Andeby Online > Diskusjonsforum > «Wand vs. Woodchucks» i DD&Co 39/2007
Gå tilbake til forumoversikta ...

ENDELEG får vi sjå ei ny historie frå Olaf Moriarty Solstrand i DD&Co. Det er denne gongen snakk om historia «Wand vs. Woodchucks» som er teikna av Arild Midthun. Historia kjem i nr. 39. Det kan også sjå ut som framsida på bladet er relatert til denne historia. I dette nummeret får vi òg ekstrabilaget «Krimhefte» med krimgåter og detektivhistorier.
14.09.2007, 14:57

Det bladet skal kjøpes. Siden jeg er elendig på å vite hvilken uke vi er i må jeg som vanlig spørre; er det nr. 39 som kommer i butikken mandag?
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
14.09.2007, 15:11

Chrisron skreiv:
Det bladet skal kjøpes. Siden jeg er elendig på å vite hvilken uke vi er i må jeg som vanlig spørre; er det nr. 39 som kommer i butikken mandag?
Nei, da er det 38. Uke 39 er dermed... uka etter...
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
14.09.2007, 15:12

Tommy skreiv:
Chrisron skreiv:
Nei, da er det 38. Uke 39 er dermed... uka etter...
Ah. Er det sånn det fungerer. Uke 39 etter 38. :)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
14.09.2007, 15:35

Det er litt utypisk Egmont å sende ut nr. 38 før nr. 39. De er jo kjent, ihvertfall i Stavangerområdet, og ikke være så nøye på å prioritere lave (post)nummer.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
14.09.2007, 16:29

Eirikb skreiv:
ENDELEG får vi sjå ei ny historie frå Olaf Moriarty Solstrand i DD&Co. Det er denne gongen snakk om historia «Wand vs. Woodchucks» som er teikna av Arild Midthun. Historia kjem i nr. 39. Det kan også sjå ut som framsida på bladet er relatert til denne historia. I dette nummeret får vi òg ekstrabilaget «Krimhefte» med krimgåter og detektivhistorier.
Gleder meg til å lese den 
Ettersom den utkommer den uken jeg skal til Sverige kan jeg skaffe den både på dansk (via AC som også kommer til Göteborg) og svensk. Er du interessert i det Olaf? Jeg kan til og med få Don Rosa til å signere de bladene for deg dersom du vil
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 14.09.2007, 18:53 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.09.2007, 18:43

Eirikb skreiv:
Historia kjem i nr. 39.
Takk for tipset!
Sigvald skreiv:
Ettersom den utkommer den uken jeg skal til Sverige kan jeg skaffe den både på dansk (via AC som også kommer til Göteborg) og svensk.
Mange takk, men nei takk.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.09.2007, 19:24

Men da går du jo glipp av signeringa til Don Rosa! Skjerp deg, Laffen. Ille nok at du foretrekker pocketskribenter, jmf Ramona Skrapa, men det får da være grenser.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
14.09.2007, 19:48

Eirikb skreiv:
ENDELEG får vi ...
Chrisron skreiv:
Det bladet skal kjøpes.
Sigvald skreiv:
Gleder meg til å lese den :-)
Ettersom eg sannsynlegvis er den einaste her som faktisk har LEST historia, føler eg for å påpeike ... skru ned forventningane litt. Det er ei ganske middelmådig historie.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.09.2007, 22:09

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Ettersom eg sannsynlegvis er den einaste her som faktisk har LEST historia, føler eg for å påpeike ... skru ned forventningane litt. Det er ei ganske middelmådig historie.
Så, Egmont kjøper middelmådige historier? Kanskje jeg skulle ta opp tegneserie-skribent-yrket igjen!
Neida, jeg gleder meg til nr. 39!!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 14.09.2007, 22:33 av Drikaton
Drikaton
45 år, Nittedal
14.09.2007, 22:33

skru ned forventningane litt. Det er ei ganske middelmådig historie.
Uenig i det. Men enig i at det ikke er lurt å ha skyhøye forventninger til noe en ikke har lest. Men i og med at du er norsk og det er såpass lenge siden du hadde en historie på trykk og du i tillegg er godt kjent for alle her inne på forumet, tror jeg ikke det er noen vei utenom at folk gleder seg litt ekstra til denne historien i forhold til andre historier...
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
15.09.2007, 00:26

Det er ei ganske middelmådig historie.
Men hva i all verden er poenget ditt med å skrive middelmådige historier???
Innlegget blei sist redigert 16.09.2007, 00:10 av Kent
Kent
23 år, Sandnes
16.09.2007, 00:09

Du må ikke være så beskjeden Olaf - dette er sansynligvis (sammen med CBSV 8 og HOF Don Rosa 5) den viktigste nye donaldistiske Egmont-utgivelsen resten av dette året. Jeg skal høre med AC om det vil være en idé at jeg og han samarbeider om sørge for at Don Rosa får den på både norsk, dansk og svensk.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
16.09.2007, 00:44

*Klapser til Olaf fire ganger på hvert kinn*
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie.
*dask dask dask dask*
Arne Bye
24 år, Steinkjer
16.09.2007, 03:45

Guffen Delbekk skreiv:
Ille nok at du foretrekker pocketskribenter, jmf Ramona Skrapa
Ikke kødd med kongen (ok, visekongen, da - nr. 2 etter onkel Carl) 
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Karamell
40 år, Oslo
16.09.2007, 04:04

Jeg kan til og med få Don Rosa til å signere de bladene for deg dersom du vil
:-)
Det med signeringer kan være ganske morsomt. Jeg har en del signerte tegneserier selv. I min barndom skrev jeg navnet mitt i bladene for å vite at det var mitt. Dette er også en signatur. Men den har jeg aldri hatt noen glede av. (Mange har hevdet at det trekker kvaliteten ned?) I bladet med Olafs historie kunne det vært moro å ha Olafs signatur. Heldiggrisen Olaf kan bare signere sine egne blader.
Don Rosa kommer til Oslo nå på tirsdag, men da er jeg på jobb. Og det spiller ingen stor rolle for jeg har hans signatur fra før, og hvem trenger vel mer enn en?
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
16.09.2007, 08:56

Sigvald skreiv:
Jeg kan til og med få Don Rosa til å signere de bladene for deg dersom du vil
Vil du jeg skal skaffe deg et blad som er signert av Olaf, Sigvald? 
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
16.09.2007, 10:09

Kent skreiv:
Men hva i all verden er poenget ditt med å skrive middelmådige historier???
Alle må starte ein stad. Eg reknar meg framleis som famlande i startfasen -- og her er det snakk om ei historie eg skreiv for fire og eit halvt år sidan, då eg framleis hadde tilnærma lik null erfaring med å skrive teikneseriar. Då seier det seg sjølv at den ikkje kan måle seg med det beste av det beste.
Sigvald skreiv:
Du må ikke være så beskjeden Olaf - dette er sansynligvis (sammen med CBSV 8 og HOF Don Rosa 5) den viktigste nye donaldistiske Egmont-utgivelsen resten av dette året.
... no overdriver du vel litt. Kan du utdype kva i alle dagar som er så viktig med dette donaldbladet? Såklart, det er litt gøy for meg å få ei historie på trykk, og det er litt gøy for deg at nokon du halvveis kjenner får ei historie på trykk, men særleg VIKTIG er det då ikkje.
Jeg skal høre med AC om det vil være en idé at jeg og han samarbeider om sørge for at Don Rosa får den på både norsk, dansk og svensk.
Trur det vil vera unødvendig. At folk som diskuterer med meg på dagleg basis synest at det er interessant at eg får ei historie på trykk er ein ting, men for alle andre er det då ingenting som utmerker seg med denne historia. Og særleg ikkje for Don Rosa, som har gjort det veldig tydeleg at han ikkje interesserer seg for andre Disney-teikneseriar enn dei Barks lager.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.09.2007, 11:12

Alle må starte ein stad. Eg reknar meg framleis som famlande i startfasen -- og her er det snakk om ei historie eg skreiv for fire og eit halvt år sidan, då eg framleis hadde tilnærma lik null erfaring med å skrive teikneseriar. Då seier det seg sjølv at den ikkje kan måle seg med det beste av det beste.
Men det er jo enda lenger siden du skrev de to andre historiene du har fått utgitt. Kvaliteten på disse synes jeg ikke skulle tilsi at vi ikke skal ha forventninger til den som kommer nå. Og Egmont har tross alt valgt å gi den ut. Så selv om du har utviklet deg kunstnerisk, og ser "feil" ved det du gjør/har gjort, må det være lov å være stolt over historiene du får utgitt. For det er vel ikke slik at du sender inn historier du synes er dårlige?
Hadde du vært en etablert forfatter, som hadde utgitt tilstrekkelig mange historier til at vi som lesere ville hatt et skikkelig sammenligningsgrunnlag, hadde jeg forstått påstanden din bedre.
Kent
23 år, Sandnes
16.09.2007, 12:34

.................... Kan du utdype kva i alle dagar som er så viktig med dette donaldbladet? ......................
Det som er viktig er vel at dette er første gangen vi ser en helnorsk donaldhistorie på trykk i Norge ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
16.09.2007, 12:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.