Andeby Online > Diskusjonsforum > Kvitt eller Dobbelt
Gå tilbake til forumoversikta ...

http://www2.nrk.no/programmer/tv/kvitt_eller_dobbelt/skjema1.aspx
Noen som har tenkt å melde seg på? (under 18 år)
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 11:59 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 11:59

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.04.2006, 12:22

Audun McDUCK skreiv:
Jeg ville foreslått ''Jonas Larsen"
Tja, kanskje jeg søker, men det er noe jeg må tenke litt over først (ser i løpet av dagen). Emnet mitt ville nok utvilsomt være Donaldisme/tegneserier 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 14:31 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
22.04.2006, 14:21

Å? Er det en spesiell grunn til at du, Audun, tenkte på akkurat ham? Bekjent eller er han kjent innenfor Donaldisme/tegneserier?
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
22.04.2006, 17:25

Jeg mener ikke "kjent" (som i berømt), men "kjent" (som i klok).
Altså, når jeg sa at jeg ville foreslå Jonas larsen, fordi han etter mitt skjønn har god greie på Donaldisme/tegneserier
It was all started by a mouse...
22.04.2006, 17:59

Da forsto jeg :-)
(og det er ikke for å skryte, men tegneserier er et område jeg har god peiling på. Og det har de fleste her inne tenker jeg)
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 18:11 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
22.04.2006, 18:09

Velger du Don Rosa som spesialfelt har du et relativt lite emne. Han har tross alt ikke skrivd mer enn 80-90 historier
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 18:24

Det kan du vel?
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 18:28

Så her http://www.nrk.no/programmer/tv/kvitt_eller_dobbelt/5602902.html at en deltaker fra 1990 hadde valgt Asterix, så kanskje du ikke kan være mer spesifisert? (Selv om Asterix ikke har fullt så mange historier som Donald da)
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 18:32

Godt poeng, der!
Vurderte meste å melde meg på med McDuck-klanen, men da hadde det også blitt med alle historiene om Skrue 
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 18:34 av David H
David H
14 år, Østre Toten
22.04.2006, 18:34

Et tips:
Velg en figur som ikke har vært med i så mange historier og du føler at du kan litt om. Eks Kornelius Kvakk har jo ikke vært med i så mange historier (som oftest en kuliss i historiene) og har du lest en del Don Rosa kan du mye om ham 
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 18:55 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
22.04.2006, 18:53

Det spørs om man kan være *så* spesifike. Da kan man jo likegodt ha om Donalds fetter Isak som har vært med i (etter det jeg vet) én historie.
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 19:02

Fikke høre av noen kamerater at det skal starte med kvitt eller dobbelt igjen, og de sa at jeg burde melde meg på. Jeg må innrømme at jeg vuderte det litt, men det må være **utrolig** flaut å svare feil på første spørsmål. (selvom det er ganske usansynelig, **kan** det jo skje 
)
Innlegget blei sist redigert 22.04.2006, 19:04 av MicMac
MicMac
17 år, Oslo
22.04.2006, 19:04

Jeg vurderer sterkt å melde meg på med "Andebys historie og viktige personer rundt den -Kornelius Kvakk, Sir Francis Drake og Skrue Mc Duck" eller "Floyd Gottfredson".
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
17 år, Larvik
22.04.2006, 19:04

MicMac skreiv:
Fikke høre av noen kamerater at det skal starte med kvitt eller dobbelt igjen, og de sa at jeg burde melde meg på. Jeg må innrømme at jeg vuderte det litt, men det må være **utrolig** flaut å svare feil på første spørsmål. (selvom det er ganske usansynelig, **kan** det jo skje :-o;-))
**//Akkruat//** sånn tenkte jeg også!
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
22.04.2006, 20:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.