Andeby Online > Diskusjonsforum > Egmont med 2 nye Donald-utgivelser
Gå tilbake til forumoversikta ...

Nå har også VG oppslag om saken:
VG
Tintern,
"A DUTCH PROBLEM", årets tråd hos DDF(r)
MineTegneserier.no Tintern på Qxl
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
09.06.2009, 09:17

Drikaton skreiv:
Kundeservice hos Egmont var ikke helt sikker, men de sa at dette ville bli annonsert i Donald-bladet. De antydet også noe om at man kunne abonnere kun på ekstraheftet (?)
Det får vi håpe - ellers bør Donaldistene og/eller Olaf anmelde dem for utpressing. Husk også at leketøy som medfølger det vanlige bladet kan kjøpes separat - jeg vil derfor mene at Donaldistene og/eller Olaf her vil ha en meget sterk sak.
Forøvrig mener jeg at bladet burde liknet mer på det mer seriøse Anders And Ekstra som jevnlig inneholder lange historier av Don Rosa. Det er faktisk en grunn til at han er mer populær enn de nederlanske serieskaperne - selv om også sistnevnte står for svært mye bra.
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 09.06.2009, 11:29 av Sigvald
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
09.06.2009, 11:28

Sigvald skreiv:
Drikaton skreiv:
Kundeservice hos Egmont var ikke helt sikker, men de sa at dette ville bli annonsert i Donald-bladet. De antydet også noe om at man kunne abonnere kun på ekstraheftet (?)
Det får vi håpe - ellers bør Donaldistene og/eller Olaf anmelde dem for utpressing. Husk også at leketøy som medfølger det vanlige bladet kan kjøpes separat - jeg vil derfor mene at Donaldistene og/eller Olaf her vil ha en meget sterk sak.
Forøvrig mener jeg at bladet burde liknet mer på det mer seriøse Anders And Ekstra som jevnlig inneholder lange historier av Don Rosa. Det er faktisk en grunn til at han er mer populær enn de nederlanske serieskaperne - selv om også sistnevnte står for svært mye bra.
Ja, Olaf stiller som vanlig opp og anmelder sitt "eget" forlag, etter oppfordring fra deg.
Fri og bevare oss for flere opptrykk av Rosa, når det er så mange andre, og bedre serier, som ikke er utgitt i Norge.
Tintern,
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
09.06.2009, 11:34

Helt enig med Drikaton. Hva skal vi med opptrykk etter opptrykk med Rosa historier når vi endelig kan få et blad med kun serier som ikke er utgitt her hjemme.
Ellers så håpet jeg også på at man kun kunne abonnere på ekstraheftet siden jeg ikke tar meg råd til å abonnere på DD.
Tottenham i Champions League!!! Jippi!!!
![]()
Chrisron
33 år, Tønsberg
09.06.2009, 12:28

Enig med Drikaton og Chrisron. Jeg har feiret Donalds 75-årsdag med å bestille abonnement - for første gang i livet. De siste årene har jeg ikke kjøpt Donald regelmessig, men jeg LIKER det som skjer med bladet nå. Ikke bare det nye heftet, men også andre grep som Donalds forsvinning. Scenene fra et mørklagt Andeby med brennende bilvrak i gatene er flotte. Og det ser ut som om vi skal få flere historier med bipersoner som nabo Jensen og frøken Vable. Heia Egmont og spesielt den norske redaksjonen!
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie. English version.
![]()
Nils Petter
63 år, Moss
09.06.2009, 19:29

Jeg kan fortælle jer norske skovtrolde ;-) hvad vi danskere skal med genoptryk af Rosa. Vi får - hver tredje måned - et nyt nummer af AA Ekstra med flot forside, nyfarvelagt af redaktionen, godt papir osv. Oversættelsen af historien er efterset og ført tilbage til at være tættere på originalen så ordspil og Barks-referencer i højere grad er med - også deciderede fejl fra de gamle oversættelse af Yanne "NFS Andtvig" Reich.
Jeg vil til enhver tid foretrække vores Anders And Ekstra frem for et norsk genoptryk af finnernes abonnementsmånedsblad med hollandske serier.
Men kunne vi få begge ting ville det naturligvis være fint. men nu har vi faktisk haft et udmærket kvartalsabonnementsblad http://coa.inducks.org/publication.php?c=dk/AP
Naturligvis har jeg absolut elsket de sidste ugers blade - nummeret med sort forside og matroshue var genialt - alt var gennemført, donald var bare vækk!! :-) I DK udkom så den fremragende pressemeddelelse hvor forlaget meddelte at Donald var blevet fyret og at man arbejdede på at lave blade Freddy Flink, med en flink bæver som skal lære børnene at spise sundt og opføre sig ordentligt.
Nils Petter, jeg vil snarere sige: Heia Egmont og spesielt den danske redaksjonen!
Remember: It all started with a mouse
![]()
AC
30 år, Danmark
09.06.2009, 22:18

AC skreiv:
Nils Petter, jeg vil snarere sige: Heia Egmont og spesielt den danske redaksjonen!
"Norge er best". "Nei, Danmark er best". "Nei, Norge!". "Nei, Danmark!" PUFF! KRRSJ! POW! AARGH! GRRR! MSPLSJSJS!
![]()
Tommy
26 år, Odda
09.06.2009, 23:07

Tommy skreiv:
Legger merke til at den framsida som vises av det første nummeret av Donald Duck Ekstra! er det samme coveret som ble brukt til finske Aku Ankka Ekstra nr. 7/2007 - der jeg hadde en historie på trykk. At det er den framsida som blir brukt trenger jo ikke bety at innholdet er det samme som i det finske bladet, men jeg har vel lov å håpe... :)
Jeg sitter nå med et eksemplar av det første Donald Duck Ekstra! her, men bør vel kanskje ikke røpe for mye av innholdet før det er kommet ut. Jeg kan imidlertid avsløre at det ikke er helt identisk med Aku Ankka Ekstra 7/2007... men at den historien jeg hadde på trykk der likevel er kommet med. Det betyr altså at en av mine historier endelig har funnet veien til Norge! Den fire sider lange Petter Smart-historien har tittel "Oppfinnerens fridag". Bladet er altså vedlegg til DD&Co 26, så "vanlige" Donald-lesere vil jo også få dette.
Innlegget blei sist redigert 10.06.2009, 11:42 av Tommy
![]()
Tommy
26 år, Odda
10.06.2009, 11:41

Tommy skreiv:
Tommy skreiv:
Legger merke til at den framsida som vises av det første nummeret av Donald Duck Ekstra! er det samme coveret som ble brukt til finske Aku Ankka Ekstra nr. 7/2007 - der jeg hadde en historie på trykk. At det er den framsida som blir brukt trenger jo ikke bety at innholdet er det samme som i det finske bladet, men jeg har vel lov å håpe... :)
Jeg sitter nå med et eksemplar av det første Donald Duck Ekstra! her, men bør vel kanskje ikke røpe for mye av innholdet før det er kommet ut. Jeg kan imidlertid avsløre at det ikke er helt identisk med Aku Ankka Ekstra 7/2007... men at den historien jeg hadde på trykk der likevel er kommet med. Det betyr altså at en av mine historier endelig har funnet veien til Norge! Den fire sider lange Petter Smart-historien har tittel "Oppfinnerens fridag". Bladet er altså vedlegg til DD&Co 26, så "vanlige" Donald-lesere vil jo også få dette.
Gratulerer!! Gleder meg til å lese dette
Tintern,
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
10.06.2009, 11:51

Tommy skreiv:
Jeg kan imidlertid avsløre at det ikke er helt identisk med Aku Ankka Ekstra 7/2007... men at den historien jeg hadde på trykk der likevel er kommet med.
Redaktøren har altså teke hintet mitt. 
Nei då, eg skal ikkje skryte på meg å ha sørgja for at historia kom med, men eg tipsa han faktisk om at Tommy hadde skrive ein del historier for Sanoma, i samband med at han trengde litt hjelp til søking i Inducks.
Innlegget blei sist redigert 10.06.2009, 12:04 av Eirikb
10.06.2009, 12:03

Eirikb skreiv:
Redaktøren har altså teke hintet mitt. :-P
Nei då, eg skal ikkje skryte på meg å ha sørgja for at historia kom med, men eg tipsa han faktisk om at Tommy hadde skrive ein del historier for Sanoma, i samband med at han trengde litt hjelp til søking i Inducks.
Apropos det så er det Merete Markeng Skar som er oppført som redaktør. Men hun og Marius Molaug har vel et ganske tett samarbeid...
![]()
Tommy
26 år, Odda
10.06.2009, 12:13

Tommy skreiv:
Bladet er altså vedlegg til DD&Co 26, så "vanlige" Donald-lesere vil jo også få dette.
Så bra. Da får jeg endelig lest en "Tommy-historie". :)
Tottenham i Champions League!!! Jippi!!!
![]()
Chrisron
33 år, Tønsberg
10.06.2009, 12:54

AC skreiv:
Heia Danmark OG Norge. Er det ikke flott at Donald er i hendene på redaktører som ikke surfer på stålkommers-bølgen, men i stedet satser på at det vil lønne seg å gi ut produkter med sjel? Se på de amerikanske superhelt-bladene hvor nesten annen hver side er annonser. Eller se på W.I.T.C.H. hvor skillet mellom serier og kynisk kjøpepress mot barn er totalt utvisket.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie. English version.
![]()
Nils Petter
63 år, Moss
11.06.2009, 14:36

Sigvald skreiv:
Det får vi håpe - ellers bør Donaldistene og/eller Olaf anmelde dem for utpressing.
Kvifor skulle eg det? Eg abonnerer på Donald Duck & Co, så eg får abonnert på ekstra-bladet òg. Sjølv dersom ein går så langt som deg og kaller slikt utpressing, er det ikkje meg dei utpresser, så eg har ingenting å klage på.
Husk også at leketøy som medfølger det vanlige bladet kan kjøpes separat - jeg vil derfor mene at Donaldistene og/eller Olaf her vil ha en meget sterk sak.
Eh. Er ikkje definisjonen på tilgift eit tilleggsprodukt som ikkje høyrer naturleg saman med hovudproduktet? Donald-teikneseriar og Donald-teikneseriar høyrer SVÆRT naturleg saman om du spør meg.
Forøvrig mener jeg at bladet burde liknet mer på det mer seriøse Anders And Ekstra som jevnlig inneholder lange historier av Don Rosa.
For alt det vi veit kan det hende at det norske gjer det òg. Vi veit ingenting om kva dette bladet vil innehalde. Den einaste her inne som har sett eit slikt blad, er Tommy.
Personleg vil eg foretrekke historier eg ikkje har lest før framfor gjenopptrykk av historier eg har lest tjue gonger før, uavhengig av kven forfattaren av sistnevnte er. Men det betyr på ingen måte at det blir sånn. Som deg veit eg lite som ... Alle andre enn Tommy.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
11.06.2009, 21:47

Raptus von Bergen skreiv:
Noen som vet om det blir laget permer til Donald Duck Ekstra?
Jeg tviler på om det vil bli laget egne permer til Donald Duck Ekstra, men det er jo lov å håpe. Jeg har flere ganger vurdert å skaffe meg gamle Mikke Mus-permer fra 80-tallet for å samle på Mikke-bladene mine. Disse lages det jo heller ikke permer til i dag.
![]()
Tommy
26 år, Odda
19.06.2009, 23:49

En liten ting jeg forresten la merke til i Langøre-historien: Kari er ikke lenger Kari. Nå er hun Molly (som også er hennes engelske, danske, svenske og tyske navn, samt nederlandske med en liten omskriving).
![]()
Tommy
26 år, Odda
20.06.2009, 14:37

Tommy skreiv:
Raptus von Bergen skreiv:
Noen som vet om det blir laget permer til Donald Duck Ekstra?
Jeg tviler på om det vil bli laget egne permer til Donald Duck Ekstra, men det er jo lov å håpe. Jeg har flere ganger vurdert å skaffe meg gamle Mikke Mus-permer fra 80-tallet for å samle på Mikke-bladene mine. Disse lages det jo heller ikke permer til i dag.
Lagde meg egne permer til Donald Duck Spesial, og Månedshefte på en enkel måte.Tok en vanlig Donald-perm, og snittet opp og tok ut papiret inni ryggen og forsiden. Så lagde jeg nytt papir på PC'en med Spesial-motiv på, og puttet det inn i ryggen og forsiden igjen. Tenkte på å gjøre det samme etterhvert med alle Mikke Mus bladene mine også.
Men Donald Duck Ekstra kommer til å få plass inne i de vanlige permene tenker jeg, på samme måte som ekstra-heftene på 90-tallet.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
![]()
whitesand
41 år, Kristiansund
22.06.2009, 08:49

Donald Duck Ekstra var anmeldt i Bergens Tidende i går. Terningkast 2.
Men i dag er dagen for å selv teste ut dette bladet.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
![]()
SvK
27 år, Bergen
22.06.2009, 11:20

Out of curiosity, kva ved dette bladet var det BT meinte gjorde seg fortjent til ein toer?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
22.06.2009, 16:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Donald Duck Ekstra, Donald Duck Junior

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.