Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

AOL er ustabil

Andeby Online > Diskusjonsforum > AOL er ustabil

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Guffen Delbekk skreiv:

Har derimot opplevd noen ganger at når jeg trykker på "Ny"-linken på forumsiden at jeg kommer til en annen tråd.

Legg merke til at dette bare gjelder helt nye tråder..

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 15:07

Jeg forstår ikke helt dette... Når jeg trykker på Forum, kommer forumet opp på et sekund. Når jeg trykker på tilbake til oversikten, kommer jeg tilbake til oversikten på et sekund. Det er raskt nok for meg.
Det er riktig at en ikke kommer inn på en ny tråd når en trykker på NY, men når en har lest alle de gamle trådene kommer denne også opp.
Det er utrolig mange sider som er mye tregere enn denne. Vet ikke om jeg har spesielt rask nettforbindelse, men har bredbånd i kabel og bruker Opera. Har også prøvd med explorer, og det går like fort.

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

14.05.2007, 20:03

Elise skreiv:

Jeg forstår ikke helt dette... Når jeg trykker på Forum, kommer forumet opp på et sekund. Når jeg trykker på tilbake til oversikten, kommer jeg tilbake til oversikten på et sekund. Det er raskt nok for meg.
Det er riktig at en ikke kommer inn på en ny tråd når en trykker på NY, men når en har lest alle de gamle trådene kommer denne også opp.
Det er utrolig mange sider som er mye tregere enn denne. Vet ikke om jeg har spesielt rask nettforbindelse, men har bredbånd i kabel og bruker Opera. Har også prøvd med explorer, og det går like fort.

Det virker som om flertallet ikke har noe problem rundt forumoversikten.

Når jeg har skrevet dette innlegget og skal tilbake til oversikten kommer det til å gå et (godt) minutt før den er ferdig å laste..

Dette er vel noe jeg bare må finne meg i, og det skal jeg da også gjøre..

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 20:12

Azzout skreiv:

Når jeg har skrevet dette innlegget og skal tilbake til oversikten kommer det til å gå et (godt) minutt før den er ferdig å laste...

Samme her. I stedet for å stenge ned Internet Explorer for raskere å komme tilbake til forumoversikten, har jeg nå prøvd å ta tiden - etter 10 minutters venting gadd jeg ikke mer...

Dette er vel noe jeg bare må finne meg i...

Ja, Olaf sier i hvert fall så.

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Azzout: Du står heilt fritt til å forsvinne herfrå for godt og finne deg eit anna forum...

Her er du vel litt ufin over for Azzout? Jeg synes i hvert fall ikke at han har sutret for mye - tatt i betraktning de problemer han åpenbart opplever i forhold til forumet.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 21:10 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

14.05.2007, 20:40

Sigvald skreiv:

Her er du vel litt ufin over for Azzout? Jeg synes i hvert fall ikke at han har sutret for mye - tatt i betraktning de problemer han åpenbart opplever i forhold til forumet.

Eg har heller ikkje sagt at han har sutra for mykje. Eg berre påpeiker det faktum som gjeld like mykje for alle andre her: Er ein misfornøgd, er det ingen som tvinger folk til å bli her. Er forumet for treigt, eller for svakt, eller for elendig, eller for mangelfullt, eller noko anna, er det ingen som tvinger folk til å bruke forumet. Du har alltid moglegheit til å berre forlate det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.05.2007, 21:31

Azzout skreiv:

Elise skreiv:

Når jeg har skrevet dette innlegget og skal tilbake til oversikten kommer det til å gå et (godt) minutt før den er ferdig å laste..

Dette er ikke forklaring på hele problemet, men kanskje noe av det.
Hvor lang tid det tar å hente alle trådene fra databasen er avhengig av trafikken på serveren der den er lagret. Når det er mange inne på forumet samtidig, vil det ta lengre tid å hent ut informasjon. Akkurat som en pc går tregere jo flere programmer som er startet samtidig. Sannsynligvis er det også mange andre databaser på denne serveren, derfor er det ikke nødvendigvis høy trafikk på AOL som gjør at det går sakte.
Når trådene tidligere var lagret i en text-fil, så ble denne lastet opp av serveren på samme måte som resten av teksten på AOL. Dette er en metode som går mye raskere enn databasehåndtering.

Diff

14.05.2007, 21:34

Diff skreiv:

Azzout skreiv:

Elise skreiv:

Dette er ikke forklaring på hele problemet, men kanskje noe av det.
Hvor lang tid det tar å hente alle trådene fra databasen er avhengig av trafikken på serveren der den er lagret. Når det er mange inne på forumet samtidig, vil det ta lengre tid å hent ut informasjon. Akkurat som en pc går tregere jo flere programmer som er startet samtidig. Sannsynligvis er det også mange andre databaser på denne serveren, derfor er det ikke nødvendigvis høy trafikk på AOL som gjør at det går sakte.
Når trådene tidligere var lagret i en text-fil, så ble denne lastet opp av serveren på samme måte som resten av teksten på AOL. Dette er en metode som går mye raskere enn databasehåndtering.

Jeg opplever tregheten uavhengig av trafikken på AOL, men som du sier, jeg er ikke klar over trafikken over de andre databasene på AOL's server, men når denne "tregheten" foregår midt på natten virker det som om trafikken ikke spiller noen rolle.

Olaf: Hvis du har oppfattet mine innlegg som syting, er det helt feil. Hensikten var derimot å gjøre deg klar over dette problemet, som du tydeligvis ikke kan gjøre noe med.

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 21:42

Azzout skreiv:

Jeg opplever tregheten uavhengig av trafikken på AOL, men som du sier, jeg er ikke klar over trafikken over de andre databasene på AOL's server, men når denne "tregheten" foregår midt på natten virker det som om trafikken ikke spiller noen rolle.

Midt på natten er midt på dagen et annet sted på jordkloden. Der bruker de også internett. Internett er uavhengig av din døgnrytme.

Diff

14.05.2007, 21:46

Diff skreiv:

Azzout skreiv:

Midt på natten er midt på dagen et annet sted på jordkloden. Der bruker de også internett. Internett er uavhengig av din døgnrytme.

Det spørs selvfølgelig på hvilke databaser som ligger den bestemte serveren.

Hvis vi f.eks.: VG og Dagbladet sammen med AOL på en server tviler jeg STERKT på at det er mange Asiater som faktisk er innom disse sidene.

Særlig da med tanke på at AOL er sensurert i Kina

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 21:52

Azzout skreiv:

Diff skreiv:

Azzout skreiv:

Det spørs selvfølgelig på hvilke databaser som ligger den bestemte serveren.

Hvis vi f.eks.: VG og Dagbladet sammen med AOL på en server tviler jeg STERKT på at det er mange Asiater som faktisk er innom disse sidene.

Særlig da med tanke på at AOL er sensurert i Kina

Jeg vet ikke hvilken server AOL ligger på. Men jeg vet at store norske avishus har egne servere. Kanskje ligger AOLs database-server på samme serveren som utenlandske nettsteder. Kanskje deler den server med et stort amerikanskt forum som er populær blandt asiater. Altså kan du ikke anta noe som helst når det gjelder trafikk på det internasjonale nettverket.

Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 22:40 av Diff

Diff

14.05.2007, 22:39

Jeg har ikke anntatt noe som helst!

Jeg lagde bare et eksempel!

Stor forskjell mellom de to!

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 22:42

Azzout skreiv:

Det var jo et eksempel som falt helt på sin egen urimelighet.

Diff

14.05.2007, 22:49

Diff skreiv:

Azzout skreiv:

Det var jo et eksempel som falt helt på sin egen urimelighet.

Nei.

Å "annta" er å gå ut i fra (noe jeg ikke har gjort), men et "eksempel" er.. ja et forslag til noe som faktisk kan stemme (som jeg vet det ikke gjør i dette tilfellet)..

Så nei. Jeg falt ikke for egen urimelighet..

Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 22:58 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 22:57

Et eksempel som blander sammen db.no, vg,no og AOL er rimelig urimelig. Det er faktisk større sjanse for at AOLs database ligger sammen med en populær asiatisk nettside, enn sammen med norske nettaviser.

Dette er det uansett bare den ansvarlige for AOLs server som kan svare på, og han har tausetsplikt.

Innlegget blei sist redigert 14.05.2007, 23:26 av Diff

Diff

14.05.2007, 23:04

Diff skreiv:

Et eksempel som blander sammen db.no, vg,no og AOL er rimelig urimelig.

Er det mulig å klage på et eksempel?!?! Det at jeg nevnte VG og Dagbladet har ABSOLUTT INGENTING med saken å gjøre.
Neste gang ser det ut til at jeg må bytte ut "VG og Dagbladet" med "to norske databaser" for at selv et ikke-oppegående menneske skal skjønne et EKSEMPEL

Det er faktisk større sjanse for at AOLs database ligger sammen med en populær asiatisk nettside, enn sammen med norske nettaviser.

Poplære asiatiske nettsider finnes det flere tusen av, ettersom de er så helsikkes mange folk der. Derfor kan det diskuteres hvilket antall daglige besøk som skal til for at en asiatisk nettside skal kunne kalles for populær.

borteherfra
15 år, Tromsø

14.05.2007, 23:18

Azzout skreiv:

Er det mulig å klage på et eksempel?!?!

Det er absolutt mulig å klage på et dårlig eksempel.

Poplære asiatiske nettsider finnes det flere tusen av, ettersom de er så helsikkes mange folk der. Derfor kan det diskuteres hvilket antall daglige besøk som skal til for at en asiatisk nettside skal kunne kalles for populær.

Der ser du. Det skal ikke mange, mer eller mindre, populære asiatiske nettsider til, før det går ut over trafikken og hastigheten på andre nettsider. Feks AOL. Dersom de da ligger på samme server, selvfølgelig.

Det er fult mulig å sikre seg mot dette. Det er ikke noe problem å garantere hastigheten på AOL. Minuset er at dette koster penger. En sikkert server er rimelig dyr å leie per måned. Så lenge AOL er gratis å bruke kan man ikke forvente at alt skal være tipp-topp til enhver tid.

Diff

14.05.2007, 23:32

Bare et par momenter:

1)
Man kan vel anta at Olaf har valg en norsk server beregnet på norske sider, for AOL?

2)
Det er uansett neppe trafikken på serveren som er problemet. I så fall skulle alle her hatt de samme problemene. Slik er det ikke.

3)
Jeg vet ikke hva som er årsaken til disse problemene, men dersom det er aktuelt er jeg selvsagt villig til å bidra med egne observasjoner som kan hjelpe Olaf til å komme til bunns i saken. Hvorvidt noe kan gjøres med problemene avhenger nok av hva årsaken til disse er.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

15.05.2007, 00:39

Diff skreiv:

Så lenge AOL er gratis å bruke kan man ikke forvente at alt skal være tipp-topp til enhver tid.

Det er det da heller ingen som forventer...?!

borteherfra
15 år, Tromsø

15.05.2007, 08:11

Diff skreiv:

Så lenge AOL er gratis å bruke kan man ikke forvente at alt skal være tipp-topp til enhver tid.

Det er det da heller ingen som forventer...?!

Og hvilke eksempler jeg har brukt er helt irrelevant i forhold til diskusjonen..

Innlegget blei sist redigert 15.05.2007, 08:13 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

15.05.2007, 08:12

Sigvald skreiv:

3)
Jeg vet ikke hva som er årsaken til disse problemene, men dersom det er aktuelt er jeg selvsagt villig til å bidra med egne observasjoner som kan hjelpe Olaf til å komme til bunns i saken.

Det er ikkje aktuelt, nei, for kva det enn er som er problemet her, er det ikkje så viktig at eg kjem til å gå laus på det på ei god stund.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.05.2007, 08:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.