.2005, 19:09

For all del, ikke kom med noen overvanskelige spørsmål. Det blir det en fryktelig distre julenisse. Kanskje han til og med glemmer å ta på maska? Ta noe kjempelett og del ut tre poeng til alle snille barn.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

16.12.2005, 19:33

Olaf Solstrand skreiv:

Hm, ein ting eg plutseleg byrja å tenkja på ... kva om eg berre finner på noko übervanskelig til julaften, og så kan vi heller la spørsmåla ligge ute i to dagar? Skjønner jo at enkelte prioriterer familie og nissedrakt, men dersom folk får BÅDE julaften OG første juledag på seg klarer vel alle dei ivrigaste donaldistane å slite seg laus frå familie og venner i «tjue minutter» vel? :-)

Tja, jeg hadde likt best om vi hadde avsluttet NM'et på julaften. Så kan det vel være litt lette/middels vanskelige spørsmål :-P Det hadde jo blitt sagt helt fra begynnelsen av NM'et skulle vare i 24 dager ! Og jeg synes ikke det burde blitt forandret.

Innlegget blei sist redigert 16.12.2005, 20:44 av Mickey

Mickey
18 år, Horten

16.12.2005, 20:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.