Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Inkompetente serieskapere

Andeby Online > Diskusjonsforum > Inkompetente serieskapere

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Sigvald skreiv:

Benadikt skreiv:

Sigvald, du bevæger dig bare længere og længere ud på dybt vand med din såkaldte argumentation!

Fordi jeg påpeker at det er forskjell på det å bomme på et avansert regnestykke og det å bomme på et relativt elementært regnestykke?

Men nå har ikke Don Rosa bommet på et avansert regnestykke. Han har bommet på det enkleste regnestykke innenfor matematikk som omhandler kontinuerlig forandring. Dette lærer man to år før man begynner på universitetet. Ikke bare det, men det avanserte regnestykket Don Rosa har bommet på finner man i enhver matematisk formelsamling.
Skal man sette ting veldig på spissen kan man si at forfatteren av den førstnevnte historien i hvertfall skal ha æren for å ha forsøkt seg på et fagområde han ikke kan, mens Don Rosa ikke klarte kopiere en av de mest velkjente og elementære formler innen sitt eget fagfelt.

Kent
23 år, Sandnes

08.08.2008, 21:41

Eg synest dette blei veldig godt forklart av Stefan i DDF(R)-forumet: Roboten svarer «10» fordi den som dei fleste datamaskiner opererer med binære tall.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.08.2008, 21:45

Nils Petter skreiv:

Jeg tror det er en fordel at Disney-forfattere har en så bred praktisk yrkesbakgrunn som mulig, slik at de kan hente ideer fra mange ulike fagområder. Jeg kan ikke huske å ha fått en eneste serie-ide basert på min ingeniør-utdannelse. Derimot har jeg hentet mange gode poenger fra andre jobber jeg har hatt.

Bred praktisk yrkesbakrunn og allsidig utdanning er lurt uansett. Jeg kan ikke huske at grunnlaget for noen av mine patenter er unnfanget av ensidig ingeniør kunnskap. Jeg har hatt mye mere igjen for andre jobber og annen utdanning i mitt daglige virke. Så der stiller vi ganske likt, men med motsatt resultat om du skjønner :-) Allsidighet skader ikke uansett hva en driver med.

Sigvald skreiv:

Benadikt skreiv:

Sigvald, du bevæger dig bare længere og længere ud på dybt vand med din såkaldte argumentation!

Fordi jeg påpeker at det er forskjell på det å bomme på et avansert regnestykke og det å bomme på et relativt elementært regnestykke?

Psssssst Sigvald. FOR n'te gang, forfatteren bommer ikke, det er du som bommer med å legge til grunn forutsetninger som ikke er gitt noen plass i oppgaven. Du bommer også forresten når du hevder at det integralet det er snakk om er avansert, det er grunnleggende

Kent skreiv:

Men nå har ikke Don Rosa bommet på et avansert regnestykke. Han har bommet på det enkleste regnestykke innenfor matematikk som omhandler kontinuerlig forandring. Dette lærer man to år før man begynner på universitetet. Ikke bare det, men det avanserte regnestykket Don Rosa har bommet på finner man i enhver matematisk formelsamling.

Får inderlige håpe at Don rosa bare har vært totalt inkompetent i akkurat dette tilfellet. Hvis dette er en konsekvent inkompetanse fra Don rosa sin side så ville ikke jeg satt mine bein på noe som helst som er konstruert av en byggingeniør med så fundamentalt elendige mattekunnskaper.

Skal man sette ting veldig på spissen kan man si at forfatteren av den førstnevnte historien i hvertfall skal ha æren for å ha forsøkt seg på et fagområde han ikke kan...............

Ikke helt enig, forfatteren av den historien som dette startet med har helt rett i sin utregning, ikke glem det. Alle andre som får andre svar legger til grunn presedens mellom operatorer noe som vel ikke var helt vanlig på den tiden, eller fremkommer av oppgave teksten ? De mest ekstreme kritikerene av det helt korrekte svaret som fremkommer i tegneserien innfører paranteser og påstår at det er samme regnestykke som det opprinnelige, makan til sprøyt.

mens Don Rosa ikke klarte kopiere en av de mest velkjente og elementære formler innen sitt eget fagfelt.

Litt rart egentlig siden det en virkelig lærer på mange ingeniørstudier i Norge er å kopiere det andre har gjort :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 08.08.2008, 22:42 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

08.08.2008, 22:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.