Andeby Online > Diskusjonsforum > Somewhere in Nowhere
Gå tilbake til forumoversikta ...

Barks siste historie "Somewhere in Nowhere" har nylig blitt utgitt i USA av Gemstone. Utgivelsen er omtalt i siste nr. (04.11.05) av Scoop:
http://scoop.diamondgalleries.com/scoop_article.asp?ai=10246&si=121
Bladet inneholder 2 historier, også Barks' "North of the Yukon" og har en stor artikkel av Pat Block (tegneren) om samarbeidet med Barks. (Se også siste "meetings" på cbarks.dk.)
Bladet kan kjøpes på eBay med 30 % rabatt (Buy it now) til under 5 dollar.
Gå inn på "Donald Duck and Uncle Scrooge". Det er fortsatt 8 blader igjen.
Hilsen Gunnar And
Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 06:10 av Olaf Moriarty Solstrand
Gunnar And
57 år, Larvik
06.11.2005, 10:12

...skulle da tro det kommer til ei tegneseriesjappe nær meg, så jeg trykker ikke på panikknappen ennå. 
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
06.11.2005, 14:58

Einherje skreiv:
...skulle da tro det kommer til ei tegneseriesjappe nær meg, så jeg trykker ikke på panikknappen ennå. :-D
Ja det var det samme jeg tenkte, kontakter en tegneseriebutikk her i byen imorgen.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 15:08 av Helen
Helen
Oslo
06.11.2005, 15:07

Einherje skreiv:
...skulle da tro det kommer til ei tegneseriesjappe nær meg, så jeg trykker ikke på panikknappen ennå. :-D
Bruktbokhandelen?
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.11.2005, 15:16

Ja.
Og vet du hva? Jeg er så glad for at vi her i Tromsø har akkurat den butikken. Innehaveren og betjeningen forøvrig er uovertruffen i hva det vi mangler av så mye her til lands; nemlig **service** . Har de det ikke, setter de nærmest Himmel & Jord i bevegelse for å skaffe det til deg. De er altid i godt humør og tar i mot alle som kommer dit, enten bare for å titte, bruke 5 kroner eller 10 000 som velkomne kunder.
Hvis noen her på forumet skule ta seg en tur til Tromsø en gang. Dra innom Bruktbokhandelen og opplev en av Norges mest unike butikker. Den ser ut som om en bombe har gått av der bare minutter før din ankomst, men Herrejemini for en service og atmosfære.
- Peter
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 15:44 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
06.11.2005, 15:36

Gunnar And skreiv:
Barks siste historie "Somewhere in Nowhere" har nylig blitt utgitt i USA av Gemstone.
Flott!
Kan så du Olaf som har kontakter i DD&Co-redaksjonen, snart fortelle oss hvilke tanker/planer de har omkring denne historien? Jeg tror at mange her lurer på akkurat det?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 17:04 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
06.11.2005, 17:04

Einherje skreiv:
Hvis noen her på forumet skule ta seg en tur til Tromsø en gang. Dra innom Bruktbokhandelen og opplev en av Norges mest unike butikker. Den ser ut som om en bombe har gått av der bare minutter før din ankomst, men Herrejemini for en service og atmosfære.
Er det den som ligger gjemt i en bakgård rett ved siden av trekirken/(domkirken ? ) i sentrum ?
Hvis det er den så kan jeg bare skrive under på det Einherje skriver om service. Det er noen år siden sist jeg var der, men mange besøk der på nittitallet etterlot ett inntrykk av en fantastisk service, kun overgått av en ennå større mengde rot 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 17:08 av MikroMidas
MikroMidas
46 år, Trondheim
06.11.2005, 17:06

Troja skreiv:
Kjøpt! 90 kroner inkludert porto for 288 sider med Barks er et varp. :D
Her skriver du vel om en annen bok ??
Dette bladet kan da umulig være på 288 sider !!
Helen
Oslo
06.11.2005, 17:16

Sigvald skreiv:
Kan så du Olaf som har kontakter i DD&Co-redaksjonen, snart fortelle oss hvilke tanker/planer de har omkring denne historien?
Vel, for å vera heilt ærlig:
Eg veit ikkje.
Helen skreiv:
Tenkte på det same. Historiene er jo på henholdsvis 24 og 28 sider, altså 52 sider til saman.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 17:20 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.11.2005, 17:18

Står ikke alt her 
http://www.ikke.no/
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
06.11.2005, 17:19

Jeg kan kanskje nevne at jeg har hatt mye kontakt med Pat Block det siste året. Det begynte med at jeg kjøpte av ham noen av Barks tegnesaker + et Donald Duck-blad fra Barks arkiv (med hans meget spesielle stempel). Jeg har fått tilsendt mye materiale fra Block, bl.a. kopier av mange av de blyanttegnede sidene i "S in N" med Barks ros og ris / kommentarer + et par av Barks utkast til forside + andre tegninger + Barks forslag / tillegg vedr. manus.
Jeg har sendt kopier av alt dette materialet (+ Blocks fortelling om samarbeidet med Barks - senere offentliggjort på cbarks.dk "meetings") til Solveig Thime i CBSV-redaksjonen. Mitt forslag har vært at denne historien bør komme med i CBSV.
Det foreløpige svaret er at dette er forslag de skal vurdere. Jeg har kjøpt flere eksemplarer av bladet og vil sende ett til Thime med et ønske om at historien iallfall blir utgitt i Donald Duck & Co.
Jeg kan også nevne at Block (+ hans kone) kommer med en lang Donald-historie på ca. 35 sider til neste år : "The Case of the Missing Mummy".
Gunnar And
57 år, Larvik
06.11.2005, 17:31

Eg kjem til å bli ein smule irritert dersom "Somewhere in Nowhere" og "Horsing around in History" ikkje kjem med i CBSV.
Ooh. 35 sider med Pat og Shelly Block? Herleg!
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.11.2005, 17:38

MikroMidas skreiv:
Einherje skreiv:
Er det den som ligger gjemt i en bakgård rett ved siden av trekirken/(domkirken ? ) i sentrum ?
Hvis det er den så kan jeg bare skrive under på det Einherje skriver om service. Det er noen år siden sist jeg var der, men mange besøk der på nittitallet etterlot ett inntrykk av en fantastisk service, kun overgått av en ennå større mengde rot :)
Det er den, ja. Som sagt, det skulle vært laget Lovsanger til den butikkens Ære...
Det er ikke bare et **KJEMPEUTVALG** i nyere tegneserier av **ALLE** slag.
Men også en bruktblad/bok-sjappe.
Du får kjøpt Lego.
Du får kjøpt diverse plastmodeller av Hva det måtte være, og masse masse masse masse annet. Det er som å komme inn i en Landhanderi på amfetamin.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
06.11.2005, 17:54

Olaf Solstrand skreiv:
Helen skreiv:
Tenkte på det same. Historiene er jo på henholdsvis 24 og 28 sider, altså 52 sider til saman.
Jeg stusset også på det, men det står i auksjonsbeskrivelsen:
The Story:
A unique collaboration with John Lustig and Pat Block, Carl Barks' last Duck adventure finally makes its American debut! When Donald tries to get rich in Alaska, he runs afoul of the ruthless Hamalot McSwine. Then Scrooge and Soapy Slick race against time in Barks' Klondike classic “North of the Yukon.”
By: Carl Barks, John Lustig, & Pat Block
Genre: Humor
Publisher: Gemstone Publishing
Format: 288 pages | Color | Softcover
Condition: New Unread Near Mint
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 18:18 av Troja
06.11.2005, 18:16

Tror det bare er en glipp. I følge denne siden: http://funnies.goldenagecartoons.com/comingsoon/ så er den på 64 sider.
Donald Duck & Uncle Scrooge: Somewhere in Nowhere
A unique collaboration with John Lustig and Pat Block, Carl Barks' last Duck adventure finally makes its American debut! When Donald tries to get rich in Alaska, he runs afoul of the ruthless Hamalot McSwine. Then Scrooge and Soapy Slick race against time in Barks' Klondike classic 'North of the Yukon.' 64 Pages, FC, $6.95
Tror de roter med Scrooge Mc Duck Life and Time eller noe sånt.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
06.11.2005, 18:24

Det er nok 99% sikkert det som er korrekt. Hva de skulle brukt de resterende 200 sidene på når historiene er litt over 50 sider, er jo forundrende. 
06.11.2005, 19:05

Olaf Solstrand skreiv:
Eg kjem til å bli ein smule irritert dersom "Somewhere in Nowhere" og "Horsing around in History" ikkje kjem med i CBSV.
Ooh. 35 sider med Pat og Shelly Block? Herleg!
The Case of the Missing Mummy:
Jeg kan nevnte at jeg forrige uke fikk tilsendt originale blyanttegninger fra denne historien fra Block. Tidligere har jeg kjøpt av ham en stor tusjtegning (ca. 35 x 40 cm) m/akvarellfarger med typegalleriet: Donald, ODD, og 5 andre (inkl. mummien).
Jeg har også fått tilsendt en del fotos av sidene under arbeid. Den kommer sikkert til å bli fin!
Innlegget blei sist redigert 06.11.2005, 22:06 av Gunnar And
Gunnar And
57 år, Larvik
06.11.2005, 22:05

Har undersøkt litt idag angående dette bladet, og det var visst ikke lett å få tak i, men kan fortelle at det er ett sted dere kan få bestilt det, og det er hos Calisota.
Her er tlf. for de som er interessert: Tlf. 35 56 59 45.
Veldig hyggelig kar med rimelige priser.
Helen
Oslo
07.11.2005, 11:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.