Andeby Online > Diskusjonsforum > TV-aksjonen Leger uten grenser
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

For dei som ikkje har sett det vil eg opplyse om at i samband med årets TV-aksjon går det an å leggja inn bud på ei original Arild Midthun-teikning med Donald-motiv på Netthandelen.no. Salgssummen går uavkorta til Leger uten grenser, så eg oppfordrer dei som har råd til slikt å by på denne!
http://netthandelen.no/tv/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=5931214
Ein kan òg få by på originalstriper frå Pondus, Nemi, Eon, Kollektivet, Rocky og M her, til same formål.
http://netthandelen.no/tv/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.10.2006, 18:14

Jeg burde vel kanskje legge inn et bud på denne tegningen... Men prisen blir veldig fort høy for en med liten økonomi, og 50 kroner i ukepenger
Uansett, kjempefin tegning! 
Forresten, hva er størrelsen på denne tegningen?
Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 19:20 av Stormogulen
Stormogulen
14 år, Notodden
19.10.2006, 19:18

Og alle må huske på å legge spesielt merke til Wig Wam som under TV-aksjonen for første gang stiller opp på TV uten sminke og kostymer.
De skal spille en akustisk versjon av sangen Bygone Zone. Sangen er nå tilgjengelig på singel og alle pengene går uavkortet til Leger uten grensen.
Så løp og kjøp og du støtter en god sak og får god musikk med på kjøpet. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 20:30 av Guffen Delbekk
Guffen Delbekk
23 år, Halden
19.10.2006, 20:29

Hei, alt for lenge siden sist.
Jeg så denne tegningen av Arild Midtun og kom sporenstreks inn her for å se om det stod noe om det.
Olaf, vet du noe om dette er bare en tegning eller om det er sånn som auksjonen sier en tegneseriestripe?
Jeg regner ikke med at denne kommer til å bli publisert?
Lars Olav
32 år, Grimstad
20.10.2006, 15:23

Det ser ut som om det berre er ei teikning iallfall, men det kan jo hende at det ikkje er den teikninga som ligger ute som er auksjonsobjektet, veit iallfall at det er tilfelle for eit par av dei andre teikneseriane som ligger ute der. Eller kort fortalt: Eg aner ikkje.
Ja, du har rett, det er ALT for lenge sidan sist :-)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 20.10.2006, 15:34 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.10.2006, 15:34

Og forhåpentlegvis blir den atskillig høgare.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.10.2006, 15:52

Det er en utrolig lekker tegning! Hva mener dere med at det kanskje ikke er denne tegningen man får hvis man byr høyest? Er iikke det i så fall lovstridig? Jeg finner ingen link på siden hvor man kan spørre om dette og om tegningens størrelse? Har noen funnet svar? 
Hvor høyt tror dere den kommer til å gå? 
Innlegget blei sist redigert 20.10.2006, 21:12 av Solveig
Solveig
32 år, Trondheim
20.10.2006, 21:10

Solveig skreiv:
Hvor høyt tror dere den kommer til å gå? :)
Ettersom jeg selv ikke tror jeg kommer til å legge inn bud, så håper jeg at den går for minst 10 000!
Innlegget blei sist redigert 20.10.2006, 21:13 av Stormogulen
Stormogulen
14 år, Notodden
20.10.2006, 21:13

Så på Netthandelen at en original/signert Eon-stripe ikke er blitt bydd høyere enn 400-500 kr,- for de som er fan av Lars Lauik.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.10.2006, 13:08

Sorry, det var i går. Nå er den over tusenlappen.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.10.2006, 13:09

Savner litt info om objektene. Pondus-stripe ligner mistenkelig på et Pondus-hefte. Kan man stille spørsmål på samme måte som på QXL?
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
22.10.2006, 14:23

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Det ser ut som om det berre er ei teikning iallfall, men det kan jo hende at det ikkje er den teikninga som ligger ute som er auksjonsobjektet
Motivet tatt i betraktning, virker dette som om det er den tegningen som auksjoneres bort.
Virker spesialtegnet med legevinkling og lele pakka.
Fin og hadde man hatt lottopenger så...
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
22.10.2006, 15:02

Nå er det ca. 3 timer igjen av auksjonen og tegningen er oppe i 5000,- kr. Jeg vurderer litt å legge inn bud...
Stormogulen
14 år, Notodden
22.10.2006, 17:04

Skal jeg være helt ærlig synes jeg det bør finnes andre enn en 13 år gammel gutt som burde bruke 5000 kr på denne tegningen, uansett hvor god denne saken er. Hvis det bare er for tegningens skyld du vil bruke så mye penger er det sikkert mulig å skaffe en Arild Midthun-tegning langt billigere (kanskje gratis?), og hvis det er den gode saken du vil støtte finnes det muligheter for å gi en langt mindre sum.
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
22.10.2006, 17:20

Tommy skreiv:
Hvis det bare er for tegningens skyld du vil bruke så mye penger er det sikkert mulig å skaffe en Arild Midthun-tegning langt billigere (kanskje gratis?), og hvis det er den gode saken du vil støtte finnes det muligheter for å gi en langt mindre sum.
Hva hvis grunnen er begge deler?
Stormogulen
14 år, Notodden
22.10.2006, 17:22

Da kan du gjøre begge tingene jeg foreslo. Jeg vet selvsagt ikke hvor mye penger du og din familie har, men de fleste 13-åringer bør etter min mening ikke gi bort 5000 kroner til noe formål.
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
22.10.2006, 18:11

Tommy skreiv:
Jeg vet selvsagt ikke hvor mye penger du og din familie har, men de fleste 13-åringer bør etter min mening ikke gi bort 5000 kroner til noe formål.
5000 kroner må vel være alt jeg har av sparepenger og litt til...
Kan du gi meg et eksempel på hvordan jeg kan skaffe en Midthun tegning?
Stormogulen
14 år, Notodden
22.10.2006, 18:46

Gå på ein hvilken som helst teikneseriefestival han deltar på, så teikner han sannsynlegvis gratis der.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.10.2006, 19:14

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Gå på ein hvilken som helst teikneseriefestival han deltar på, så teikner han sannsynlegvis gratis der.
Midthun er på **Raptus** nesten hvert år.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 22.10.2006, 19:41 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
22.10.2006, 19:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.