Andeby Online > Diskusjonsforum > Nytt donaldistisk tidsskrift
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Jørn McDuck skreiv:
Sigvald skreiv:
Tommy skal ha skryt for at bladet kom like fort frem til Stavanger.
...starter å lure på når bladet skal komme hit til oss med det forholdsvis høye postnummeret 7450 :-S
Merkelig. Det har blitt sendt. Ta kontakt dersom det ikke dukker opp snart.
Tommy
25 år, Odda
05.08.2008, 21:51

Tommy skreiv:
Jørn McDuck skreiv:
Sigvald skreiv:
Tommy skal ha skryt for at bladet kom like fort frem til Stavanger.
...starter å lure på når bladet skal komme hit til oss med det forholdsvis høye postnummeret 7450 :-S
Merkelig. Det har blitt sendt. Ta kontakt dersom det ikke dukker opp snart.
Gikk gjennom all post jeg har fått de siste månedene. Nei, jeg kaster ikke så ofte. Jeg tar ut brevene og lar resten ligge i en haug til jeg finner det for godt å kaste de. Kunne ikke se å ha motatt noe. Regner med at bladet er såpass tjukt at det ikke blander seg inn i en reklame for RIMI. Har du fått bladet mitt i retur eller noe Tommy? Jeg betalte jo regningen, gjorde jeg ikke?
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
26.08.2008, 19:43

He-he, siste KVAKK-nummer er i sal på QXL alt. 
Innlegget blei sist redigert 16.11.2008, 22:02 av Eirikb
16.11.2008, 22:01

Eirikb skreiv:
He-he, siste KVAKK-nummer er i sal på QXL alt. :-)
Hva mener Tommy om dette tro? AC har i hvert fall ikke lagt skjul på at han misliker slikt videresalg av DDF(r)appet.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 17.11.2008, 09:26 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
17.11.2008, 09:25

Sigvald skreiv:
Eirikb skreiv:
He-he, siste KVAKK-nummer er i sal på QXL alt. :-)
Hva mener Tommy om dette tro? AC har i hvert fall ikke lagt skjul på at han misliker slikt videresalg av DDF(r)appet.
Og hva skulle være grunnen til at man ikke liker videresalg av et lovlig produkt?
Hvis tidligere eier har lest ferdig bladet, må det vel være positivt at andre også får lest det?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
17.11.2008, 11:15

Der er forskel på Kvakk og Rappet - Kvakk er så vidt jeg ved et blad der både kan købes i løssalg og via abonnement. Rappet kunne, og kan stadig kun fåes af medlemmer af DDF(R). I 2004 solgte et tidligere medlem sin samling af blade på nettet, og det blev både den daværende formand og jeg fortørnede over, så jeg ringede medlemmet op og spurgte hvorfor. Medlemmet sagde, som rigtigt er, at han havde ret til at sælge bladene - jeg har blot aldrig forstået at vedkommende gjorde det - og det er vel min sag.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
18.11.2008, 16:08

... hæ? Så DDF(R) ønskjer å diktere korvidt sine medlemmer har lov til å vidareselge brukte medlemsblader ... og når folk gjer det, blir dei oppringt av styret med fortørnede spørsmål om kvifor?
Det er slik informasjon som gir meg lyst til å slenge alle DDF(R)appet-blada mine ut på QXL, for det der er ein bisarrt provoserande måte å selge eit produkt på, uavhengig av om det er eit medlemsblad eller ikkje.
Her innbilte eg meg at dei fleste donaldistar var store fans av dei fantastiske moglegheitene som ligg i brukthandel, men det gjeld tydelegvis ikkje når ein er produsent sjølv?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.11.2008, 17:33

Dette er 4 år siden og er ikke sket siden, så læg dog af, Olaf...
Vores fortørnethed havde at gøre med vores tanke om at bladet er for medlemmer og ikke skal sælges via butikker - man må vlære medlem for at få bladet, men alle er da også velkomne som medlemmer.
Siden dengang har vi lavet 3 oplag af gratis info-hæfter, hyvoraf de to sidste netop er blevet foræret væk i butikker.
Hvis du udfra et enkelt fortørnet telefonopkald i 2004 vil stemple DDF(R) som modstander af brukthandel, så tager du fejl - bare kig på vores køb/salg/bytte-forum på hjemmesiden..
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
18.11.2008, 20:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.