Andeby Online > Diskusjonsforum > Andeby etter Skrue
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Kristian Rødvand skreiv:
Vel, no har då Langbein hjulpet Mikke med å fakke han eit utall gonger, så eg tru nok den ville bli for drøy...
Nettop, men det var bare en del av planen. En plan som var planlagt for å ta mikke en gang for alle, og som ble begynt planlagt etter at Mikke fakket ham første gang. Langbein har bare spilt... Han vendte egentlig ryggen til Mikke den gangen.
For som vi vet, kan jo spøkelseskladden komme seg ut av fengsler, så det gjør ikke noe om han blir arrestert.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 23:19 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
24.01.2006, 23:18

Dette er egentlig en idé jeg ikke liker:
Men i Gottfredsons første historie om Spøkelseskladden, var han jo en spion for en fremmed makt. Hvis landet han kom fra, kunne vært Frankrike, kunne kanskje Spøkelseskladden vært broren til Arpin Luséne, alias Den sorte ridder...
Det kunne forklart hvordan begge er kriminelle genier, bare at de har hvær sin stil.
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
17 år, Larvik
24.01.2006, 23:29

Arpin Luséne skreiv:
Kristian Rødvand skreiv:
Vel, no har då Langbein hjulpet Mikke med å fakke han eit utall gonger, så eg tru nok den ville bli for drøy...
Nettop, men det var bare en del av planen. En plan som var planlagt for å ta mikke en gang for alle, og som ble begynt planlagt etter at Mikke fakket ham første gang. Langbein har bare spilt... Han vendte egentlig ryggen til Mikke den gangen.
For som vi vet, kan jo spøkelseskladden komme seg ut av fengsler, så det gjør ikke noe om han blir arrestert.
Vel, eg har no alltid sett på Mikke og Langbein som kanskje dei besteste bestevenene i disneyuniverste (med unntak av Todd og Copper, kanskje...), så eg veit ikkje heitl, eg...
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
24.01.2006, 23:37

Jo.. de to er nok nærmest et symbol på godt vennskap. Så den idéen var ikke så god. Jeg er enig med deg der...
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
17 år, Larvik
24.01.2006, 23:53

Dei besteste bestevenene i Disney-universet er då Timon og Pumbaa. OK, kan hende Todd og Copper slår dei, men Mikke og Langbein gjer det ikkje.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
25.01.2006, 08:15

Berre ein liten tanke som slo meg her om dagen: tidligere i denne tråden vart vi vel "eininge" om at Mikke Mus døyr i ein Kladden-arrangert ulykke, og seinere kom det ein die om at ein hevntørst Minni tar opp kampen mot forbryterane. Men kva om Mikke eigentleg ikkje døydde? Kva om Kladden kjørte Mikke igjennom ein lumsk hjernevaskingsmaskin og gjorde han til ein skikkeleg ultramegaskurk? Ser før meg at Minni, som trur at Mikke er død, blir tar opp kampen mot byens ondskap for å hevne Mikke, og etterkvart dukkar det opp ein ny storskurk i byen som ho må bekjempe. Etterkvart havner dei face to face og etter ein har kamp klarar Minni å sette inn nådestøtet, og då skurken ligg for døden oppdagar ho sjølvsagt at det er den hjernevaska Mikke ho har drepe. Og kva som skjer videre kan man jo berre lure på...
Kristian Rødvand
23 år, Rana
01.02.2006, 19:06

Hehehe, det der likte eg.
Eg er antakeleg eit sykt, sykt menneske.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
01.02.2006, 20:31

Så bra at eg ikkje er den eineste, då
Kristian Rødvand
23 år, Rana
01.02.2006, 22:45

**Viktig** **melding!**
Alle som liker denne tråden, MÅ kjøpe neste vekes Donald-blad (29 altså), bla seg fram til side 16 og lese «Hvor ble det av McDuck?» av Lars Jensen og Maximino! Ei av dei seriøst betre historiene eg har lest på lenge.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 14.07.2006, 21:54 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.07.2006, 21:50

Enig der, Olaf. Skilte seg kraftig ut fra dagens historier.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
14.07.2006, 22:14

Har jeg forstått det rett at bladet i tilegg inneholder Van Horn og en lang historie tegnet av Murry?. I såfall begynner dette å høres ut som årets beste blad.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
15.07.2006, 11:04

Enig i at denne historien var bra!
SPOILER:
Referanser til Barksa-historier, dog ét Barks-maleri og et originalt plot!
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
17 år, Larvik
15.07.2006, 16:20

Einig, eg også. Flott historie! Eit par fine Barks referanser. Slike historiar vil eg ha fleire av!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
17.07.2006, 17:42

SPOILER:
Og jeg som trodde at Stein Blåøy ikke ville brukes mer. Men det ble han, og det er jeg glad for! Nå er det et litt større håp at vi får se ham igjen kanskje?
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
17 år, Larvik
17.07.2006, 23:53

Det var en spesiell historie ja. Morsomt å få noen innblikk i fremtiden uansett om den stemmer eller ikke. Jeg ønsker også flere slike historier.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
19.07.2006, 11:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Alle som liker denne tråden, MÅ kjøpe neste vekes Donald-blad (29 altså
, bla seg fram til side 16 og lese «Hvor ble det av McDuck?» av Lars Jensen og Maximino! Ei av dei seriøst betre historiene eg har lest på lenge.
Faktisk var den så bra at slutten irriterte meg. 
Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
22.07.2006, 15:23

Heh, er diverre sannsynlegvis null sjanse for at historia hadde kome på trykk om det ikkje var for den slutten der.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.07.2006, 15:24

Ja det er hvertfall bedre med en sånn slutt enn at historien ikke blir publisert i det hele tatt.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
23.07.2006, 01:08

Vart nesten irritert over slutten eg og, men Chrisron har sjølvsagt rett. Eg trur bestemt at det er marked for eit blad om framtids-Andeby. Eg har ihvertfall ein drøm om det.
Kristian Rødvand
23 år, Rana
23.07.2006, 16:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.