Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Langbein-album

Andeby Online > Diskusjonsforum > Langbein-album

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Dette var faktisk det som skulle til for at eg skulle registrere meg som brukar av QXL gitt.

(ikkje slik å forstå at det er reknar som relativt høge bud var godt nok, då.)

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.02.2006, 00:15

Sigvald skreiv:

Vegar skreiv:

SPOILER:

Etter hukommelsen: Langbein Colombus skal fornøyd til å nå den nye verden, til tross for Mikke, mannskapet og andre fornuftige menneskers forsøk på å overbevise ham om at jorda er flat. Plutselig går det nedoverbakke og før Langbein/mannskapet/leseren vet ordet av det henger båten etter randen av jorda. Langbein gråter, Mikke tar en "hva var det jeg sa" og det står noe sånt som at "men fortsatt finnes det faktisk mennesker som tror jorda er RUND."

Jeg synes at den urealistiske slutten ødelegger denne historien. I historier som "Visdommens voktere", "Columbuskartene" og "Korsfarerkongenes krone" blir Columbus beskrevet på en langt mer historisk korrekt måte.

Kjære kjære Sigvald... I og med at serien er laget over en superironisk lest, hva ellers var det å vente? Du trodde nå vel ikke at slik f. eks hele Langbein Colombus var laget fra første t.o.m. nest siste side, hadde du da ventet en historisk korrekt slutt?

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

17.02.2006, 00:37

Einherje skreiv:

Du trodde nå vel ikke at slik f. eks hele Langbein Colombus var laget fra første t.o.m. nest siste side, hadde du da ventet en historisk korrekt slutt?

Ikke historisk korrekt? Betyr dette at Beethoven aldri bar flygelet sitt på ryggen og at Gutenberg ikke spiste bokstavsuppe? :-)

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

17.02.2006, 11:36

Sigvald skreiv:

Jeg synes at den urealistiske slutten ødelegger denne historien. I historier som "Visdommens voktere", "Columbuskartene" og "Korsfarerkongenes krone" blir Columbus beskrevet på en langt mer historisk korrekt måte.

Så du synes Langbein Colombus var en fin og realistisk serie helt frem til sistesiden...? ;-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.02.2006, 12:17

Spøkelseskladden skreiv:

Einherje skreiv:

Du trodde nå vel ikke at slik f. eks hele Langbein Colombus var laget fra første t.o.m. nest siste side, hadde du da ventet en historisk korrekt slutt?

Ikke historisk korrekt? Betyr dette at Beethoven aldri bar flygelet sitt på ryggen og at Gutenberg ikke spiste bokstavsuppe? :)

Jo, det stemmer naturligvis. (Nå kom jeg på at jeg antakeligvis har lest den om Gutenberg også, kan det stemme mon tro?)

...jeg må forresten innrømme at jeg faktisk ble litt overrasket over slutten på Langbein Columbus... Men den var naturligvis morsom. Selv om jeg ble litt irritert også, fordi

SPOILER:

jeg heier jo automaisk på Langbein, siden, uhm, Columbus hadde jo rett ;-)

da da da og hepp.

Innlegget blei sist redigert 17.02.2006, 18:27 av Kristin

Kristin
22 år, Trondheim

17.02.2006, 13:41

Liten oppfrisker om spoilere for dei som ikkje gidder å trykke på «Hjelp» øverst: (:-)):

Du lager ein spoilertagg { { - - - SÅNN - - - } } , fjern mellomromma såklart, dei putta eg inn for at det skulle vera lesbart i dette innlegget. Utan mellomrom ser det

SPOILER:

SÅNN

ut.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.02.2006, 14:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.