Andeby Online > Diskusjonsforum > Fantask svikter
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Tør eg spørja om Outland i Stavanger deltok i FCBD i år?
Jeg var innom under FCBD for to år siden, og de deltok da, så jeg vil anta det.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
14.05.2007, 16:01

Adamant skreiv:
Tør eg spørja om Outland i Stavanger deltok i FCBD i år?
Jeg var innom under FCBD for to år siden, og de deltok da, så jeg vil anta det.
Gjekk opp for meg at det sjølvsagt eksisterer ei liste her. Så JA, Outland Stavanger deltok i år òg. Så kva er problemet, Sigvald? Kunne du ikkje berre ha gått på Outland og prøvd å finne bladet der i staden for å klage over at det ikkje eksisterer på ein butikk i utlandet? Og om folk i København var interesserte i dette bladet men ikkje fekk tak i det, kunne dei vel ha gått på Faraos Cigarer?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.05.2007, 16:46

Så JA, Outland Stavanger deltok i år òg. Så kva er problemet, Sigvald?
Her i Stavanger kjøper jeg helst tegneserier i vanlig butikk, hos Løvås eller på Løkkeboden. Dette Outland er mer perifert i så måte. Dessuten er jeg vant til å få mine FCBD-hefter på DDFR(s) sommermøter. Jeg skal dog forsøke å finne ut hvor Outland er - så kan jeg ta AC med dit neste gang han kommer på besøk.
Og om folk i København var interesserte i dette bladet men ikkje fekk tak i det, kunne dei vel ha gått på Faraos Cigarer?
Man kan vel anta at Niels alt har tenkt på det?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 18:37 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.05.2007, 18:37

Sigvald skreiv:
Her i Stavanger kjøper jeg helst tegneserier i vanlig butikk, hos Løvås eller på Løkkeboden. Dette Outland er mer perifert i så måte.
Perifert??? Utdyp, takk?
Jeg skal dog forsøke å finne ut hvor Outland er
Det er i Kirkegt. 2, på Stavanger Storsenter.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.05.2007, 18:43

Sigvald skreiv:
Her i Stavanger kjøper jeg helst tegneserier i vanlig butikk, hos Løvås eller på Løkkeboden. Dette Outland er mer perifert i så måte.
Perifert??? Utdyp, takk?
Det har ikke vært en butikk jeg har gjort meg kjent med.
Jeg skal dog forsøke å finne ut hvor Outland er
Det er i Kirkegt. 2, på Stavanger Storsenter.
OK, takk for tipset - nå skal jeg greit finne det.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 20:34 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.05.2007, 20:32

Sigvald skreiv:
Ruben V. skreiv:
Nå tror ikke jeg at jeg har tålmodighet til å vente 13 uker på å kjøpe "En kvart årgang", men av nysgjerrighet - hva blir rimeligst prismessig? Å kjøpe DD&Co ukentlig eller kvart årgang-bøkene?
En Kvart Årgang utkommer et år etter bladene. Et bind (13 blader) koster kr. 199,-
Takk for svar. Det betyr at det til og med blir langt billigere å kjøpe "En kvart årgang" enn å abonnere på DD&Co ukentlig, men jeg har ihvertfall ikke tålmodighet til å vente et år!
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
15.05.2007, 22:49

Øyvind Braaten skreiv:
Ruben V. skreiv:
[Hva er forskjellen på å kjøpe DD&Co en kvart årgang, kontra å kjøpe DD&Co-bladet hver uke? En kvart årgang inneholder så vidt jeg har skjønt nøyaktig det samme som de 13 foregående DD&Co-bladene, så dette går vel ut på ett fett?
Hva man velger er opp til den enkelte. Dette er smak og behag. Konseptet med kvarte årganger virker fristende, men jeg synes de blir for tunge og vanskelige å lese. Dessuten er det for liten marg i bladene til at man får åpnet sidene ordentlig. Det beste hadde vært å kjøpt både og.
Jo, jeg kjenner Ole Brumm-følelsen. 
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
15.05.2007, 22:52

Sigvald skreiv:
Jeg har nå bedt DDF(r) (ved AC) i kraft av å være de danske donaldistenes interesseorganisasjon, om formelt å reagere mot Fantask på en eller annen måte.
Hvis der skal reageres på dine vegne, kan du jo passende gøre det selv. Hvem ville bedre til det?
Og hold venligst foreningen udenfor.
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
29 år, Danmark
16.05.2007, 21:49

ole damgaard skreiv:
Sigvald skreiv:
Jeg har nå bedt DDF(r) (ved AC) i kraft av å være de danske donaldistenes interesseorganisasjon, om formelt å reagere mot Fantask på en eller annen måte.
Hvis der skal reageres på dine vegne, kan du jo passende gøre det selv. Hvem ville bedre til det?
Og hold venligst foreningen udenfor.
Foreningens oppgave er bl.a. å ivareta medlemmenes felles interesser...
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
16.05.2007, 23:24

Netop, Sigvald - og det ville ikke være at varetage medlemmernes fælles interesse at klandre Fantask for ikke at have taget FCBD-hæfter hjem i år, når der findes andre butikker der gør det.
I øvrigt er foreningens hovedformål snarere spredning af donaldisme, udgivelse af medlemsblad samt afholdning af møder, end dette, som er hvad jeg vil kalde enkelte medlemmers personlige interesser.
Videresending eller -salg af miljø-AA-hæfter, FCBD-hæfter og svenske kurirer er en biting i foreningens drift, og ikke foreningens hovedopgave.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
17.05.2007, 18:04

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.