Andeby Online > Diskusjonsforum > Egmont og moms
Gå tilbake til forumoversikta ...

Nesten off topic her, men satser på at det går uansett.
Er det fleire enn meg her som kjøper Donald som næringsdrivande? Korleis er isåfall forholdet dykkar til Egmont og momsspesifiserte fakturaar?
Den fakturaen ein vanlegvis får for å fornye abonnementet, er det ikkje spesifisert moms på. Det er det ikkje på andre fakturaar eg har fått frå Egmont heller, men det har berre vore bøker, og dei er jo momsfri uansett, så dei er det ikkje noko stort problem med. Men Donald er det altså moms på. Og på fakturaen dei sender oss spesifiserer ikkje Egmont kor stor denne momsen er. Eg veit sjølvsagt kor stor den er, men det var dette med korvidt regnskapsbilaget er gyldig eller ikkje.
I fjor tok eg kontakt med Egmont og bad om å få spesifisert moms på faktura. Dei sa at det ikkje skulle vera noko problem. Så fekk eg tilsendt den normale fakturaen, utan spesifisert moms. Eg purra på dei og bad på nytt om å få spesifisert moms (noko eg ikkje heilt skjønner at dei har utelatt i utgangspunktet). Det gjekk ei stund, og så fekk eg tilsendt ein ny faktura ... Med ein litt annan tekst, ein annan font og litt sånt. Men momsspesifikasjonen var ikkje i denne teksten -- derimot hadde dei skrive på "herav X kr mva" FOR HÅND etter utskrift.
... Og når årets faktura kom, fekk eg ein faktura med spesifisert moms? Nei. Eg fekk den same standardfakturaen som alle andre. Så det hjalp ikkje å be om det heller -- eg må tydelegvis be om det KVART ÅR. Og sjølv når eg gjer det, er ei linje ekstra HÅNDSKRIFT det einaste eg får, og eg er ærleg talt ikkje sikker på om det er godt nok heller (korleis skal kemneren vite at eg ikkje har skrive det sjølv?).
Fleire næringsdrivande donaldkjøparar som har same problem? Er det noko eg kan gjera for å få Egmont til å byrja å spesifisere moms på fakturaene sine på ein måte som det er heilt problemfritt å føre som bilag i regnskap, helst utan at eg må mase på dei på årleg basis (det må då vere mange næringsdrivande som abonnerer på donald, om det no er legekontor-venterom eller bibliotek er det vel mange som kjøper inn Donald til bruk i næring? Får ikkje dei spesifisert moms heller?). Klarer eg ikkje å trekke frå momsen er det jo langt billigare å kjøpe bladet i butikken, og då forsvinner mykje av poenget med abonnement.
Er det andre i same situasjon som har forslag til kva ein kan gjera?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
25.06.2009, 19:57

Har kjøpt bladet i butikken den siste tida (på kassalappen er det påført moms), men får vel det samme problemet når jeg nå må begynne å abonnere for å få med meg Donald Duck Ekstra. Når det gjelder bøker kjøpt fra Egmont har jeg også reagert på at det ikke er påført hvor mye av frakten som er merverdiavgift. For selv om det ikke er moms på bøker, er det jo moms på frakt.
Men hvor stor er egentlig sjansen for at det noensinne vil komme en kemner og kikke gjennom alle fakturarer, kassalapper osv. for mange år tilbake? Ikke det at det aldri vil komme noen og kontrollere alle bilagene en har betyr at en kan drive med juks og fanteri, men i dette tilfellet er det jo Egmont sin skyld at det ikke er påført moms på fakturaen og ikke din. Og når det gjelder håndskrift: finnes det en lov som forbyr fakturarer å være skrevet for hånd? Selv om den ekstra teksten hadde vært maskinskrevet har fortsatt ikke kemneren noen garanti for at det ikke er du selv som har skrevet den.
![]()
Tommy
26 år, Odda
25.06.2009, 20:38

Tommy skreiv:
Men hvor stor er egentlig sjansen for at det noensinne vil komme en kemner og kikke gjennom alle fakturarer, kassalapper osv. for mange år tilbake?
Jeg hadde bokettersyn for 3-4 år siden, så trygg kan man ikke være. Jeg måtte sende dem kopier av samtlige bilag. Jeg hørte aldri noe, så de fant vel ikke noe galt.
Olaf: Når det gjelder spørsmålet ditt, så kjenner jeg en regnskapsfører (min datter). Jeg ser henne i morgen, så jeg skal spørre om hun har vær borti problemet og har noe forslag til løsning.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie. English version.
![]()
Nils Petter
63 år, Moss
25.06.2009, 21:41

Lita oppdatering -- eg tok opp spørsmålet på telefon med kundeservice i dag, og fekk telefonnummeret til rett vedkomande for akkurat dette. Ho blei svært overraska over å høyra at det ikkje stod moms spesifisert på desse fakturaane då det gjer det på Egmonts fakturakopiar. Problemet er visstnok at fakturaane som sendast ut saman med bladet er trykka i Tyskland, og det virker som om det er der ting har falt ut utan at rette vedkomande i Oslo var oppmerksam på det, så no skal dei prøve å få ordna det.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
01.03.2010, 10:17

Tommy skreiv:
For selv om det ikke er moms på bøker, er det jo moms på frakt.
Har Sverige och Norge olika momsregler? I Sverige är det samma momssats på frakt som på det som skickas i paketet, förutsatt att det är ett företag som skickar paketet. Så om man köper en bok, är det 6% frakt på boken och 6% moms på frakten, om man köper en CD-skiva är det 25% moms på skivan och 25% moms på frakten och så vidare.
Egmont i Malmö har alltid skrivit ut belopp inklusive moms, belopp exklusive moms samt själva momsen på alla fakturor som jag har fått därifrån.
Egmont i Oslo har aldrig skrivit ut hur stor del av priset som är moms. Eftersom Egmont skickar sakerna till utlandet ska det inte betalas någon moms alls till Egmont (den saken sköts av svenska tullen, som släpper igenom paketen utan att titta på dem), men av fakturan framgår det inte att Egmont har räknat bort momsen på frakten för extravolymerna till CBSV.
![]()
Stefan Persson
27 år, Sverige
01.03.2010, 19:16

AC, nå begynner nok AOLs lesere også å lure på hvordan dette fungerer i Danmark?
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
02.03.2010, 10:50

Ettersom det var eg som starta tråden for å stille eit spørsmål, kan eg opplyse om at nei, eg lurer eigentleg ikkje på korleis dette fungerer i Danmark.
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
02.03.2010, 11:58

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Ettersom det var eg som starta tråden for å stille eit spørsmål, kan eg opplyse om at nei, eg lurer eigentleg ikkje på korleis dette fungerer i Danmark.
Ikke du nei, men AOLs lesere. Når stefan sier a (=hvordan situasjonen er i Sverige) er det ikke urimelig om folk skulle forvente at AC følger opp med å si b...
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
02.03.2010, 13:02

Eg går ærleg talt ut frå at dersom folk lurer på noko, klarer dei å spørja om det. Og at dersom folk forventer noko, seier dei frå om det.
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
02.03.2010, 13:05

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eg går ærleg talt ut frå at dersom folk lurer på noko, klarer dei å spørja om det. Og at dersom folk forventer noko, seier dei frå om det.
Det siste har vel aldri vært noe problem for noen™ av oss.
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
02.03.2010, 13:09

Sigvald skreiv:
Når stefan sier a (=hvordan situasjonen er i Sverige) er det ikke urimelig om folk skulle forvente at AC følger opp med å si b...
Og ikke minst at Adamant sier c og Benadikt sier d.
Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.
![]()
Guffen Delbekk
25 år, Halden
02.03.2010, 13:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.