Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Allehelgnersaften

Andeby Online > Diskusjonsforum > Allehelgnersaften

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Her sitt eg med ein bolle godteri og ventar på at det skal ringe på. Det var to, han eine var ein spøkelse og han andre var ikkje kledd ut i det heile, det er for dårleg. Det får meg til å føle meg som Donald når han har ein komme med godter og ingen kjem, når det først ringer på er han så liten at Donald ikkje ser han. "Du el glei alså!" seier han når han går men ei tung bør. God historie!

@:)

Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 07:37 av Olaf Moriarty Solstrand

akelakk
38 år, Tingvoll

31.10.2005, 20:11

Slik er det når ein tradisjon blir importert via underhaldningsbransjen og godteri- og kostymeindustrien. Born blir opplært til å tru at ein dag i året kan dei kle seg ut og ringe på dører og få masse gratis godteri. Men ettersom dette er ein tradisjon som ikkje er så innarbeidd blant alle vaksne (og mange ser på allehelgensaften som ein utrivelig tradisjon som handlar om at alle borna i byen har lov til å bedrive hærverk på huset ditt med mindre du har førebudd deg til ein tradisjon som ikkje ER ein tradisjon her i landet same korleis ein vrir og vender på det - forsåvidt ei rolle tradisjonen aldri har hatt i USA, der det såvidt eg forstår kjem tydeleg fram av dekorasjonen på eit hus at "her kan vi ringe på, for her feirer dei Halloween"), blir det ein kulturkollisjon, som kanskje gjer at mange av desse borna ikkje gidder å gå nokre hundre meter for å samle inn kalorier og tannråte året etter, som igjen fører til at dei vaksne som faktisk hamstrer godteri får berre to besøk.

Hadde hamstra masse godis sjølv for to år sidan, og berre to personar ringte på. Samtidig. Etter det har eg heldigvis ikkje hatt kontroll over eiga inngongsdør og sluppe å tenkja på heile greia. Ærleg talt tviler eg på at dette landet er modent for ein tradisjon som handlar om å selge meir godteri.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.10.2005, 22:04

Jeg har hamstret like **mye** candy denne dagen som alle andre. Og alt sammen smakte godt. :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Innlegget blei sist redigert 31.10.2005, 22:08 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

31.10.2005, 22:08

Olaf Solstrand skreiv:

Born blir opplært til å tru at ein dag i året kan dei kle seg ut og ringe på dører og få masse gratis godteri.

Slik har det vært lenge der jeg kommer fra, bare at det skjer 31. desember og ikke 31. oktober. Potlaskatt kalles det, og likhetene med Halloween er store bortsett fra at de (barna) som kler seg ut ikke trenger å være hekser eller andre skumle ting. Å kle seg ut som nisse er for eksempel vanlig. Ikke gjør de noen pek heller hvis den de ringer på hos ikke har noe godteri, og hvis den de ringer på har godteri (og helst noe annet enn gamle nøtter som eldre damer ofte har) må de ofte synge en sang (og da helst en julesang) for å få godteriet.

Kilder: Egne minner fra barndommen og utlevering av godteri som voksen/eldre enn barn.

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

31.10.2005, 23:45

Det eg tykkjer er bra er at det er ein fest for born når det er mørkt og ei stund att til jul. Det var nok for lite lys her i år, eg oppdaga for seint at lyset på kjøkkenet var av. Lys av= ikkje med på moroa, har eg høyrt og det var vel rett det. Men det er nokre gode Donaldhistoriar av det. "knask eller Knep" "Trolleri eller godteri"

akelakk
38 år, Tingvoll

31.10.2005, 23:50

Alternativet vårt til julebukk, eller potlaskatt som Tommy kaller det, er hvor jeg vokste opp ,i Egersund, "lossi".
Det er 12 desember hvert år, men ellers er opplegget helt likt det som Tommy er vokst opp med.

Bernie
36 år, Bergen

01.11.2005, 00:11

akelakk skreiv:

"Du el glei alså!" seier han når han går men ei tung bør. God historie!
@:-)

Helt enig, en god historie med ett lite strøk menneskelighet som vi alle kan kjenne oss igjen i fra Barks sin side som kanskje mangler i dagens serier.

Men jeg venter stadig vekk på den trønderske varianten "karsk eller knep" :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 01.11.2005, 08:26 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.11.2005, 08:25

Olaf Solstrand skreiv:

og mange ser på allehelgensaften som ein utrivelig tradisjon.

Det skal vere sikkert og visst! Fordrar ikkje den "tradisjonen". Hadde berre eit par 'knask-eller-knep' ungar på døra i går. Eg sa berre 'vel, det får bli knep da' ho klaska igjen døra! HAHAHA!!! Jaja, dette har vel strengt tatt ikkje noko med disney å gjere, men men...

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

01.11.2005, 08:58

Olaf Solstrand skreiv:

i USA, der det såvidt eg forstår kjem tydeleg fram av dekorasjonen på eit hus at "her kan vi ringe på, for her feirer dei Halloween

Akkurat! Når skal norske Halloween-tullinger skjønne dette? Vi var ikke hjemme i går kveld, og takken for det var en inngangsdør dekorert med sjokoladepålegg og noe annet gørr som jeg helst ikke vil tenke på hva kan være..... Forhåpentligvis får jeg ikke andre overraskelser i dagslys.... Poenget er jo at hele greia er misforstått, når det er fritt fram å bedrive hærverk (i mer eller mindre alvorlig grad) i husstander som av en eller annen årsak ikke er med på karusellen.

KLADDEN

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
39 år, Sarpsborg

01.11.2005, 11:49

Olaf Solstrand skreiv:

forsåvidt ei rolle tradisjonen aldri har hatt i USA, der det såvidt eg forstår kjem tydeleg fram av dekorasjonen på eit hus at "her kan vi ringe på, for her feirer dei Halloween")

Her borte er det vel forstått at man ikke ringer på et hus der lysene er slått av. Om huset er dekorert eller ikke er ikke så viktig. Og i de snart 10 årene jeg har bodd her har jeg ALDRI sett noen form for hærverk på Halloween. Ingen eggkasting eller annet tull. Her er det små unger som kommer på dørene, alle sammen utkledd i kostymer, og de aller fleste med foreldrene stående i bakgrunnen. Det hele er ganske så uskyldig.

Nå er det mange som dekorerer husene sine, man holder kostymefester osv. Superkommersielt er det selvfølgelig som alle "høytider" er. De fleste butikkene begynner å selge Halloween effekter opptil en måned før.

At en avart av denne dagen nå har begynt å ta av i Norge er helt idiotisk. Vi har da ingen tradisjon for dette, og i tillegg har vi julebukk tradisjonen som er vår sjanse til å gå rundt og tigge snop hos naboene. EN dag i året for dette er vel mer enn nok....

Sverre Amundsen

Sverre
36 år, USA

01.11.2005, 14:05

Sverre skreiv:

At en avart av denne dagen nå har begynt å ta av i Norge er helt idiotisk. Vi har da ingen tradisjon for dette, og i tillegg har vi julebukk tradisjonen som er vår sjanse til å gå rundt og tigge snop hos naboene. EN dag i året for dette er vel mer enn nok....

Helt enig med deg der. Jeg har aldri likt disse amerikanske tradisjonene som har kommet de siste årene. Halloween og valentinsdagen er dager jeg hopper langt over. Jeg ante virkelig ikke omfanget av denne dagen før jeg var ute å gikk på kvelden Halloween. Da så jeg tre "gjenger" med unger som var utkledd og som gikk rundt fre hus til hus. Jeg fikk da litt lyst på godteri så jeg vurderte å løpe etter de å late som jeg var en fattig student, men det ble ikke noe av det. I stedet ble den en liten tur på Spar :-)

Siden jeg var borte hele kvelden så vet jeg ikke om det var noen å bessøkte oss. Men om barnene husker hva som skjedde sist halloween da en av de jeg da bodde sammen med gav bort bokser med tunfisk isteden for godteri så tviler jeg på at de noen sinne kommer til å gidde å ringe på her igjen:-)

Jeg kommer ikke til å bli overrasket om vi i Norge starter å feire thanksgiving. Det er vel den siste av de store kjente Amerikanske høytidene vi enda ikke har adoptert. Noe sier meg at vi en eller annen gang kommer til å hoppe litt over den pilgrim - indianer historien og heller finne opp vår egen grunn til at vi skal spise kalkun og søtpoteter en dag.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

02.11.2005, 18:13

Får inntrykk av at den amerikanske kvardagen er fullstappa med tradisjonar frå ende til ende. Er det ikkje slik at ein der borte har skolefri dersom det er fødselsdagen til ein av presidentane? Er det ikkje ei svær markering et stykke ute i SEPTEMBER der ein rett og slett markerer at "No er ferien over og det er tilbake til jobb og skole!"? Lurer på om det òg finst ein dag der ein feirer ein liten irsk nisse? Og det finst sikkert fleire.

Her i landet har vi då ingen grunn til å feire desse pilgrimane og indianarane, Jørn? Så lenge det ikkje er av religiøs eigenart synest eg at vi bør halde oss til dei tradisjonane som handlar om noko norskt, eller i det minste noko internasjonalt. Ikkje noko særamerikansk. Personleg ser eg meir poeng i at vi skal byrja å feire 28. februar som "Oddvar Brå-dagen" enn at vi skal byrja å markere noko heilamerikansk. Eg seier ikkje at vi ikkje vil få Takkefest her til lands, det kan godt hende at det kjem etterkvart, men eg ser ikkje for meg at det er like lett å få nordmenn til å feire noko som skjedde på den andre sida av havet for tre-firehundre år sidan (jepp, så dårleg er eg i historie, eg garderer med to århundrer og det skulle framleis ikkje forbause meg om eg bommer) som det blir å få lurt oss med på allehelgensaften og valentindagen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.11.2005, 21:52

Einig. Fordømte amerikanske kulturhegemoni.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

02.11.2005, 21:57

Er ikkje Donald og ein Amerikansk tradisjon? Allehelgneraften og feiringa er vel ikkje det, det er meir måten det vrt gjordt på.
@:)

akelakk
38 år, Tingvoll

02.11.2005, 23:31

akelakk skreiv:

Er ikkje Donald og ein Amerikansk tradisjon?

Donald er ein amerikansk karakter, ikkje ein amerikansk tradisjon. Ein tradisjon er ei gjentatt handling/eit gjentatt system av handlingar i bestemte kontekstar, ikkje eit bestemt konsept eller ei bestemt forestilling. ;-)

- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

02.11.2005, 23:56

Allehelgensaften er i det minste noko folk i gata uansett nasjonalitet kan relatere seg til (sjølv om tradisjonen blir grusomt mistolka over here). Takkefest, derimot, tar utgangspunkt i indianarar og pilgrimar. Er difor eg ikkje ser for meg at det kunne ha slått an her.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.11.2005, 00:32

Olaf Solstrand skreiv:

Allehelgensaften er i det minste noko folk i gata uansett nasjonalitet kan relatere seg til

Nei, helgener er et kristent, for ikke å si katolsk fenomen.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

03.11.2005, 00:38

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Allehelgensaften er i det minste noko folk i gata uansett nasjonalitet kan relatere seg til

Nei, helgener er et kristent, for ikke å si katolsk fenomen.

Det har vore store helgenbevegelsar i hinduismen, faktisk.

- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

03.11.2005, 00:39

Dagens tolkning av allehelgensaften har lite med religion og helgener å gjera, det handler om å renne på dørene og tigge gratis godteri.

Innlegget blei sist redigert 03.11.2005, 00:40 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.11.2005, 00:40

Meinar å ha lese ein stad at allehelgensafter og halloween ikkje er det same ein gong...

- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

03.11.2005, 00:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.