Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Andre tegneserier

Andeby Online > Diskusjonsforum > Andre tegneserier

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142

Chrisron skreiv:

Sukk. Jeg gikk ut med infoen fra Seriesamlerklubben rett og slett som en hjelp til de som handler album fra butikkene.

Jeg tror den tause majoritet her på forumet setter **meget** stor pris på dette, selv om tausheten totalt drukner i støysendinger.

Det har desverre blitt sånn at det er vanskeligere enn noen gang å finne de nye albumene i butikkene (som de to siste Blueberry-albumene), derfor tenkte jeg at det ville være til hjelp at folk hvertfall visste hva de skulle se etter.

Meget godt tenkt. Men jeg har også ett triks som jeg vil dele med mine venner her. Sjekk ut nettsidene til www.tronsmo.no Hvis albumet er til salgs der så er det på tide å starte kiosk scanning etter ett eksemplar. Eller kanskje bare kjøpe det på tronsmo.no. De selger også til danmark så vet alle våre danske venner det.

Skulle ønske at vi for en gangs skyld kunne få et innlegg her på AOL der noen har fått et produkt før deg Sigvald, uten at du klager over det.

I en ideell verden hadde jeg gjerne sett at Sigvald fikk alt lenge før oss, hvis det hadde blitt stille derifra da. MEN problemet er jo at da hadde det blitt mye verre for da hadde alt av morsomt lesestoff og innholdet i det blitt spoilet i løpet av tre nanosekunder. Bare se den tråden som humper og går nå angående en Petter Smart historie i nummer 22. En utgivelse som en brøkdel av oss har sett snurten av, og det gikk vel cirka fire nanosekunder før noen™ begynte å spoile innholdet i den utgivelsen uten hemninger eller anger. Basert på denne nylige erfaringen og min egen referanse om at det finnes ikke noe verre enn å få spoilet lesegleden slik som dette unner jeg ikke Sigvald en eneste utgivelse **FØR** jeg har fått lest den.

Hiv gjerne ett par :-) :-O B-) :-) inn i teksten over for å gjøre den spiselig uten at det skal bli stemplet som personangrep.

Chrisron skreiv:

Jeg har lenge vurdert å begynne og samle på disse jeg også. Eneste problem er jo at en god del av dem er utsolgt og at Marvel ikke har planer om å trykke nye opplag på en god stund. Brukt er det jo ingen vits å prøve å kjøpe dem. De går fort for $100 eller mer på eBay.

Ja det er helt syke priser på ett par av de utgivelsene, men kjøper du de fortløpende kan du få dem for 33 US$ når de er ny. Jeg har ett par adresser hvis det er av interesse.

I tillegg har jo Omnibus-bøkene begynt å komme ut. De inneholder 3-4 masterworks hver og er i ekstra stort format.

Fine de også, og absolutt mye lesestof ffor pengene.

Hvis Marvel satser på å gi ut alt de gir ut i Masterworks også som Omnibus, tror jeg at jeg kommer til å velge sistnevnte serie isteden.

Tror nok at du vil se flere slike utgivelser, men det er personlig synsing :-)

Jeg har derimot begynt å samle på diverse DC Archives titler som jo er DC's svar på Masterworksbøkene.

Veldig MYE fint og tidsriktige tegneserier der også. Der tror jeg du kan finne en del brukt og billig på ebay.

Øyvind Braaten skreiv

Nå kommer BONE på norsk. Håper at folk kjøper disse og støtter serien, slik at vi forhåpentligvis får hele serien på norsk.

Kanskje litt for sent for de av oss som har det komplett på engelsk allerede ? Men det bør kanskje kjøpes uansett for å støtte opp om slike utgivelser. Så var det bare bokhylleproblemet igjen :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 13:52 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.05.2006, 13:40

Kristian Rødvand skreiv:

Nokon som har kjøpt dei engelske utgåvene av Bone fra Amazon og kan fortelle meg om dei er i fargar eller ikkje?

Det varierer. Du kjenner igjen en fargelagt utgivelse på at fargeleggeren Steve Hamaker er nevnt som 'illustrator' og på at de fargelagte bøkene er utgitt av Graphix.

Fargeleggingen ser ikke ut til å ha kommet lenger enn til bok 3 ennå, så alle bøkene fra 4 til 9 er fremdeles kun å få i sort/hvitt.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

24.05.2006, 13:49

Men selges ikke hele Bone samlet i en 1300 siders utgivelse i farger på engelsk ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.05.2006, 13:50

MikroMidas skreiv:

Men selges ikke hele Bone samlet i en 1300 siders utgivelse i farger på engelsk ??

Ja, gjør den ikke det da? Når du sier det så slår det meg at jeg har sett noe slikt på Outland. Men jeg fant ikke den på Amazon sånn i farten... :-O - må sjekke litt mer.

edit: Etter å ha gransket min hukommelse og i tillegg vært inne på Amazon og www.boneville.com har jeg kommet frem til følgende; Bone har kommet i én samleutgave; "Bone - One Volume Edtion". Denne er i sort/hvitt. Bok 4 i farger kommer i juni. Altså finnes det ingen samleutgave i farger - ennå.

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 14:10 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

24.05.2006, 13:53

MikroMidas skreiv:

Adamant skreiv:

.... Og en god del av seriebudsjettet mitt går også med til hardcovere med opptrykk av 40-60tallsserier (De Komplette Årgangene og Marvel Masterworks), og de er vel ikke det mest tidsriktige man kan få tak i.

Så jeg er ikke alene altså :) Koselig å se at andre vet å verdsette //tidsriktige// serier som Marvel Masterwork. Med //tidsriktige// mener jeg fra den tiden når det ble gitt ut riktige tegneserier slik som tempo på det glade 60 tall. Må bare spørre om du har fått kloa i alle av de siste begrensede utgivelsene ?

Ånei, langt ifra. "Samlingen" min består for tiden kun av Golden Age Marvel Comics, Golden Age Human Torch, Golden Age Captain America, Golden Age Sub-Mariner, Golden Age All-Winners, Atlas Age Tales to Astonish og Sgt. Fury, hvorav jeg har GA Subby og Sgt. Fury i begrenset utgave.

Jeg kjøper heller ikke serien fast, jeg plukker bare opp bøker jeg er interessert i, og som inneholder ting jeg ikke har fra før eller kan få tak i på billigere måter.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

24.05.2006, 14:09

Nestor Burma skreiv:

Altså finnes det ingen samleutgave i farger - ennå.

Dumme, dumme meg trodde mursteinen var i farger, så feil kan en altså ta :-)

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.05.2006, 14:11

MikroMidas skreiv:

Ja det er helt syke priser på ett par av de utgivelsene, men kjøper du de fortløpende kan du få dem for 33 US$ når de er ny. Jeg har ett par adresser hvis det er av interesse.

Jeg er klar over at de nye ikke koster skjorta(mange steder selger dem for $33 som du skriver). Det er prisene på de som er utsolgt fra forlaget som skremmer meg. Vil jo gjerne ha komplett når jeg først skal samle. (Og reMasterworks utgavene siden de har alt innhold korrekt plassert)

Jeg har derimot begynt å samle på diverse DC Archives titler som jo er DC's svar på Masterworksbøkene.Veldig MYE fint og tidsriktige tegneserier der også. Der tror jeg du kan finne en del brukt og billig på ebay.

Disse koster også rundt $33 i de fleste butikker og heldigvis har DC en policy som sier at blir en Archivesbok utsolgt skal det ganske raskt komme et nytt opplag slik at de alltid er tilgjengelig. Personlig bryr jeg meg ikke om hvilket opplag jeg har, så det gjør jo situasjonen enkel for meg.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.05.2006, 14:15

Chrisron skreiv:

Sukk. Jeg gikk ut med infoen fra Seriesamlerklubben rett og slett som en hjelp til de som handler album fra butikkene. Det har desverre blitt sånn at det er vanskeligere enn noen gang å finne de nye albumene i butikkene (som de to siste Blueberry-albumene), derfor tenkte jeg at det ville være til hjelp at folk hvertfall visste hva de skulle se etter.

Jeg synes det var svært hyggelig gjort av deg. Innlegget ditt gjorde meg lykkelig, og nå kan jeg gå og glede meg til Sprint-albumet kommer i butikken. :-D

Nestor Burma
43 år, Trondheim

24.05.2006, 14:16

Nestor Burma skreiv:

Jeg synes det var svært hyggelig gjort av deg. Innlegget ditt gjorde meg lykkelig, og nå kan jeg gå og glede meg til Sprint-albumet kommer i butikken. :-D

Det setter jeg pris på å høre. Nå er jeg glad :-D

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.05.2006, 14:18

Chrisron skreiv:

Skulle ønske at vi for en gangs skyld kunne få et innlegg her på AOL der noen har fått et produkt før deg Sigvald, uten at du klager over det.

Hadde det kun vært tale om Sprint ville jeg da ikke sagt et ord i denne saken :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.05.2006, 15:44

Chrisron skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Jeg synes det var svært hyggelig gjort av deg. Innlegget ditt gjorde meg lykkelig, og nå kan jeg gå og glede meg til Sprint-albumet kommer i butikken. :D

Det setter jeg pris på å høre. Nå er jeg glad :D

...og jeg ble veldig veldig glad. For akkurat i disse dager har jeg revitalisert det å samle på Sprint-album. Men bare de Franquin tegnet. Kjøpte for noen dager siden 3 album på QXL og her er det bare førsteutgaver som gjelder.
Sprint... Ach, går det an å få en bedre tegneserieopplevelse?!?

(Joda, det går å få en bedre tegneserieopplevelse, men for min del er det nostalgia x 1 000 000 000 000 x 1 000 000 000 000)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 19:24 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

24.05.2006, 19:24

Sprint er en utrolig bra tegneserie, og jeg har begynt å samle på albumene jeg også.

Har bare femten album for tiden, men skal få tak i flere etterhvert.
(på den annen side, så kan man jo ikke **bare** bruke penger på tegneserier heller)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.05.2006, 19:35

Bone har eg, men eg kjem nok til å kjøpe serien på norsk når den kjem. Kanskje ikkje *akkurat* når den kjem, men den går iallfall rett inn på «den må eg kjøpe»-lista mi.

Ei liste som forsåvidt inneheld veldig mykje anna akkurat no. Eg har framleis verken Maus eller Persepolis eller Palestine, heller ikkje En kontrakt med Gud eller Livskraft, eg eiger enno ingen seriar av verken Jason eller Christopher Nielsen, eg har begrensa med Asterix og null av Sprint eller Blueberry (og berre eitt Ullkorn), eg har alt for få Jeph Loeb-seriar, og eg må nesten klare å få kjøpt litt av Scott Kurtz' PvP på papir snart. Og det var berre det som låg i toppen av hovudet mitt. Starter med Seriehusets Sin City-utgivingar, så får ein ta resten etterkvart. Trenger berre å overtale tre-fire land i midtausten til å gi meg bruttonasjonalproduktet sitt først.

(andre som vil dele sine ønskelister?)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 20:34

Jeg har lurt på å utvide min tegneseriehorisont med Watchmen, The Dark Knight Returns og Batman: Year One. Er det et fornuftig utvalg? Er det andre som kan anbefales? Jeg har hittil stort sett bare lest andehistorier, og er litt skeptisk til om seriene jeg nevnte kanskje blir litt mer den type historier som DR kritiserte i Sterke-Tor slår til igjen. Noen som har synspunkter på dette? Er historiene så gode at de simpelthen //må// leses, eller er de egentlig ikke egnet for donaldfans?

Ellers får jeg aldri nok Donald-relaterte historier, og Asterix samlede står høyt på lista. Så nå går jeg bare og venter på at det skal falle penger ned i hatten min. Stemmer for større stipend til studenter!

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 21:08 av Kent

Kent
23 år, Sandnes

24.05.2006, 21:08

Jonas Larsen skreiv:

.........
(på den annen side, så kan man jo ikke **bare** bruke penger på tegneserier heller)

Hvorfor ikke?? En ekte nerd ofrer alt for hobbyen. Men jeg må innrømme at jeg har en del andre regninger som også må betales, men tegneserier kommer øverst på lista.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

24.05.2006, 21:21

Kent skreiv:

Jeg har lurt på å utvide min tegneseriehorisont med Watchmen, The Dark Knight Returns og Batman: Year One. Er det et fornuftig utvalg? Er det andre som kan anbefales? Jeg har hittil stort sett bare lest andehistorier, og er litt skeptisk til om seriene jeg nevnte kanskje blir litt mer den type historier som DR kritiserte i Sterke-Tor slår til igjen.

Der vil eg faktisk vera ueinig. Dei seriane som kritiserast i Sterke-Tor slår til igjen er teikneseriar om umenneskelege vesen med vanvittige krefter som kan gjera kva som helst og aldri trenger å ta konsekvensane av det dei gjer. Alle seriane du nemner her, handler tvert imot om vanlege mennesker (med unntak av Doc Manhattan, er både Bruce Wayne og alle Vekterne 100 % menneskelege). Dei seriene du nemner her (eg har to av dei og har lest og ønsker meg den tredje) set fokus på det stikk motsatte av dei tradisjonelle superheltseriane som vanlegvis får kritikk. Alle desse stiller vel spørsmålsteikn ved vigilanteverksemd, historiene viser at ting desse heltane gjer faktisk har konsekvensar, og den titter inn i psykologien deira. Alle desse seriane anbefalast på det aller sterkaste.

(eit tips når du leser Dark Knight Returns og Watchmen: Ha i bakhovudet at dette er skrive under den kalde krigen på 80-talet.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 21:23

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Der vil eg faktisk vera ueinig. Dei seriane som kritiserast i Sterke-Tor slår til igjen er teikneseriar om umenneskelege vesen med vanvittige krefter som kan gjera kva som helst og aldri trenger å ta konsekvensane av det dei gjer. Alle seriane du nemner her, handler tvert imot om vanlege mennesker (med unntak av Doc Manhattan, er både Bruce Wayne og alle Vekterne 100 % menneskelege). Dei seriene du nemner her (eg har to av dei og har lest og ønsker meg den tredje) set fokus på det stikk motsatte av dei tradisjonelle superheltseriane som vanlegvis får kritikk. Alle desse stiller vel spørsmålsteikn ved vigilanteverksemd, historiene viser at ting desse heltane gjer faktisk har konsekvensar, og den titter inn i psykologien deira.

Ja, hva vet vel jeg. Har aldri lest Batman.:) Har bare lest mye positiv omtale om Miller og Moore. Mener å ha lest at Miller nærmest revolusjonerte Batman med Dark Knight Returns. Stemmer det at historien representerer et skille fra tidligere tiår? Hva bestod skillet i?

Kent
23 år, Sandnes

24.05.2006, 21:36

Han revolusjonerte ikkje berre Batman, han revolusjonerte heile teikneseriemediet. Han skreiv (og skriver, I presume) gode historier som klarte å overbevise folk om at teikneseriar ikkje berre var for småbarn, der den store forskjellen er at medan det tidlegare ofte var slik at teikneseriar handla om folk i kostyme som flaug rundt og banka opp folk, ser desse seriane mykje nærare på menneska bak maskene, desse menneskas psykologi, korleis desse menneskas handlingar får konsekvensar og korleis ulike delar av samfunnet reagerer på ein kappekledd person som opererer utanfor loven. Serien omhandler òg internasjonal politikk og fleire andre aspekt som gav mange vaksne ei skikkeleg kjensle av at teikneseriar ikkje berre var noko du leste heilt til du var gamal nok til å lese skikkelege bøker. Anbefalast på det sterkaste.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 21:48

Kent skreiv:

Jeg har lurt på å utvide min tegneseriehorisont med Watchmen, The Dark Knight Returns og Batman: Year One. Er det et fornuftig utvalg?

Tiltredes som MEGET fornuftig, sett herifra :-) Og Olaf sine beskrivelser av seriene lenger opp kan jeg bare si meg helt enig i.

Er det andre som kan anbefales?

Selvfølgelig finnes det mye kvalitetserier som kan anbefales. Jeg skal ta for meg kun to stykker i dag. Begge har en ting til felles som burde passe en student ypperlig. De er begge billige og tykke .

La oss starte med denne klassikeren http://www.amazon.com/gp/product/0679748407/qid=1148509532/sr=2-2/ref=pd_bbs_b_2_2/002-5559199-1855249?s=books&v=glance&n=283155 En serie som virkelig viser at tegneseriemediet bør tas med større alvor enn det mange dessverre gjør i dag.

Den andre er en virkelig gammel godbit http://www.amazon.com/gp/product/3822863009/qid=1148508289/sr=1-1/ref=sr_1_1/002-5559199-1855249?s=books&v=glance&n=283155 Denne fantastiske utgivelsen burde tilfredstille alle våre venner her på forumet som elsker stramt sideoppsett og de som vil ha flest mulig ruter på hver side for å få mest igjen for pengene. Denne kan også leses om igjen og om igjen og du oppdager gang etter gang hvor nydelig tegnet den er og hvor mange detaljer og nyanser det er i den serien. Det er også en gammel serie, faktisk så gammel at den hadde 25 års jubileum før Donald Duck var påtenkt. Du kan kanskje også se hvilken påvirkning den har hatt på andre senere serier. Litt kjedelig og ensformig slutt på hver side i lengden, men anbefales på det varmeste.

To fine og tykke utgivelser for under 50 US$ (pluss porto) , og det burde være studentvennlig selv med dagens små stipender.

Innlegget blei sist redigert 25.05.2006, 00:26 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.05.2006, 00:15

Olaf skreiv:

Han revolusjonerte ikkje berre Batman, han revolusjonerte heile teikneseriemediet

Når det er sagt så er dagens Batman ikkje på langt nær så valdeleg og rå som den i "Dark Knight Returns", så ikkje forvent at Batman i dagens seriar er som DKR berre fordi den er sagt å ha revolusjonert karakteren. (Skjønt for all del, dagens Batman er langt dystrare enn den som var før DKR)

Har ikkje fått lese "Watchmen" enno, men joda, begge dei to andre kan anbefalast, skjønt personleg vil eg nok foretrekkje "Year One" over DKR.

MikroMidas, dei to er dei same linkane. *forvirra*

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 25.05.2006, 00:22 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

25.05.2006, 00:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.