Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donaldister

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donaldister

Gå tilbake til forumoversikta ...

.... er merkelige! Det er nå litt merkelig at voksne mennesker synes Donald er sååååå "konge"! Og man diskuterer tegneseriefigurer som om de er virkelige personer! Dere må innrømme at det er litt..... ja......:-)

Hva ER det med Donald?

"Kven er kven" ruler lizzom

Merlock

04.02.2005, 17:44

Hm... Vel, nå er ikke jeg voksen, men, jeg synes nå at det er gøy med donald fordi... fordi... ehm.... Fordi jeg leste det da jeg var veldig liten. Hm, med andre ord, et spørsmål ikke jeg vet svaret på...:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Innlegget blei sist redigert 04.02.2005, 17:58 av Ted

Ted
16 år, Bergen

04.02.2005, 17:58

Det hadde bok ikkje vert nokon donaldistar hadde det ikkje vert for "den gode teiknaren", Carl Barks.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

04.02.2005, 22:46

Donald er Donald son er det bare, det er konge.
Ikke det at jeg er voksen da.

Sjekk hjemmesiden min www.viljarside.tk

viljar
15 år, Bergen

04.02.2005, 22:52

viljar skreiv:

Donald er Donald son er det bare, det er konge.
Ikke det at jeg er voksen da.

Neeei, men voksne er det nok av fra før. Ops! Off topic!

"Kven er kven" ruler lizzom

Merlock

04.02.2005, 23:04

Kristian Rødvand skreiv:

Det hadde bok ikkje vert nokon donaldistar hadde det ikkje vert for "den gode teiknaren", Carl Barks.

Man må heller ikke glemme at Don Rosa revitaliserte min og mange andres intersse for Donald og Andeby i en tid da donaldismen var i ferd med å dø hen.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

12.02.2005, 19:40

Sigvald skreiv:

Man må heller ikke glemme at Don Rosa revitaliserte min og mange andres intersse for Donald og Andeby i en tid da donaldismen var i ferd med å dø hen.

Selv om vi er rimelig uenig om hvor god eller dårlig Rosa /var/er, så er jeg helt enig i at Rosa faktisk skapte fornye interesse og rekrutterte mange unge til donaldist-røyrsla!

E.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

12.02.2005, 20:55

For mit vedkommende var det Barks' besøg i DK (og resten af Europa) i 1994 der gjorde udslaget. Jeg havde samlet AA siden 1990 - og abonneret siden 1993 for at være sikker på at få alle dele af Skrues liv på dansk. - efterhånde som samleserierne med Jorden rundt o.a. kom begyndte jeg at blive mere interesseret i at finde de gamle blade.
1998 var også et vendepunkt med DCML for mig.
2001 begyndte så tiden med DDF(R) - Vi ses

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

12.02.2005, 23:31

Det som fenger med Donald (som serie) tror jeg at det er gøy lesing. Man vet før man åpner bladet at man ikke trenger å lese om død og elendighet. Det er et avbrekk fra virkligheten rundt oss. Og Donald er meget godt utformet med faste figurer som man vet "hvor man har". Samt at de fleste av oss leste Donald da vi var små og da får enn et annet forhold til serien enn andre serier.

Scrooge
34 år, Åmli

13.02.2005, 14:09

Sigvald skreiv:

Kristian Rødvand skreiv:

Sant nok, men hvis ikkje Carl Barks hadde brydd seg om å lage dinseyteiknerseriar, hadde nok heller ikkje Don Rosa gjort det, og uten dei tod, hadde nok ikkje disneyteikneseriane vert særskild interessante:-)

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

13.02.2005, 19:14

Det er ikke mærkeligt at voksne er interesseret i Barks og Rosa (b.la.).
Barks skrev historier han selv syntes var sjove: " I was just writing something to please myself, and I figured it would please the kids, too" ( Carl Barks conversations af Donald Ault side 35 ). Don Rosa er jo selv en voksen Barks fan, som blev inspireret af Barks til selv at lave serier - og gud ske lov for det! Han har ganske rigtigt - som Sigvald skriver - re - vitaliseret Donaldismen!
Jeg synes at det er lidt fordomsfuldt at mene, at voksne der interesserer sig for Donald er lidt......( gak - gak måske? ).
I det danske fanzine "Carl Barks & Co" var der engang et citat af Kumbel/Piet Hein som lyder : "Den der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt" :-)

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Innlegget blei sist redigert 14.02.2005, 02:09 av Hans Christensen

Hans Christensen
Danmark

13.02.2005, 20:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.