Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skuffende Donald-kalender

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skuffende Donald-kalender

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Snakker ikke om NM`et nå, men om kalenderen som kom i Donald-bladet forrige uke. Syns det egentlig var ok med kalenderen, man kan jo faktisk vinne ganske kule premier, så sånn sett er det greit.

Men når jeg var inne å sjekka på donald.no nå, så kan man jo faktisk delta der _*uten*_ at man har kalenderen i det hele tatt. Det gjør jo at hele vitsen med julekalenderen er borte. Blei litt skuffa, jeg da men...

Kan vi forresten gjøre det til en avtale at hvis noen vinner, så sier man ifra her? :-) Hadde vært kult å fått vite det iallefall...

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 06.12.2005, 23:50 av Olaf Moriarty Solstrand

Wilfu
21 år, Bamble

01.12.2005, 16:43

Synest faktisk at nettopp dette er POSITIVT eg. Synest alltid det er positivt at noko er tilgjengeleg heilt gratis. Pluss at dette tiltaket gjer at det er mykje vanskelegare å krysse av feil.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 16:54

Vel, det gjør det nok lettere å delta i konkurransen, men jeg føler liksom at det ikke har kommet noen kalender i DD i det hele tatt i år... Men jeg overlever. :-)

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

01.12.2005, 17:17

I Danmark findes der en lov, der siger, at en konkurrence ikke må være købsbetinget. Hvis I har en lignende lov i Norge, kan det vel være begrundelsen?

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

01.12.2005, 17:32

Kanskje, men ville ikkje det medføre at vanlege konkurranser av typen som er i Donald-bladet kvar veke heller ikkje er lov?

Har forsåvidt aldri skjønt den lova - «du trenger ikkje å KJØPE denne colaflaska for å delta i konkurransen, berre send oss koden som du finner på baksida av etiketten!»

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 17:49

Mja -- det er vel alt efter, hvor meget virksomhederne tør bøje loven...

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

01.12.2005, 19:11

jeg for min del synes ikke noe om at jeg må plotte inn alder når jeg svarer på oppgavene i julekalenderen, kan ikke se for meg at de helst ønsker gi premie til en på 22 år;-)

Fergus
25 år, Grimstad

01.12.2005, 20:23

Er ganske sikker på at det er anonym aldersgrense dersom du veljar å svare på postkort eller SMS. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 20:29

Kanskje det var en idé. Det virker litt *underlig* at en 25-åring svarer også...

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
28 år, Grimstad

01.12.2005, 20:59

Olaf Solstrand skreiv:

Er ganske sikker på at det er anonym aldersgrense dersom du veljar å svare på postkort eller SMS. :-)

hehe, er vel det.. da får det vel bli et godt gammeldags postkort da;-)

Fergus
25 år, Grimstad

01.12.2005, 21:03

Lillegull skreiv:

Kanskje det var en idé. Det virker litt *underlig* at en 25-åring svarer også...

Eller en på 33:-D

Bernie
36 år, Bergen

01.12.2005, 21:46

Eg veljar å vera ærlig på alderen i år, eg. Trur faktisk at sjansen er større for at dei sorterer ut folk som heiter Olaf Solstrand enn den er for at dei sorterer ut alle over tjue.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 21:59

Olaf Solstrand skreiv:

rur faktisk at sjansen er større for at dei sorterer ut folk som heiter Olaf Solstrand enn den er for at dei sorterer ut alle over tjue.

Er det ikke heller omvendt? Venner pleier da å hjelpe hverandre?

Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

01.12.2005, 22:00

Tja, trur heller at sjansene er passe store for at dei gjer ein del for å unngå å skape det inntrykket at venner hjelper kvarandre. :-) Men det får bli mitt problem. Uansett er det vel så mange som deltar at ingen av oss har ein sjanse uansett? :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 22:03

Olaf Solstrand skreiv:

Uansett er det vel så mange som deltar at ingen av oss har ein sjanse uansett? :-)

Ikke vær så negativ Olaf:-) Den som intet satser, intet vinner...,men taper heller ingenting.
Sitat Skrue McDuck:-)

Bernie
36 år, Bergen

01.12.2005, 22:13

Olaf Solstrand skreiv:

Kanskje, men ville ikkje det medføre at vanlege konkurranser av typen som er i Donald-bladet kvar veke heller ikkje er lov?

Har forsåvidt aldri skjønt den lova - «du trenger ikkje å KJØPE denne colaflaska for å delta i konkurransen, berre send oss koden som du finner på baksida av etiketten!»

Kjøpsloven er en finurlig ting. Det er klart at for å delta i konkuranser så kan det være kjøpsbetinget, f.eks kryssordblader med gevinster. Men de har ikke lov til at man må kjøpe en annen vare for å kunne delta. F.eks colaflasken for å kunne delta. Fordi colaflasken er hovedproduktet.Det samme gjelder i forhold til vedleggsprodukter som tegneserie heftene som ble lagt ved Sætre kjekspakkene, der Sætre sendte de ut (i allefall en stund) til alle som ba om dette.
Om kalenderen som fulgte med i Donald, så vil jeg tro at dette hadde de ikke trengt å måtte legge ut på www.donald.no, men de hadde måtte sende den til de som ba om det. De tar vel 10 kroner i porto for dette tror jeg. Dette fordi det er Donald bladet som er hovedproduktet, ikke kalenderen.
Forvirret? Velkommen til oss :-)

Scrooge
34 år, Åmli

02.12.2005, 14:39

Uansett kjøpslov, så er kalenderen traurige greier. En julekalender uten sjokolade? Latterlig.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

03.12.2005, 02:07

Jeg ble også skuffet over årets kalender. Jeg vil ha noe jeg kan bygge, á la det teatret eller stjernehimmelgreia som kom for noen år siden, eller noe som kan brukes et par år, som Don Rosa-posene.

Papirutgaven av Dagbladet har på Julesida (s. 22 fredag 2. des) stripehistorien av Midthun og Løkling, og Donaldkonkurranse med akkurat de samme spørsmålene som i kalenderen som følger med bladet. :-|
I motsetning til DD&co med mange forskjellige premier, deler Dagbladet ut en Donald-bok (de skriver ingenting om hvilken, men det er bilde av De komplette årganger) til dagsvinneren, og halvårsabonnement på DD&co de siste 12 dagene.
Hvis man har Antons flaks, kan man delta både i Donaldbladet og Dagbladet og vinne både elgitar og snowboard og bamser og tv-spill og donaldbøker og hva det måtte være...
Og pokal her. :-)

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

Innlegget blei sist redigert 03.12.2005, 03:05 av fiskebolla

fiskebolla
Harstad

03.12.2005, 03:05

Jeg synes den beste julekalenderen var den hvor det var en rute fra en historie i hver luke! En skikkelig kalender bør også komme over to uker.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

03.12.2005, 13:10

Men bildet på selve kalenderen var kjempestilig!

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

03.12.2005, 22:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.