Hugs meg

Registrer ny brukar

Siste oppdatering:

Walt Disney Studios feirer Donald i Bergen

Don Rosa Library og andre bibliotek

Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa Library og andre bibliotek

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Kan vel kanskje nevne at det på DCF-forumet skrives at det samtidig som et nytt CBL, også vil komme et Don Rosa-Library (og som nevnt et annet sted, et Floyd Gottfredson-Library). Dette er ikke offisielt bekreftet dog.

Hvis Amazon har rett blir utseendet likt Don Rosa-HOF-bøkene.

Innlegget blei sist redigert 16.03.2008, 12:58 av Tommy

Tommy
Tommy

26 år, Odda

16.03.2008, 12:49

Don Rosa Library er iallfall offisiell nok til at den er tilgjengeleg for førehandsbestilling på Amazon. (EDIT: Ser at du rakk å skrive det inn før eg fekk svart ... OK.)

... og etter å ha sett boksdesignet til CBC, overrasker det meg eigentleg ikkje å sjå at dette openbart både i form og innhald er ein blåkopi av Don Rosa-bøkene i Hall of Fame. Sukk, eg saknar tida då amerikanske Disney-forlag faktisk klarte å gjera litt kreative ting i staden for å berre kopiere skandinavane. Ikkje lager dei nye historier lenger, og sjølvsagt er det mange av tinga som blir utgitt i Skandinavia som er interessant for utgiving på amerikansk òg, men er dei nøydt til å kopiere alt Egmont gjer heilt ned til svak Wife Acceptance Factor? Både Hall of Fame-permane og CBSV-boksane blei kritiserte av mange i dette forumet då dei kom for å vera direkte stygge, så akkurat det kan eg ikkje skjønne at det skal vera så stas å kopiere.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 16.03.2008, 18:41 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

28 år, Ski

16.03.2008, 13:02

Når det gjelder det nye Don Rosa Library, så er ikke den første boken i den serien den samme som den første boken i Hall Of Fame. Blant annet var det bare 192 sider i Hall Of Fame-boken, men i DRLs første bok er det 208 sider.
Ettersom det er de samme historiene i begge seriene, hadde det vært gøy å vite hva de skulle fylle de 16 ekstra sidene med...

borteherfra
borteherfra

16 år, Tromsø

16.03.2008, 14:06

Tommy skreiv:

Kan vel kanskje nevne at det på DCF-forumet skrives at det samtidig som et nytt CBL, også vil komme et Don Rosa-Library (og som nevnt et annet sted, et Floyd Gottfredson-Library). Dette er ikke offisielt bekreftet dog.

Hvis Amazon har rett blir utseendet likt Don Rosa-HOF-bøkene.

Da mangler vel kun et Paul Murry Library?

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

16.03.2008, 16:22

Sigvald skreiv:

Da mangler vel kun et Paul Murry Library?

Tja, det er mange "Library"-utgvelser jeg kunne tenkt meg. Paul Murry, Romano Scarpa, William Van Horn for å nevne noen...

Tommy
Tommy

26 år, Odda

16.03.2008, 16:30

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Don Rosa Library er iallfall offisiell nok til at den er tilgjengeleg for førehandsbestilling på Amazon.

Dersom dette blir en realitet er det definitivt både årets og tiårets største, beste og viktigste donaldistiske nyhet ved siden av CBSV!!! :-D

David Gerstein skriver forøvrig følgende:

I can't give many details about these projects yet, other than to confirm that for right now they're in the works. Plans have been known to change, though. Lars is correct: Amazon's listings often reflect projects (from all publishers) that may not ultimately come out as originally expected. But at least you can see what we presently *want* to do.

The cover pictures at this point, by the way, are just quick "Americanizations" of similar volumes already published by Egmont. Our final editions may look very different (and may not be identical to Egmont's equivalents inside, either).

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 16.03.2008, 21:34 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

16.03.2008, 16:32

Tommy skreiv:

Tja, det er mange "Library"-utgvelser jeg kunne tenkt meg. Paul Murry, Romano Scarpa, William Van Horn for å nevne noen...

For ikke å glemme Olaf Solstrand :-)

Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.

Rørende når en av våre venner fra forumet figurerer i en tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 16.03.2008, 18:41 av Olaf Moriarty Solstrand

Guffen Delbekk
Guffen Delbekk

25 år, Halden

16.03.2008, 16:55

Guffen Delbekk skreiv:

For ikke å glemme Olaf Solstrand :)

Han må vel først først få en egen bok i HOF?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

16.03.2008, 17:04

Tvi, må han ei.

Dog hadde selvsagt en HOF-bok vært stor stas for oss Solstrandister :-)

Guffen Delbekk
Guffen Delbekk

25 år, Halden

16.03.2008, 18:20

Guffen Delbekk skreiv:

Dog hadde selvsagt en HOF-bok vært stor stas for oss Solstrandister :)

Så var det denne grammatikken då, Guffen. «Oss» er objektforma av det personlege pronomenet for første person fleirtal. Korrekt pronomen for første person eintal er «meg».

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

28 år, Ski

16.03.2008, 18:45

Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som verdsetter donaldisme på sitt beste :-)

Guffen Delbekk
Guffen Delbekk

25 år, Halden

16.03.2008, 18:51

Guffen Delbekk skreiv:

Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som verdsetter donaldisme på sitt beste :-)

Jeg er f,eks. helt enig med deg i at Olafs historier (dem jeg har sett så lang) forsvarer en plass i HOF ;-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 16.03.2008, 19:01 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

16.03.2008, 19:00

Azzout skreiv:

Når det gjelder det nye Don Rosa Library, så er ikke den første boken i den serien den samme som den første boken i Hall Of Fame. Blant annet var det bare 192 sider i Hall Of Fame-boken, men i DRLs første bok er det 208 sider.
Ettersom det er de samme historiene i begge seriene, hadde det vært gøy å vite hva de skulle fylle de 16 ekstra sidene med...

Vi får berre håpe at amerikanarane tek med recap-sidane til historiane. Dei er fine utelatte i HOF

-Nei til sensur, omtegning, om-montering eller annen ombrekking av tegneserier
-Ja til tegneserieutgivelser etter prinsippet "komplett, kronologisk og stort format"

donaldist
donaldist

24 år, Namdalseid

25.03.2008, 16:59

donaldist skreiv:

Vi får berre håpe at amerikanarane tek med recap-sidane til historiane. Dei er fine utelatte i HOF

Ja, heldigvis. Siden historiene presenteres samlet i HOF er det jo ingen grunn til at de recap-sidene skal være der. Eventuelt kunne recap-sidene blitt presentert i miniatyrformat på slutten av boka, men jeg ser ikke noe stort poeng i det.

Tommy
Tommy

26 år, Odda

25.03.2008, 17:10

Tommy skreiv:

donaldist skreiv:

Ja, heldigvis. Siden historiene presenteres samlet i HOF er det jo ingen grunn til at de recap-sidene skal være der. Eventuelt kunne recap-sidene blitt presentert i miniatyrformat på slutten av boka, men jeg ser ikke noe stort poeng i det.

Dei er nødvendige for å kunne sjå korleis Don Rosa hadde tenkt seg at historiane skulle/kunne deltast. Det er et vesentlig poeng i historieforteling og dei burde vore plassert like etter sjølve historia nett slik dei har gjort det i Life and Times of $crooge McDuck Companion

-Nei til sensur, omtegning, om-montering eller annen ombrekking av tegneserier
-Ja til tegneserieutgivelser etter prinsippet "komplett, kronologisk og stort format"

donaldist
donaldist

24 år, Namdalseid

25.03.2008, 17:22

Tommy skreiv:

Du risikerer at AC opplever dette som en smule respektløst, da han har lagt ned mye tid og energi i å utvikle nettsider med oversikt over disse:
http://duckman.pettho.com/2worlds/2w_gallery.html

Etter mitt skjønn hører dette definitivt med i en komplett samling som det HOF gir seg ut for å være.

donaldist skreiv:

Dei er nødvendige for å kunne sjå korleis Don Rosa hadde tenkt seg at historiane skulle/kunne deltast. Det er et vesentlig poeng i historieforteling og dei burde vore plassert like etter sjølve historia nett slik dei har gjort det i Life and Times of $crooge McDuck Companion

Helt enig!

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 25.03.2008, 18:19 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

25.03.2008, 18:18

Jeg kan såmænd blot fremlægge min gamle argumentation for at vise både den ene og anden version på de tre websider der igennem tiden har vist dette:
der er sjove gags i begge versioner. Du går glip af noget hvis du læser en-dels-versionen - men du går også glip af noget hvis du læser 3-dels-versionen.

Remember: It all started with a mouse

AC
AC

31 år, Danmark

25.03.2008, 23:38

Jeg må si meg enig med de som ønsker recap-sidene i HOF. Jeg vil jo gjerne ha absolutt alt av Rosa samlet i bøkene. De skal selvfølgelig i såfall trykkes etter selve historien.

Tottenham i Champions League!!! Jippi!!!

Chrisron
Chrisron

33 år, Tønsberg

25.03.2008, 23:48

F. eks. ville det have været første trykte udgivelse af recap-siderne (som jeg kender til) om de havde trykt dem fra Columbus-kortene. For den serie er altid blevet trykt i en-dels-versionen. OGSÅ i Nederlandende (hvilket er på jordet rart!)

Remember: It all started with a mouse

AC
AC

31 år, Danmark

26.03.2008, 08:50

Er det noen her som vet om Don Rosa Library KUN vil inneholde historier av Don Rosa? I så tilfelle er det jo denne serien jeg burde abonnere på, og ikke HoF som dessverre mister noe verdi ved å inkludere for mange andre tegnere.

Misforstå meg rett: Alle tegnerne i HoF er gode, men jeg syns det blir litt tynt når kun noen av deres historier blir inkludert - ta f.eks. Barks som i HoF får sine historier "kategorisert" etter mat, bil o.a..

I brevet fra Egmont som fulgte med siste HoF kunne jeg lese at jeg var den "stolte" eier av den 22. boken i serien. Enkel matte sa at jeg hadde brukt vel 7000 på disse bøkene... Dropper ut ved 25 bøker jeg ;)

royend
royend

27.03.2008, 17:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.