Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Dårleg service hos Egmont

Andeby Online > Diskusjonsforum > Dårleg service hos Egmont

Gå tilbake til forumoversikta ...

Eg abonnerar på "Donald Duck - de komplette årganger", Fantomet-krønikane og skal no byrja på Carl Barks' samla verk. Eg ville og ha "Hall of Fame" og har no fått den fyrste boka i den serien med Don Rosa. Eg skreiv ein e-post til Egmont og spurde om dei kunne hoppa over Barks-bøkene i "Hall of Fame" avdi det blei mykje Barks. Det burde ikkje vera vanskeleg å leggja inn på data-systemet deira, meinte eg. I dag fekk eg til svar om at det let seg diverre ikkje gjera, men eg kunne returnera dei når eg fekk dei!!
So mykje bøker som eg har kjøpt frå Egmont, og dei vil påføra meg ekstra kostnader med å returnera Barks-bøkene frå "Hall of Fame". Og eg må ein ekstra tur ned på Posten med kvar Barks-bok.
Det enklaste hadde vore at dei ikkje sende meg dei bøkene eg ikkje vil ha når eg gjev beskjed på førehand.
Kva meiner andre her på forumet om servicen til Egmont?

Helsing Terje

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 11:34 av Olaf Moriarty Solstrand

Terje
Haugesund

17.08.2005, 21:45

Terje skreiv:

Det burde ikkje vera vanskeleg å leggja inn på data-systemet deira, meinte eg.

Det kommer jo i høj grad an på data-systemet deres...

So mykje bøker som eg har kjøpt frå Egmont, og dei vil påføra meg ekstra kostnader med å returnera Barks-bøkene frå "Hall of Fame". Og eg må ein ekstra tur ned på Posten med kvar Barks-bok.

Du kan vel bare nægte modtagelse eller lade være med at hente den på posthuset, så ryger den automatisk tilbage til Egmont, uden at det koster dig noget. Hvis den ligger i din postkasse, burde det gå an at aflevere den (uåbnet) på posthuset og sige, at du nægter modtagelse.

Men det er selvfølgelig stadig mere besværligt end hvis du ikke modtog bøgerne i første omgang...

Kva meiner andre her på forumet om servicen til Egmont?

Generelt synes jeg faktisk, at Egmont har fin service. Der kan være sådanne småting, men hvis man ringer og taler med dem, synes jeg, at man ofte kan få en fin aftale. Det kunne således lade sig gøre for mig at få dem til at sende Murry-HOF-bogen med det samme, selvom abonnenterne ellers var blevet forsinket en måned til halvanden i sommermånederne. Og når posten har beskadiget bøger og blade, eller et blad er blevet væk i posten, har jeg aldrig været ude for, at der var besvær med at få det byttet eller få et nyt.

Mit gæt er, at det ikke er teknisk muligt for dem at tilbageholde enkelte bøger i en abonnementsserie. Men måske kan de tilbageholde den næstkommende bog, så du -- hver gang der er en Barks-bog på vej -- ringer ind og får dem til at aflyse den? Det er da værd at spørge pænt om.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

17.08.2005, 22:14

Egmont skrev i mail:

Vi praktiserer ikke avbestilling i Hall of Fame. Dette er et abonnement hvor bøker kommer løpende til du velger å stoppe det. Du kan selv returnere bøkene du ikke ønsker, men dessverre har vi altså ikke mulighet til å stoppe enkelte eksemplarer.

Jeg skrev at jeg ville stoppe de neste to bøkene i serien. Dette var svaret jeg fikk. Dersom jeg skal sende dem tilbake må jeg jo betale 50 kr i porto. Er jo selvfølgelig greit at man kan lese dem først da. Men det endte med at jeg avbestilte denne serien. Har ikke råd til å kjøpe alle når jeg skal ha CBSV. Så kan jeg heller kjøpe de bøkene jeg vil ha i HOF i bokhandelen. Er jo artig å få Don Rosa kronologisk samtidig med CBSV.

Diff

17.08.2005, 22:40

Diff skreiv:

Jeg skrev at jeg ville stoppe de neste to bøkene i serien. Dette var svaret jeg fikk. Dersom jeg skal sende dem tilbake må jeg jo betale 50 kr i porto.

I utgangspunktet, ja. Selv har jeg flere ganger bare krysset over mitt eget navn, skrevet retur på pakken med store bokstaver og slengt den i en kasse på postkontoret. Det har funket for meg, i hvert fall:-)

Uansett: Jeg har hovedsakelig veldig gode erfaringer med servicen hos Egmont. Litt rot har det vært et par ganger, men de har alltid ordnet opp uten å nøle.
Det har muligens en sammenheng med at også jeg er en veldig god kunde hos dem (abonnerer på både DD&Co, De komplette årgangene, Fantomet-bøkene og har tidligere fått hele Asterix samlede verk-serien). Ved forrige Fantomet-bok hadde de rotet og skrevet nesten 200 kr. for lite på fakturaen jeg skulle betale. Da jeg ringte dem og sa fra om dette, fant de ut at de hadde gjort en feil. Men jeg fikk allikevel boken til den feilaktig lave prisen, "siden jeg var så god kunde", som de sa. Det hadde sikkert også noe med å gjøre at det ville blitt litt arbeid med å korrigere prisen, men jeg klager nå i hvert fall ikke på det.

En ting som derimot irriterer meg KRAFTIG, er Egmonts Hall of Fame-policy. At man må abonnere på serien og ikke kan kjøpe enkeltbøker har gjort meg mektig irritert, for å si det mildt.
Dette har jo for så vidt ikke så mye med service generelt å gjøre, men allikevel...

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 17.08.2005, 23:22 av SvK

SvK
25 år, Bergen

17.08.2005, 23:14

Må jo foresten også si at bortsett fra tilfellet HOF, så er jeg fornøyd med Egmont!

Men det skjedde noe snodig her tidligere i sommer. Ca to uker etter jeg hadde sagt opp mitt HOF abonnement (det eneste abonnementet jeg hadde hos Egmont, bortsett fra CBSV), ringte telefonen. En mann presenterte seg som selger hos Egmont. Jeg har reservert meg mot telefonsalg så stusset litt over dette. Han sa at siden jeg var så god kunde hos dem, så ville de gi meg noen bøker samt en valgfri DVD-film. Men jeg måtte betale porto selv. Jeg følte meg ikke som noen god kunde og var heller ikke klar for å betale noe porto. Derfor takket jeg nei.

Er det noen andre som har fått denne forespørselen? Og evntuelt takket ja?

Diff

17.08.2005, 23:30

Hva er problemet deres?? Jeg klarte helt fint å bestille alle bøkene i HOF untatt Barks bøkene... :S

Pocket
25 år

18.08.2005, 02:10

Pocket skreiv:

Hva er problemet deres?? Jeg klarte helt fint å bestille alle bøkene i HOF untatt Barks bøkene... :-S

Da har du hatt eksepsjonell flaks. Jeg har selv prøvd dette men det gikk ikke.

Hvis du leser innleggene her så ser du også emails fra forlaget som bekrefter det jeg sier.

Lars Olav
32 år, Grimstad

18.08.2005, 09:55

Diff skreiv:

Men det skjedde noe snodig her tidligere i sommer. Ca to uker etter jeg hadde sagt opp mitt HOF abonnement (det eneste abonnementet jeg hadde hos Egmont, bortsett fra CBSV), ringte telefonen. En mann presenterte seg som selger hos Egmont. Jeg har reservert meg mot telefonsalg så stusset litt over dette. Han sa at siden jeg var så god kunde hos dem, så ville de gi meg noen bøker samt en valgfri DVD-film. Men jeg måtte betale porto selv. Jeg følte meg ikke som noen god kunde og var heller ikke klar for å betale noe porto. Derfor takket jeg nei.

Hjelper ikke å registere seg mot telefonsalg på slikt. Det eneste som hjelper er å IKKE skrive noe telefonnummer på ""kontrakten"" når du tegner abonement på noe. Det Egmont gjør i dette tilfelle er å bruke nummeret til en frafallen kunde og ikke ett nummer de har fått fra de som selger slike telefonnummer til tilfeldige ofre. Tror de kan ha nummeret ditt i datamaskinen sin i tre måneder etter at du har sagt opp abonementet.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.08.2005, 10:10

Er det ikkje slik at bedrifter har lov til å sende reklame o.l. til sine eigne kunder, **men** at dei same kundene til eikvar tid skal ha rett til å melde seg av desse "informasjonslistene"?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

18.08.2005, 11:10

Olaf Solstrand skreiv:

Er det ikkje slik at bedrifter har lov til å sende reklame o.l. til sine eigne kunder, **men** at dei same kundene til eikvar tid skal ha rett til å melde seg av desse "informasjonslistene"?

Jo og jeg mener at de kan plage deg inntil tre måneder etterpå for å "gi deg et tilbud du ikke kan avslå" og det er kanskje det diff har opplevd.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.08.2005, 11:24

MikroMidas skreiv:

Jo og jeg mener at de kan plage deg inntil tre måneder etterpå for å "gi deg et tilbud du ikke kan avslå" og det er kanskje det diff har opplevd.

Det må ha vært et sånt tilbud. Jeg var litt krass når jeg sa opp HOF-abonnementet, så de ville kanskje "redde" kundeforholdet :) Men tilbudet var desverre ikke så godt at jeg ikke kunne avslå..

Diff

18.08.2005, 12:20

Det var egentlig ikke telefonsalget som undra meg.. Det er jo forresten ikke et "salg" når varene er "gratis".. Det var tilbudet som undra meg. Er det ingen andre som har fått dette tilbudet og takket ja?

Diff

18.08.2005, 16:09

Hvis ein returnerar ei bok uopna, korleis kan ein vita heilt sikkert at det er ei HOF-Barksbok ein returnerar? Eg abbonerar jo også på DD komplette årgangar og Fantomet-krøniker, og då det ikkje står på pakka kva bok som ligg inni må du opna ho fyrst. Og då må du ut med porto når du returnerar ho.
HOF-bøkene er ikkje til sals i bokhandlarane, så hvis eg vil ha Don Rosa komplett og dei beste av Murry, Vicar osv. må ein abbonera. Det er i alle høve dårleg gjort av Egmont å tvinga ein god kunde til å kjøpa tre-dobbel dose av Barks.

Terje
Haugesund

18.08.2005, 17:30

Eg ser Pocket klarte heilt fint å bestille alle bøkene i HOF unntatt Barks bøkene.
Men korleis greide du det, Pocket? Kvifor gjer Egmont forskjell på kundane sine?

Terje
Haugesund

18.08.2005, 17:33

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.