Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hva kjøper/abonnerer du på?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hva kjøper/abonnerer du på?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Allerførst: I mit seneste indlæg skulle "odd-topic" naturligvis have været "off-topic".

MikroMidas skreiv:

Jeg har to venner som jeg hjelper å kompletere dette praktverket (som jeg har selv :) og jeg lurte på hvor du får kjøpt de brukt billig. Mange av utgivelsene finner du både ny og brukt billig, men har du kommet over boks V,VI eller X som er de siste som ble gitt ut billig så vil jeg gjerne vite om det. Ebay er ett alternativ, men boks V og X går sjelden under 400 US$.

Det var faktisk ebay og lign., jeg referede til. Jeg har selv købt sæt VI sammen med flere andre til en gennemsnitspris på vel lidt under de 1000 kr. gennem ebay. Men det er da rigtigt, at enkelte sæt sjældent går så billigt som andre. Og en gang imellem ser man alle sættene gå for ikke *alt* for meget. Jeg kender én, der således købte alle sættene gennem en tysk auktionsside fra ca. 11.000 kr. for et års tid eller to siden. Ikke, at det er sådan altid -- langt fra (de sæt, jeg købte i original folie, var heller ikke blandt de sjældneste -- det ene af dem var sæt III) -- man skal være om sig. Men det er vel heller ikke sådan som med fx Fine Art-bogen, som ikke er til at komme i nærheden af for menneskepenge.

Men det er litt morsomt det du nevner som Gary Leach har sagt på DCML. Er "reglene" slik at når Egmont har gitt ut den skandinaviske utgivelsen så kan Gemstonepub ta og legge på håndteksten til Carl Barks og da gi det ut på nytt igjen i usa ??

Hmm... Det var nu ikke sådan, jeg forstod hans melding. Jeg forstod det sådan, at han taler om to ting: En eventuel nyproduktion af et amerikansk CBL fra Gemstones side og så nyproduktionen af det skandinaviske CBL fra Egmonts side. Altså to uafhængige udgivelser. Men trods alt meget ens (derfor "largely pointless duplication of effort").

Hvilket af det, han siger, får dig til at nævne en Gemstone-udgave af Egmont-CBL'en?

Ellers så misunner jeg deg muligheten til å kjøpe albumutgivelser

Huh? I har vel albumudgivelser i Norge også?

og det utvalget Dere har av det i Danmark. Heldigvis finnes det norske spesialbutikker som importerer slikt.

Taler vi her om amerikanske albums? For da er det kun deciderede tegneserieforretninger i de største byer som København, Århus og Aalborg, der har dem.

Og BONE burde være obligatorisk lesning for alle sanne Barks venner er nå min oppfatning.

:-)

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

30.08.2004, 22:41

pryds skreiv:

Men det er vel heller ikke sådan som med fx Fine Art-bogen, som ikke er til at komme i nærheden af for menneskepenge.

Ligger en til 750 us$ uten kasetten rundt til salgs nå :)

Hvilket af det, han siger, får dig til at nævne en Gemstone-udgave af Egmont-CBL'en?

Ingenting av det han sier får meg direkte til å tenke på det. Men det er vel slik at er en historie gitt ut en plass er den tilgjengelig fritt for alle andre forlag i europa/usa. Da kom jeg til å tenke på om det kunne være slik med resirkulering også. Egmont scanner og retusjerer og fikser originalene, gemstonepub setter på amerikansk håndtekst og har ett ferdig produkt. Kun en tanke fra min side.

Huh? I har vel albumudgivelser i Norge også?

Asterix utgitt for 13. gang frister ikke mye. Det er ikke mye nytt som gis ut. Blueberry album 27 kommer for eksempel aldri på norsk på grunn av forlaget heller vil satse på å resirkulere Lucky luke for n'te gang. Det er så mye europeisk kvalitets serier vi må lese på dansk (moebius, XIII stopper listen her), men det går meget bra å lese dansk ;)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

30.08.2004, 23:13

MikroMidas skreiv:

[Fine Art-bogen] Ligger en til 750 us$ uten kasetten rundt til salgs nå :)

Præcis min pointe :-)

Men det er vel slik at er en historie gitt ut en plass er den tilgjengelig fritt for alle andre forlag i europa/usa.

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det.

Da kom jeg til å tenke på om det kunne være slik med resirkulering også. Egmont scanner og retusjerer og fikser originalene, gemstonepub setter på amerikansk håndtekst og har ett ferdig produkt. Kun en tanke fra min side.

Ingen anelse. Det må vi nok spørge mere vidende folk om. Men uanset ville det ikke være at sigte efter (efter min mening), for det ville jo betyde, at man manuelt skulle placere tekster i bobler og lydord på selve billederne, efter at de var blevet fjernet af Egmont. Den slags redigering huer mig ikke. Det får mig i øvrigt til at tænke på en side, som en Inducks-indeksør for nyligt har lavet: http://bric-a-brac.inducks.org/barks/reinked.html

Asterix utgitt for 13. gang frister ikke mye.

Nej, det er forståeligt. Jeg skulle faktisk til at hive Asterix frem som eksempel, for jeg har et enkelt norsk Asterix-album, som jeg (tro det eller lad være) købte i den tro, at det var dansk :-)

Det er ikke mye nytt som gis ut. Blueberry album 27 kommer for eksempel aldri på norsk på grunn av forlaget heller vil satse på å resirkulere Lucky luke for n'te gang. Det er så mye europeisk kvalitets serier vi må lese på dansk (moebius, XIII stopper listen her), men det går meget bra å lese dansk ;)

Hmm.. Ja, jeg må indrømme, at min non-Disney-afdeling mest omfatter de titler, som alle kender... Asterix, Lucky Luke, Calvin & Hobbes (Tommy og Tigern på norsk, ikke?), Garfield, Peanuts. Men da også titler som Footrot Flats, Mutts, Statsministeren (dansk, Carsten Graabæk). Og så må jeg vist hellere holde inden det bliver *for* off-topic...

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

31.08.2004, 00:17

MikroMidas skreiv:

Det er så mye europeisk kvalitets serier vi må lese på dansk

Hvis der er noget specifikt på dansk, du eller andre går efter, skal jeg da for øvrigt gerne holde et vågent øje næste gang, jeg kigger de lokale brugt-bikser igennem.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

31.08.2004, 00:36

Taler vi her om amerikanske albums? For da er det kun deciderede tegneserieforretninger i de største byer som København, Århus og Aalborg, der har dem.

Hvad er det for en butik i Aalborg du snakker om?

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

06.09.2004, 14:03

Mathias bøgh skreiv:

Hvad er det for en butik i Aalborg du snakker om?

Comic Express på Vesterbro. Så vidt, jeg ved, en sidegesjæft til folkene bag Stribeladen i Århus. Ellers kender jeg ingen forretninger i Aalborg, der har amerikanske albums.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

06.09.2004, 21:20

Sigvald skreiv:

Jeg har nå lest et Bone-album en gang og mener at sanne venner av Barks finner betraktelig mer relevant lesning i Don Rosas serier - også Pertwillaby Papers og Captain Kentucky, men det er nå bare min subjektive mening da.

Da vil jeg si min subjektive mening også. Jeg mener at Jeff Smith (Bone-tegneren), ikke Don Rosa eller Marco Rota eller Geoffrey Blum eller noen av dem, er Barks' arvtager.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

06.09.2004, 21:58

Vegar skreiv:

Da vil jeg si min subjektive mening også. Jeg mener at Jeff Smith (Bone-tegneren), ikke Don Rosa eller Marco Rota eller Geoffrey Blum eller noen av dem, er Barks' arvtager.

En arvtaker som driver med en helt annen serie? Latterligste forslag til nå, spør du meg.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

06.09.2004, 22:34

Sigvald skreiv:

Vegar skreiv:

En arvtaker som driver med en helt annen serie? Latterligste forslag til nå, spør du meg.

Slike innlegg ønsker vi ikke, det handler om å vise respekt for hva andre mener, uansett hvor avvikende de må være fra en sin egen meninger.

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

06.09.2004, 22:41

Arnstein skreiv:

Slike innlegg ønsker vi ikke, det handler om å vise respekt for hva andre mener, uansett hvor avvikende de må være fra en sin egen meninger.

Sorry, Arnstein!
Innlegget mitt var på ingen mpter vondt ment.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

06.09.2004, 23:34

Sigvald skreiv:

Innlegget mitt var på ingen mpter vondt ment.

Jeg tror deg, men en ting er å ikke mene et innlegg vondt. En annen ting er hvordan andre oppfatter det aktuelle innlegget. Hvor mange liker ikke å høre at sine forslag er latterlige?

I noen tilfeller går det an å si at et forslag er latterlig, men da må man si det med omhu, sammen med en god forklaring på hvorfor en synes det er latterlig.

Å være en Barks' arvtager er ikke synonymt med å lage Disney-historier i god Barks' ånd. Det kan også innebære å lage helt andre serier inspirert og i tråd med Barks' måte å fortelle på. Så da håper jeg vi alle kan se saken fra denne vinkelen.

Arnstein
28 år, Klepp

06.09.2004, 23:56

Tillegg:

Jeg kjenner ikke til Jeff Smiths "Bone", så jeg kan egentlig ikke uttale meg så mye om saken, men jeg håper at jeg ikke var helt borti natta med vinklingen jeg prøvde å komme med.

Arnstein
28 år, Klepp

06.09.2004, 23:59

Arnstein skreiv:

Å være en Barks' arvtager er ikke synonymt med å lage Disney-historier i god Barks' ånd. Det kan også innebære å lage helt andre serier inspirert og i tråd med Barks' måte å fortelle på. Så da håper jeg vi alle kan se saken fra denne vinkelen.

Som jeg skulle sagt det selv ;-) og ja du traff meget bra i beskrivelsen. Skulle nesten tro at du hadde lest Bone.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

07.09.2004, 08:12

Pryds skrev:

Comic Express på Vesterbro. Så vidt, jeg ved, en sidegesjæft til folkene bag Stribeladen i Århus. Ellers kender jeg ingen forretninger i Aalborg, der har amerikanske albums.

Tak skal du have, den vil jeg prøve at besøge.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

08.09.2004, 07:02

Litt gamel tråd, men jeg syntes dette var innterresant:-D
I alle fall:

Jeg kjøper:

-DD&Co hver uke
-Hall of fame
-De komplette årgangene
-Donald Pocket
-Mammutbøker
-Tykke Pocket
-Noen ganger glade show, store show osv.

Detvar vel alt...

David H
14 år, Østre Toten

01.06.2005, 13:51

Eg abonnerar på Donald Duck & Co og Hall of Fame.
Det er berre av og til at eg kjøper Donald Pocket.

Steinøy
14 år, Gaular

01.06.2005, 17:49

Jeg abbonnerer på Donald, og kjøper en del av pocketene, og nesten alle store pocketer. Forresten, er det noen som er enig i at "Donald Duck - 65 år", var mye bedre enn "i rampelyset" eller hva den nå het?

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

01.06.2005, 18:01

Jeg abbonerer på Donald Duck &Co, og kjøper alle pocketene som kommer ut + de store, og skal snart begynne å abbonere på Hall of Fame selv om det gjerne er litt sent;-) Pleier også å gå på Lesehesten(en bruktbutikk) for å kjøpe gamle disneyrelaterte blader og bøker. :-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

02.06.2005, 09:31

Jeg abonnerer på Donald duck & co og Hall of Fame.

Nicholas
17 år, Sandefjord

02.06.2005, 15:44

Hm, for meg er det vel berre Donald Duck & Co og Donald Pocket, og mammutbøkene. Og så blir det store spørsmålet om eg lar følelsene vinne og kjøper Carl Barks Samlede Verk.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

11.06.2005, 19:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.