Andeby Online > Diskusjonsforum > "Drømmebyen Celebration"
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg vil bare informere, før noen rekker å klage, at NRK viser i kveld kl 22.15 Fakta på lørdag om den "perfekte" byen Celebration i Florida. Byen ble planlagt og laget av Disney Company.
Omtale av programmet på Dagbladets tv-sider på nett:
Fakta på lørdag: Drømmebyen Celebration (t)
Amerikansk dokumentar. Celebration er den nyeste versjonen av den amerikanske drømmen, en by bygd i 1996 midt i det sentrale Florida av fantasimesteren selv, The Disney Company. Celebration er en vakker, opprinnelig og frisk by med førkrigsarkitektur som tar deg tilbake til en tid hvor naboer hilste på hverandre. I dag, nesten ti år senere, bor det 8000 mennesker her.
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 07:30 av Olaf Moriarty Solstrand
fiskebolla
Harstad
05.11.2005, 16:27

http://www.celebrationfl.com/index.html
Hjemmesiden til byen... Man bare må elske amrikker :-)
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
05.11.2005, 17:47

Anbefaler forsåvidt første (trur eg) kapittel i Anders Giævers «Jakten på Onkel Walt», som handlar om nettopp Celebration.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.11.2005, 18:10

Jeg er glad jeg ikke bor i denne byen.. hvor er pengebingen, hvor er kranglene mellom Donald og nabo Jensen, hvor er LIVET i denne byen? HJELP! 
Solveig
32 år, Trondheim
05.11.2005, 23:24

Ja det så ut som et skikkelig kjipt sted åp bo, årlige hageinspeksjoner fra bystyret og fuglekvitter fra høytalere i "skogen". Ikke det jeg forbinder med Disney akkurat. Virker som et sted man må smile til naboen for ikke å bli kasta ut av byen.
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
05.11.2005, 23:28

Olaf Solstrand skreiv:
Anbefaler forsåvidt første (trur eg) kapittel i Anders Giævers «Jakten på Onkel Walt», som handlar om nettopp Celebration.
Jepp. Flott bok, det. Fekk tårer i augene av Barks-kapittelet.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Innlegget blei sist redigert 05.11.2005, 23:46 av Loke Aesir
Loke Aesir
23 år, Vik
05.11.2005, 23:46

Er forresten en svær reportasje om Celebration i et nokså gammelt Illustrert Vitenskapsblad, skal finne ut av hvilket nummer det er etter en god natts søvn.
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
06.11.2005, 01:44

Christiffer skreiv:
Ja det så ut som et skikkelig kjipt sted åp bo, årlige hageinspeksjoner fra bystyret og fuglekvitter fra høytalere i "skogen". Ikke det jeg forbinder med Disney akkurat. Virker som et sted man må smile til naboen for ikke å bli kasta ut av byen.
Minner om en historie der Donald er lei av og bo i Andeby og flytter til Perfekt tror jeg det var. Gikk som fortsettelsehistorie på midten av 1990-tallet tror jeg. Der var naboene hyggelige, og alt virket perfekt til i begynne med, men hadde oppførselsinspektør, fikk ikke lov å skitne seg til under lek o.s.v.
Bernie
36 år, Bergen
06.11.2005, 02:02

Bernie skreiv:
Minner om en historie der Donald er lei av og bo i Andeby og flytter til Perfekt tror jeg det var. Gikk som fortsettelsehistorie på midten av 1990-tallet tror jeg. Der var naboene hyggelige, og alt virket perfekt til i begynne med, men hadde oppførselsinspektør, fikk ikke lov å skitne seg til under lek o.s.v.
Tenker straks på den når jeg hører om Celebration jeg og. (blir egentlig litt småkvalm av den byen) Men historia skal ( hvis jeg klarte å bruke inducks riktig
) være utgitt i mai 1999. Tegningene er ihvertfall av Colomer, og manus av Janet Gilbert.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
06.11.2005, 14:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.