Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Min Donaldside med forum og greier!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Min Donaldside med forum og greier!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Hei, antaglivis får jeg opp en donaldside med forum i morgen med navn Andeby i Dag, jeg lover ikke, men den kommer antaglivis til og komme ut på internett i morgen. Adressen blir ett eller annent med www.adressen.com sansynligvis, men det blir antagelig i morgen kveld. CA. 19:30
men det er jeg ikke sikker på. Men jeg e sikker på at den kommer på nettet sansynligvis i morgen vis jeg jobber ganske mye med det. Selve siden har nesten ikke noe innhold ennå, men den kommer til og få mer, pogrunna jeg har jobbet mest med forumet. Mer informasjon om adressen får dere i morgen kveld.
Så det blir vist den tredje norske donaldistsiden med forum!

Den kommer om ca. en uke tror jeg.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Innlegget blei sist redigert 21.01.2008, 20:09 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

24.09.2007, 19:01

V-vidvei skreiv:

Hei, har holdt det inni meg en stund men antaglivis får jeg opp en online-donaldside med forum i morgen...

Hei, V-vidvei, du må gjerne starte opp denne sida, for meg, men eg lurer berre litt på kvifor du vil starte opp ein konkurrent til ei så etablert side som Andeby Online? Kva vil verte betre med di side, enn denne, med andre ord, kva er det som manglar her som gjer til at du vil starte opp di eiga side?

Ikkje meint som kritikk dette altså, men før ein startar opp ei vevside bør ein ha klart for seg både kva målet er, og kva det er med sida som vil få folk til å gå til den i staden for andre liknande sider. Dersom du veit dette alt, så lukke til med sida di (det gjeld forsåvidt uansett).

Eirikb

24.09.2007, 19:12

Eirikb skrev:

Hei, V-vidvei, du må gjerne starte opp denne sida, for meg, men eg lurer berre litt på kvifor du vil starte opp ein konkurrent til ei så etablert side som Andeby Online? Kva vil verte betre med di side, enn denne, med andre ord, kva er det som manglar her som gjer til at du vil starte opp di eiga side?

Ikkje meint som kritikk dette altså, men før ein startar opp ei vevside bør ein ha klart for seg både kva målet er, og kva det er med sida som vil få folk til å gå til den i staden for andre liknande sider. Dersom du veit dette alt, så lukke til med sida di (det gjeld forsåvidt uansett).
}}

Jeg mener ikke og konkurere mot AOL men jeg vil gjøre det som en slaks hobby, sjønner? Det skal ikke være som en konkurent mot AOL.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

24.09.2007, 19:25

Ein tråd om denne sida er nok. Eg tok meg den fridomen å slette den andre tråden. Det einaste av interesse som stod der som V-vidvei ikkje nevner i første innlegg av DENNE tråden, er linken:

http://www.andebyidag.com/forum/

... sånn.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.10.2007, 12:37

Olaf: På det nye forumet er det en fyr som heter Olaf (som jeg vet er deg) men det er en ny som heter solstrand er det deg?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

03.10.2007, 12:57

Nei, eg har registrert meg berre ein gong.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.10.2007, 13:06

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Nei, eg har registrert meg berre ein gong.

Han skrev et rart innlegg også.

Innlegget hans

Du ser det nederst på siden. Det nest nederste innlegget.
Med et bilde av denne SIDEN!

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Innlegget blei sist redigert 03.10.2007, 13:10 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

03.10.2007, 13:09

Kan man ikke lese innlegg uten å være registrert?

Diff

03.10.2007, 14:37

Nei.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.10.2007, 14:38

Hmm. hvordan skal man da kunne vite om det er bryderiet verdt å registrere seg..

Diff

03.10.2007, 14:54

Diff skrev dette:

Hmm. hvordan skal man da kunne vite om det er bryderiet verdt å registrere seg..

Jeg fant ut det var nbest sånn. Ivertfall inntill videre! :P

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Innlegget blei sist redigert 04.10.2007, 18:36 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

04.10.2007, 18:35

V-vidvei skreiv:

Diff skrev dette:

Jeg er dog ikke like sikker på om det er best slik. Jeg er en av dem som ikke har registrert meg fordi jeg ikke har kunnet sjekke ut forumet nærmere først.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

04.10.2007, 18:46

V-vidvei skreiv:

Diff skrev dette:

Det skjønner jeg ikke. Hvorfor mener du det er best?

Diff

04.10.2007, 19:23

Diff skreiv:

V-vidvei skreiv:

Diff skrev dette:

Ok, ok, jeg gjør det så fort jeg kan.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Innlegget blei sist redigert 04.10.2007, 20:49 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

04.10.2007, 20:47

Diff skreiv:

V-vidvei skreiv:

Diff skrev dette:

Ingen kommer til å angre på at de registrerte seg hos V-vidvei!

Det er allerede et veldig bra forum med mange registrerte brukere og mange interressante innlegg allerede.

Ikke vær så skeptiske når noen gjør noe så bra for oss da folkens.

Donaldeksperten

04.10.2007, 20:49

Nå er det gjort!

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Innlegget blei sist redigert 04.10.2007, 20:57 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

04.10.2007, 20:56

V-vidvei skreiv:

Nå er det gjort!

Jeg har nå prøvd å registrere, meg bare for å oppdage at noen ser ut til å operere under mitt navn i ditt forum. Brukernavnet "Sigvald" var i hvert fall opptatt. Ettersom jeg er "Sigvald" både i AOL-foumet, DDF(r)-forumet, det svenske Kalle Anka TK-forumet og det internasjonale DCF - The Disney Comics Forum - forumet er det meget uheldig dersom noen andre nå gir seg ut for å være meg i ditt forum. Man kan ikke forvente at folk skal kunne skille Sigvald fra Sigvald sånn uten videre. For å unngå unødige forviklinger avstår jeg derfor foreløpig fra å registrerere meg i ditt forum.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 04.10.2007, 22:11 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

04.10.2007, 22:04

Donaldeksperten skreiv:

Ingen kommer til å angre på at de registrerte seg hos V-vidvei!

Det er allerede et veldig bra forum med mange registrerte brukere og mange interressante innlegg allerede.

Ganske einig her. Registrerte meg i utgangspunktet berre for å lese, men oppdaga fort nokre svært så interessante trådar eg berre måtte kaste meg inn i, på eit donaldistisk nivå som har vore fråverande på Andeby Online ei stund; medan diskusjonsnivået her i forumet til tider kan virke litt elitistisk og vi ganske ofte nesten berre har diskusjonar av typen «Forumets utvikling», har Andeby i dag-forumet reelle donaldistiske diskusjonar på grasrotnivå, der diskusjonen drivast av dei som interesserer seg for eller er nysgjerrig på temaer som kva bakken Pengebingen ligger på heiter, kor mange historier Arild Midthun har utgitt, kor mange norske Donald-teiknarar vi eigentleg har (noko som direkte inspirerte meg til min Alf Næsheim-diskusjonstråd her i forumet) og når Don Rosas siste historie eigentleg kom ut. Eg opplever det som eit friskt pust å byrja diskutere i eit slikt forum, samanlikna med dette forumet, der alle kjenner alle og forventer at alle nye brukarar skal passe inn i det mønsteret.

Teknisk sett er forumet eit phpBB-forum, noko som direkte medfører at det ikkje har alle dei tekniske problema t.d. Andeby Online har. Ok, det er ei ferdigpakke, men det er jo ikkje nødvendigvis eit problem -- phpBB er *bra*.

Mitt inntrykk er at forumet nok bærer litt preg av at det er administrert av ein åtteåring (det var det som var alderen din, var det ikkje, V-vidvei?), men det er jo ikkje nødvendigvis negativt. Snarare vil eg seie at det legger til litt personleg sjarm. Så for all del; eg anbefaler alle å prøve dette forumet. Om ikkje anna er det ei interessant avveksling, og i motsetning til t.d. Donald.no-forumet er faktisk diskusjonen *donaldistisk*.

Ikke vær så skeptiske når noen gjør noe så bra for oss da folkens.

Å vera skeptisk er nok ein viktig del av å vera menneske, og det er ei vane -- eller uvane -- som det er vanskeleg å leggja frå seg. Om ein er nøydt til å registrere seg ein stad for å i det heile tatt kunne lese innlegga der, blir ein automatisk litt skeptisk; det er det vanskeleg å kome bort frå. Elles er eg einig med deg; dette er eit bra tiltak.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

04.10.2007, 22:38

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg opplever det som eit friskt pust å byrja diskutere i eit slikt forum, samanlikna med dette forumet, der alle kjenner alle og forventer at alle nye brukarar skal passe inn i det mønsteret.

Det er jo i så tilfelle litt synd at noen opplever dette forumet (altså AO-forumet) som så lukket og forbeholdt "eksperter" at de heller lager seg sitt eget forum der de diskuterer nøyaktig det samme som de kunne diskutert her. Som jeg allerede har skrevet synes jeg det ville vært best om alle norske donaldister samlet seg på det samme forumet. På den andre sida kan jeg skjønne litt tankegangen bak et motsatt argument også. Jeg ville aldri diskutert i et forum jeg ikke følte meg hjemme i, og (dette er jo selvsagt veldig vanskelig for meg i dag å forestille seg) hvis jeg hadde vært en 8-år gammel gutt er det selvsagt de som var omtrent like gamle som meg selv og var på omtrent samme nivå som meg selv jeg ville føle meg mest knyttet til. Nå er jo det jo her i motsetning til virkeligheten bare snakk om tekst på en skjerm i stedet for hele det mennesket som er bak, men det er vel ganske innlysende at det ligger en viss mental forskjell til grunn for et innlegg skrevet av en 8-åring og en 60-åring, og som jo gir utslag i det som blir skrevet. Det skal med andre litt mer til for en 8-åring å skrive noe en voksen synes er spesielt interessant (rent innholdsmessig, det kan selvsagt være veldig interessant om en ser på andre sider enn det innholdsmessige). Det er vel ganske innlysende at en 8-åring heller ikke ville gjort det så bra i en politisk debatt på TV om han ble vurdert på lik linje med de andre (voksne). Manglende kunnskaper og manglende evne til å reflektere er selvsagt hovedhinderne. I tillegg er jo språket (som her er skriftlig) selvsagt en stor barriere. Så på mange måter er nok mange her i forumet for "utlært" og for "utviklet" til at vi kan bli noe annet enn en voksen/foreldre/lærer som snakker til et lite barn og svarer på de spørsmålene de måtte ha å stille. Uansett hvor dumme vi gjør oss vil vi alltid befinne oss førti hakk over 8-åringen, og akkurat det kan jo være grunnen til at det ikke er flere barn som bruker dette forumet aktivt. De har rett og slett blitt skremt av oss som bruker forumet og debattene våre. Synes jeg også kan huske noen som tidligere har dristet seg til å si at akkurat det var grunnen til at de ikke ville være her.

Jeg tror uansett at det på samme måte er svært få voksne som bruker barn som likeverdige samtalepartnere, og på samme måte som det er svært få barn på AO-forumet så er det jo også svært få voksne på donald.no-forumet. Og hvis AO-forumet hadde blitt som donald.no-forumet hadde jeg ikke orket å diskutere her inne jeg heller. Da hadde jeg rett og slett ikke følt meg hjemme lenger.

Med andre ord, hvis målet med det nye forumet er å lage et alternativt donaldistmiljø der den litt yngre garde kan føle seg bedre hjemme enn de ville gjort blant oss gamlinger her på Andeby Online-forumet, så kan jeg godt skjønne hvorfor det blir gjort. Hvis målet derimot er at nøyaktig de samme brukerne som diskuterer Donald på dette forumet også skal diskutere Donald på det andre forumet, er det jo ganske tullete. Men som sagt, jeg tolker det slik at V-videi ønsker å finne jevnaldrede som han kan snakke om Donald med, og da er det jo ganske fornuftig.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 00:41 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

05.10.2007, 00:38

Olaf og Tommy - det forundrer meg at dere helt overser at noen ser ut til å ha registrert seg i mitt navn i det andre forumet. Synes dere virkelig at det, dersom det er tilfelle, er OK oppførsel? I så fall kan jeg jo registrere meg som Olaf Solstrand eller Tommy Kvarsvik i det andre forumet, ettersom min egen identitet er opptatt???

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 03:20 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

05.10.2007, 03:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.