Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Åpent spørsmål om oppførsel på AOL

Andeby Online > Diskusjonsforum > Åpent spørsmål om oppførsel på AOL

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Er det bare jeg som er treg her eller er det flere som ikke skjønner hvem denne noen™ som bl. a. MikroMidas nevner er?Hm..... kan noen forklare meg?

David H
14 år, Østre Toten

26.05.2006, 13:00

Det er nok snakk om Sigvald her.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.05.2006, 17:37

Er det forresten noen som har tellingen på hvor mange ganger denne noen™ har fått advarsler/komentarer over sine enkelte innlegg?? (Ikke ment for å provesere, selv om det kan virke slik.)

Mickey
18 år, Horten

26.05.2006, 22:48

Sigvald skreiv:

Det er et ganske annet forum. Jeg deltar mye sjeldnere der. Dessuten er det ingen der som til stadighet løfter pekefingeren advarende dersom noen har et scan de ønsker å dele med resten av forumet.

Så underforstått sier du at det er greit å oppføre deg som en dass/provokatør/opprører/whatever som lager bråk, fordi du er her ofte, med status som "stamgjest"?

Det vil også si at du bråker her inne fordi du ikke får dele ut de scans som du vil, selv om det er med de beste intensjoner, fordi Olaf har satt som regel at opphavsrett og copyright skal respekteres?

Bernie
36 år, Bergen

27.05.2006, 01:45

Bernie skreiv:

Så underforstått sier du at det er greit å oppføre deg som en provokatør/opprører/whatever som lager bråk, fordi du er her ofte, med status som "stamgjest"?

Nei, jeg sier bare det at jo mer aktiv man er i et forum jo større er sjansen for at man før eller siden havner i heftige ordvekslinger. Du er sikkert heller ikke like skarp i tonen i DDF(r)s fora dersom du i det hele tatt deltar der?

Det vil også si at du bråker her inne fordi du ikke får dele ut de scans som du vil, selv om det er med de beste intensjoner, fordi Olaf har satt som regel at opphavsrett og copyright skal respekteres?

Nei, jeg har bare nevnt dette som et eksempel på en forskjell fra DDF(r)s fora. Jeg trodde du visste at ulike normer/regler fra sted til sted, medfører ulike problemstillinger og derved ulike debatter? Det er f.eks. ikke uten grunn at det er stor forskjell på den alkoholpolitiske debatt i Norge i forhold til f.eks. Danmark.

Dette med opphavsrett har vel ikke vært det heteste teamet her i forumet på en stund? Slik sett ser det da ut til å ha gått seg til?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 00:59 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

29.05.2006, 00:57

Sigvald skreiv:

Du er sikkert heller ikke like skarp i tonen i DDF(r)s fora dersom du i det hele tatt deltar der?

Jeg er ikke med i DDF(r)s fora, og skal heller ikke legge meg borti hvordan tonen der er heller. Men generellt er jeg villig til å legge meg på den tonen som et forum holder.
Er det et forum med en kvass tone, og provoserer meg, svarer jeg med samme mynt.

Det samme gjelder et forum som AOL, hvor tonen er veldig mild. Da svarer jeg rolig og avbalansert, eller gjør så godt jeg kan. Og blir jeg provosert her så tar jeg som regel og lar være å svare, før jeg har tenkt meg om og roet meg litt. Men noen ganger blir tonen noe skarp, selv etter å ha tenkt meg om.

Jeg trodde du visste at ulike normer/regler fra sted til sted, medfører ulike problemstillinger og derved ulike debatter? Det er f.eks. ikke uten grunn at det er stor forskjell på den alkoholpolitiske debatt i Norge i forhold til f.eks. Danmark.

Det er jeg fullstendig klar over.

Dette med opphavsrett har vel ikke vært det heteste teamet her i forumet på en stund? Slik sett ser det da ut til å ha gått seg til?

Det har ikke vært det heteste emnet her på en stund, og det ser ut til å ha gått seg til.
Og siden du ikke nevnte at det var et eksempel trodde jeg du ville ha en ny diskusjon på det området.
Men siden det bare var et eksempel på forskjeller på forskjellige fora, ser jeg nå poenget ditt med å nevne det. :-)

Bernie
36 år, Bergen

30.05.2006, 17:57

Øyvind Braaten skreiv:

"Vend det døve øret til". Dette er et godt råd som jeg gir mine barn av og til. Tror et det kan brukes også her.

Jeg gjør det, jeg bruker også å vente litt før jeg hiver meg på svar knappen. Selvsensur heter vel det og er noe jeg kan anbefale andre også. MEN en ting jeg aldri kommer til å la passere uten å heve stemmen **HØYT** er rasistiske ytringer, som dessverre dette forumet av og til er blitt belemret med.

Ferdinand skreiv:

For tiden irriterer jeg meg mer over noen andres stadige kommentarer til det noen™ skriver. Et eksempel...............

Viser til beskrivelse av begrepet selvsensur litt lenger opp og lover å finsikte det filteret.

Sigvald skreiv:

Drikaton skreiv:

MikroMidas har tidligere påpekt at oppførselen til vedkommende er helt anderledes i danske donaldist-fora. Hvorfor er det slik?

Det er et ganske annet forum. Jeg deltar mye sjeldnere der. Dessuten er det ingen der som til stadighet løfter pekefingeren advarende dersom noen har et scan de ønsker å dele med resten av forumet.

Her blir jeg nesten litt rørt og varm om hjerteroten Sigvald. Du innser selv at din oppførsel er forskjellig i disse to forumene, og der er **BRA** . Men hvis vi nå oppfordrer deg (nok en gang) til å være litt mere DDFR Sigvald og litt mindre pirke Sigvald, kanskje noe å tenke over (igjen). Det med at du indirekte legger skylden for din negative oppførsel over på andre siden du ikke får delt scans her på forumet lar jeg ligge. Men tenk litt over det du skreiv der en gang til.

Sigvald skreiv:

Karamell skreiv:

Skal man få si hva man vil bare fordi man er dum? Som liberal, tolerant samfunnsborger burde man kanskje si ja også til de med litt mindre håndbagasje...

Her viser du et godt eksempel på at nedlatende arroganse fra enkelte av dere utgjør i hvert fall noe av problemet her i forumet. Man oppnår faktisk ikke en cand. philolgrad ved å være dum, for å si det slik. Således er det bare deg selv du avslører ved personangrep av denne typen.

Det å være **dum** har fint lite med akademiske titler å gjøre, trodde du viste bedre. Hvem som helst kan vel skaffe seg en akademisk tittel over 10-12 år, og hva beviser det vitnemålet, ingenting annet enn boklig lærdom. Som etter min personlige mening har fint lite i den virkelig verden å gjøre.

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Det er nok snakk om Sigvald her.

Shit, avslørt :-)

Donald Duck skreiv:

Er det forresten noen som har tellingen på hvor mange ganger denne noen™ har fått advarsler/komentarer over sine enkelte innlegg?? (Ikke ment for å provesere, selv om det kan virke slik.)

Tror nok Olaf og andre moderatorer kan ha en oversikt over både mine og Sigvald sine innlegg som er tatt av sensuren. Det nytter desverre ikke å søke dem frem. Men er forresten antallet så relevant. Jeg bryr meg ikke om det, men jeg ønsker en holdningsendring fra noen som er gått i gang igjen en annen plass ser jeg.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 31.05.2006, 20:38 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.05.2006, 20:37

Det er kommet 2 innlegg i løpet av ettermiddagen der en mann på 39 år - med høyere utdannning (!) - hoverer over;
1) en 14-åring som spør hva slags dyr Svarte-Petter er. Jeg ser han har redigert innlegget nå, det er fremdeles nedlatende, men ikke fullt så ille som til å begynne med.
2) en 17-åring som spør etter Don Rosa-historier, men velger å skrive titlene med små bokstaver.

To tråder som begynner med relevante, ordentlige spørsmål blir forsuret av helt unødvendig, nedlatende pirk. Jeg synes //ikke// det er OK oppførsel fra en //voksen// mann.

Innlegget blei sist redigert 31.05.2006, 20:51 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

31.05.2006, 20:47

hm... det er vel ikke å forvente at alle forumets medlemmer skal opptre rasjonelt, når landets ledere og folkevalgte i såvidt liten grad gjør det...

1800

31.05.2006, 21:51

De har vi liten påvirkningskraft på her i forumet så de foreslår jeg vi lar være i fred. Det vi kan påvirke er det problemet jeg påpekte helt i starten av denne tråden og som jeg synes Nestor Burma summerer opp siste dags utvikling av meget fint her rett over.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.05.2006, 22:12

Nestor Burma skreiv:

Det er kommet 2 innlegg i løpet av ettermiddagen der en mann på 39 år - med høyere utdannning (!) - hoverer over;
1) en 14-åring som spør hva slags dyr Svarte-Petter er. Jeg ser han har redigert innlegget nå, det er fremdeles nedlatende, men ikke fullt så ille som til å begynne med.
2) en 17-åring som spør etter Don Rosa-historier, men velger å skrive titlene med små bokstaver.

To tråder som begynner med relevante, ordentlige spørsmål blir forsuret av helt unødvendig, nedlatende pirk. Jeg synes //ikke// det er OK oppførsel fra en //voksen// mann.

Hvorfor er det så mye verre at jeg påpeker slapp språkbruk (mitt inntrykk er at dette med å droppe store bokstaver er en uvane blant en del ungdom som trolig skyldes uheldig påvirkning fra SMS), enn når dere til stadighet kritiserer meg? Merk også at mitt svar til vedkommende som spurte etter DR-historier i hovedsak var positivt - jeg skrev jo at jeg kan se etter de historiene hos Løvås :-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 31.05.2006, 23:49 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

31.05.2006, 23:43

Sigvald skreiv:

Hvorfor er det så mye verre at jeg påpeker slapp språkbruk, enn når dere til stadighet kritiserer meg?

Har du tenkt paa hvorfor vi kritiserer deg?

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

31.05.2006, 23:44

krice skreiv:

Sigvald skreiv:

Hvorfor er det så mye verre at jeg påpeker slapp språkbruk, enn når dere til stadighet kritiserer meg?

Fordi jeg er litt annerledes.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

31.05.2006, 23:48

Sigvald:

Grunnen til at du kritiserer andres språkbruk, noko du **hundrevis** av gonger har fått klar melding frå forumets administratorar om å **slutte** med, er at dei gjer bittesmå språklege tabber.

Grunnen til at andre kritiserer deg, er at du oppfører deg som eit **troll.**

Ser du //verkeleg// ikkje forskjellen?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.05.2006, 23:50

Sigvald skreiv:

krice skreiv:

Sigvald skreiv:

Fordi jeg er litt annerledes.

Vi er alle annerledes på hver vår måte. Og jeg tror nok at jeg er veldig annerledes :-)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

01.06.2006, 00:25

Sigvald skreiv:

Hvorfor er det så mye verre at jeg påpeker slapp språkbruk (mitt inntrykk er at dette med å droppe store bokstaver er en uvane blant en del ungdom som trolig skyldes uheldig påvirkning fra SMS), enn når dere til stadighet kritiserer meg?

Ønsker du å stå frem som et offer? Du lyktes jo nesten med det her i en annen tråd.

Hvis du ønsker å kjempe en kamp mot SMS-språk, så vet jeg at du har helt andre arenaer der du kan kjempe disse slagene. Kan du ta den kampen og evt. alle andre kamper som du ønsker å kjempe med deg der de hører hjemme, og så diskuterer du det som AOL er ment til her inne!!

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

01.06.2006, 01:30

For å setja fingeren på noko konkret:

Sigvald skreiv:

[...] jeg påpeker slapp språkbruk (mitt inntrykk er at dette med å droppe store bokstaver er en uvane blant en del ungdom som trolig skyldes uheldig påvirkning fra SMS)

Forumreglane skriver:

[...] å pirke på andre brukarars språk berre for å pirke er off-topic, og når det gjentar seg veldig mange gonger er det spam og på grensa til trolling.

Sigvald, akkurat dette er eit område du har fått *veldig* mange advarslar på. Eg trur difor det er på tide å seie at dersom du held fram med å pirke på andre debattantars språk, vil det få konsekvensar. Med «konsekvensar» meiner eg at du vil få munnkurv i forumet i ein begrensa periode, slik at du ikkje vil kunne skrive innlegg inntil munnkurva er oppheva. Dette vil bli iverksatt neste gong du heilt meiningslaust pirker på andres språk.

Eg veit at eg burde ha tatt dette på privat melding, men når du skriver eit innlegg i denne tråden der du i praksis seier at «det er heilt greitt å bryte forumreglane», er det like greitt å få det ut i offentlegheita først som sist. Du har fått mange advarslar på dette området tidlegare utan at det har hjulpe i det heile tatt, så beklager at eg må vera så krass, men det er tydelegvis ingenting anna som nytter.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.06.2006, 01:44

Sigvald skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald, akkurat dette er eit område du har fått *veldig* mange advarslar på. Eg trur difor det er på tide å seie at dersom du held fram med å pirke på andre debattantars språk, vil det få konsekvensar. Med «konsekvensar» meiner eg at du vil få munnkurv i forumet i ein begrensa periode, slik at du ikkje vil kunne skrive innlegg inntil munnkurva er oppheva. Dette vil bli iverksatt neste gong du heilt meiningslaust pirker på andres språk.

OK, dersom det er slik det skal være så gidder jeg ikke å hjelpe vedkommende med å finne de aktuelle historiene, før vedkommende, åpent i forumet, bidrar til å skvære opp i denne saken.

**GUDS** **DØD!!!** Det var **DU** som kastet den første sten, det er **DU** som skal skvære opp.
At vedkommende gjorde den kardinalsynd og skrive med **små** bokstaver får det vel til å svi i sjela di, men dette er andebyonline.com og ikke rettskrivning.no.
Det viktigste var at han fikk ut budskapet sitt, noe som alle forsto, til og med du.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 02:42 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

01.06.2006, 02:42

Einherje skreiv:

**GUDS** **DØD!!!** Det var **DU** som kastet den første sten, det er **DU** som skal skvære opp.

For å unngå misforståelser her:

**a)**
Personlig har jeg IKKE noe som helst uoppgjort med vedkommende som har etterspurt Don Rosa historier.

**b)**
Vedkommende trenger IKKE å beklage bruken av små bokstaver. Det var aldri noen hovedsak fra min side, og er uansett et avsluttet tema for min del.

**c)**
Saken nå er den siste runden med syting fra enkelte som kun synes å se etter noe å kritisere meg for. Ingen av disse, og heller ikke Olaf, synes å ha fått med seg at hovedbudskapet i mitt svar til vedkommende var tilbudet om å hjelpe ham med å lete etter de aktuelle bladene hos Løvås. Slikt gjør jeg forøvrig rett som det er fordi jeg mener at det er **god** **donaldistisk** **ånd** **i** **praksis.**

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 22:14 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

01.06.2006, 04:57

Sigvald skreiv:

NEI, jeg er ikke forpliktet til å hjelpe ham. Når jeg tilbød ham min assistanse så var det utelukkende for å være grei. Nå har jeg fått masse kjeft p.g.a. mitt svar til ham. Da er det vel ikke urimelig å forvente at han gjør en liten innsats for å dempe gemyttene her i forumet en smule?

Det er du Sigvald som er pyromanen som raljerer vilt med bensinkanna her inne, ingen andre. Når det gjelder det å dempe gemyttene som du skriver så ser jeg ingen andre enn deg selv som kan gjøre det, og når en ser hva du selv skriver videre så er du jo enig i det selv.

**a)**
Personlig har jeg IKKE noe som helst uoppgjort med vedkommende som har etterspurt Don Rosa historier.

**b)**
Vedkommende trenger IKKE å beklage bruken av små bokstaver. Det var aldri noen hovedsak fra min side, og er uansett et avsluttet tema for min del.

IMO, så skjønner jeg ikke hva en uskyldig tredjepart som du prøver å trekke inn (gjemme deg bak) skal ha med din manglende folkeskikk å gjøre. som Einherje skreiv:

GUDS DØD!!! Det var DU som kastet den første sten, det er DU som skal skvære opp.

Og bedre og mere korrekt kan det ikke sies.

Skjønner du virkelig ikke at det er din **OPPFØRSEL** og ikke oppblåste enkeltsaker vi ønsker og ta tak i, og gjøre noe med her. Kan ikke du tenke litt over prinsippene i det som ligger bak det vi prøver å skrive her, vær så snill, jeg tror du kan hvis du vil.

Når det gjelder det om du er forpliktet til å hjelpe han synes jeg at du utviser en litt feil holdning. Du minner sterkt om en karakter skapt av din store helt Goscinny som opptrer i Asterix album nummer 14 (Asterix i Spania). Jeg trodde ikke det var mulig å finne slike karakterer i levende live som holdt pusten til de fikk det som de ville, men det kan virke som den karakteren har rot i virkeligheten gitt. Jeg vil gi deg ett tips Sigvald: Let frem det albumet, vi vet at du har det, les historien, og se hva du mener om oppførselen til Pepe....(ett eller annet), kanskje du da skjønner hvordan din fremferd her i forumet oppfattes av ganske mange etterhvert.

Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 10:46 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.06.2006, 08:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.