Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

NM i Donald

Andeby Online > Diskusjonsforum > NM i Donald

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Guffen Delbekk skreiv:

Det skal bli en glede. Jeg gleder meg å få flere feil så de de to feilene fra 1 des. skal slutte å rritere meg. :-)

Lurt tenkt. Tar meg den friheten å følge din tankegang :-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

10.12.2005, 21:04

Skjønner at det er mange flinke folk med i konkurransen ... dei tjueto øverste plassane på lista er heilt uforandra sidan i går.

Noko som forhåpentlegvis jamner seg ut *litt* no som vi har fått trepoengarar? :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.12.2005, 00:17

Olaf Solstrand skreiv:

Noko som forhåpentlegvis jamner seg ut *litt* no som vi har fått trepoengarar? :-)

Og så om en //pocketbokhistorie,// da. **Grumle**

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Innlegget blei sist redigert 11.12.2005, 00:30 av Øystein Skartsæterhagen

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

11.12.2005, 00:30

Tjo-bing! Endelig full pott! Tenk om alle runder hadde vært like "Karamell-aktige" som denne... Takk til Barks og Scarpa (nå, som alltid)!

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

11.12.2005, 00:32

Kjem til å kome trepoengarar om heilt andre ting enn pocketbokhistorier òg ... Men vi starter med ein trepoengar om dagen :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.12.2005, 00:32

Olaf Solstrand skreiv:

Kjem til å kome trepoengarar om heilt andre ting enn pocketbokhistorier òg ... Men vi starter med ein trepoengar om dagen :-)

Saa det er haap for oss som ikke er saa beleste verken i DP eller Dostojevskij ogsaa?:-)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

11.12.2005, 00:35

Det er alltid håp. Det er framleis 140 poeng som ikkje er delt ut, veit du.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.12.2005, 00:37

**Ein** **viktig** **merknad** **om** **dagens** **spørsmål:**
Ser at mange har misforstått siste spørsmål i dag. Vi spør *ikkje* etter ei historie som er basert på ein Dostojevskij-roman. Vi spør etter ei historie der det oppstår ein ond plan basert på ein Dostojevskij-roman.

Vi spør dessutan etter ei **pocketbokhistorie,** og det uttrykket kan de tolke heilt bokstaveleg.

Eg tipper at mange har søkt etter Dostojevskij i INDUCKS for å kome fram til det svaret som ganske mange har avgitt så langt, men så enkelt er det ikkje å få tre poeng. Skal prøve å gå inn og endre formuleringa i spørsmålet slik at det blir ein del tydelegare kva vi spør om.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.12.2005, 00:50

Hva mener du med "moderne Egmont-serier" i spørsmål 1? Kan du spesifisere det litt, f. eks. angi en tidsperiode?

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

11.12.2005, 00:51

Olaf Solstrand skreiv:

Jammen godt. Eg slit skikkeleg med Pocket-spørsmåla (slit vel eigentleg med alle spørsmåla, men spesielt Pocket-spørsmåla). Fælt å klage, men eg ville gjerne hatt litt meir spørsmål om nyare historier frå Donald Duck & Co (1980-), og litt mindre Pocket. Men det er jo mi meining. Og eg har den meininga fordi eg trur det hadde gjort det enklare for meg, så... Likevel, Donald Pocket er jo mindre enn Donald-bladet.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

11.12.2005, 01:02

Formuleringa i siste spørsmål er endra no.

Sølve skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Jammen godt. Eg slit skikkeleg med Pocket-spørsmåla (slit vel eigentleg med alle spørsmåla, men spesielt Pocket-spørsmåla). Fælt å klage, men eg ville gjerne hatt litt meir spørsmål om nyare historier frå Donald Duck & Co (1980-), og litt mindre Pocket. Men det er jo mi meining. Og eg har den meininga fordi eg trur det hadde gjort det enklare for meg, så... Likevel, Donald Pocket er jo mindre enn Donald-bladet.

Vi prøver jo å finne ei balanse. Så langt har det vore ein del gamalt DD&Co (spesielt ganske mykje Barks), litt nytt DD&Co (først og fremst representert ved Don Rosa), litt pocketbøker og litt reint donaldistteorietisk. Kanskje blir det overvekt frå enkelte av gruppene, men vi prøver å gjera det vi kan for å unngå det.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.12.2005, 01:17

Olaf Solstrand skreiv:

Vi prøver jo å finne ei balanse. Så langt har det vore ein del gamalt DD&Co (spesielt ganske mykje Barks), litt nytt DD&Co (først og fremst representert ved Don Rosa), litt pocketbøker og litt reint donaldistteorietisk. Kanskje blir det overvekt frå enkelte av gruppene, men vi prøver å gjera det vi kan for å unngå det.

Det tviler eg ikkje på at de gjer. :-)

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

11.12.2005, 01:25

Olaf Solstrand skreiv:

Diff skreiv:

Enda godt at de engelske drage-navnene ble godkjent. Selv med spesialtilatelse for å rote i kjelleren på Trondheim Folkebibliotek etter forsvunnende HOF-bøker, måtte jeg til slutt bruke INDUCKS.. :-)

Jøss. Dei slapp deg inn i magasinet? Tøft.

Var en veldig hyggelig ung dame i barneavdelingen som gikk og spurte ledelsen om det var greit. Jeg tror hun egentlig gjorde det for å slippe å lete gjennom alle magasinene selv. Og jeg som trodde at alle bibliotekarer vist nøyaktig hvor alle bøkene til en hver tid befant seg.. :-)

Diff

11.12.2005, 01:52

3-poengsspørsmålet viste seg å være akkurat det som det skal være: Ekstremt krevende.
Ikke det at jeg har gitt opp enda, men jeg tror nok at jeg må melde pass noe helt ettertrykkelig. Og det er selv om jeg har alle pocketene.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

11.12.2005, 02:00

akk o ve... har bare rykka nedover de siste dagene, men nå er jeg i fritt fall.... dagens spørsmål og 3-poengerne blir døden min, men det er vel kanskje sånn det skal være?=)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Innlegget blei sist redigert 11.12.2005, 12:30 av Andungen

Andungen
19 år

11.12.2005, 12:29

Ja den var tung. Vi er tross alt Donald-fan og fortrekker nok en god Don Rosa fremfor Dostojevskij.... :-) Men jeg synes egentlig spørsmålet er veldig bra, og en fin unnskyldning til å repetere noen Donald pocketer på sløv søndag.

jeku
34 år, Oslo

11.12.2005, 12:38

Ja, den som hadde hatt noen Donald-pocket å repetere, du...

Nestor Burma
43 år, Trondheim

11.12.2005, 12:56

Au-au, jeg har aldri lest Dostojevskij (enda jeg har sagt at jeg skal gjøre det i et par tre-år), og langt mindre lest alle Donald-pocketer... dette er nok bare å gi opp, dessverre :-(

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

11.12.2005, 14:13

Kristin skreiv:

Au-au, jeg har aldri lest Dostojevskij (enda jeg har sagt at jeg skal gjøre det i et par tre-år), og langt mindre lest alle Donald-pocketer... dette er nok bare å gi opp, dessverre :-(

Ja, hva skal en stakkar gjøre som ikke har lest en Donald-pocket siden de første kom ut på 60-tallet(?) - når raser det bare nedover - men jeg får prøve å svare på det jeg kan/ og google på resten.

Gunnar And
57 år, Larvik

11.12.2005, 14:18

Vil si det er imponerende av de som maatte klare aa svare paa dagens 3-poenger ut fra hukommelsen! Syns det er nesten like imponerende om noen klarer aa google seg fram til svaret:-)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

11.12.2005, 14:24

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.