Hugs meg

Registrer ny brukar

Siste oppdatering:

Walt Disney Studios feirer Donald i Bergen

Hall of Fame

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71

Man blir nesten fristet til å tro at Sigvald har alvorlige fritidsproblemer. Merk at jeg aldri har hevdet at han har det - kun gitt uttrykk for at man kunne fristes til å få slike tanker.

Frodo
Frodo

30 år, Notodden

30.06.2009, 15:01

Som Sigvalds innlegg i denne tråden viser, er det frustrasjon over å ikke få se "sin" historie reutgitt fort nok, som er årsaken til det man er fristet til å tro (som det jo nå er blitt så moderne og formulere seg) er innlegg skrevet i sterk affekt.

Det kunne vært morsomt å få høre fra Sigvalds venner i Danmark (og da mener jeg ikke Egmont, Danmark, som jo ville vært tilsvarende begrepet "Olavs venner" i norge) i hvilken grad idè-makeren bak Petters første oppfinnelse er omtalt i Rosa bok nr. 9, og på hvilken måte? Har Rosa beæret sin "sønn" med omtale ifbm. den historien?

Tintern, seriøs donaldist.
MineTegneserier.no Tintern på Qxl

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 15:36 av Tintern

Tintern
Tintern

47 år, Nittedal

30.06.2009, 15:32

Sigvald skreiv:

germund skreiv:

Det datum ett visst land väljer att släppa en volym, t.ex. Don Rosa 8, är totalt irrelevant för de andra länderna, så länge själva produktionen och trycket sker samtidigt.

OK, kan noen her fortelle oss når det ble god økonomi å la ferdigtrykte bøker ligge på lager i månedsvis?

Hvem har sagt noe om ferdigtrykte bøker som ligger på lager i månedsvis??

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
Hallgeir

31 år, Stjørdal

30.06.2009, 15:38

Drikaton skreiv:

Det kunne vært morsomt å få høre fra Sigvalds venner i Danmark (og da mener jeg ikke Egmont, Danmark, som jo ville vært tilsvarende begrepet "Olavs venner" i norge) i hvilken grad idè-makeren bak Petters første oppfinnelse er omtalt i Rosa bok nr. 9, og på hvilken måte? Har Rosa beæret sin "sønn" med omtale ifbm. den historien?

Den danske oversetter av Rosas kommentarer i bok 9 (AC) kan nok bekrefte slik omtale, ja.

Hallgeir skreiv:

Hvem har sagt noe om ferdigtrykte bøker som ligger på lager i månedsvis??

Det fremgår da av Germunds kommentar:

Det datum ett visst land väljer att släppa en volym, t.ex. Don Rosa 9, är totalt irrelevant för de andra länderna, så länge själva produktionen och trycket sker samtidigt.

Legg merke til min utheving i teksten.

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 01.07.2009, 09:22 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

30.06.2009, 15:56

Tommy skreiv:

Oversettelse: Vet den norske redaksjonen hvem du er?

Man kan bli sterkt fristet til å tro at de har merka seg enkelte kunder ja :-P

Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.

Guffen Delbekk
Guffen Delbekk

25 år, Halden

30.06.2009, 17:28

Sigvald skreiv:

Hallgeir skreiv:

vem har sagt noe om ferdigtrykte bøker som ligger på lager i månedsvis??

Det fremgår da av Germunds kommentar:

Det datum ett visst land väljer att släppa en volym, t.ex. Don Rosa 9, är totalt irrelevant för de andra länderna, så länge själva produktionen och trycket sker samtidigt.

Legg merke til min utheving i teksten.

Jeg forstår det slik at det ikke er de samme produktene som trykkes, men at danskene (dette er et eksempel) har Don Rosa 9 klart for trykking, mens nordmennene har Carl Barks 5 klart for trykking. Mao er ikke Don Rosa 9 i norsk språkdrakt trykket opp ennå...

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
Hallgeir

31 år, Stjørdal

30.06.2009, 17:43

Hallgeir skreiv:

Jeg forstår det slik at det ikke er de samme produktene som trykkes, men at danskene (dette er et eksempel) har Don Rosa 9 klart for trykking, mens nordmennene har Carl Barks 5 klart for trykking. Mao er ikke Don Rosa 9 i norsk språkdrakt trykket opp ennå...

Kanskje Germund kan avklare dette?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

30.06.2009, 18:35

Sigvald skreiv:

Han hadde sannelig rett han som i sin tid omtale denne serien som "Hall of Shame"!

Det var det jeg som gjorde, og da av helt andre grunner enn denne patetiske jamringen din over at "du og bare du" faar noe senere enn dine danske "venner".

Haaper du faar deg ett liv en dag Sigvald.

Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
MikroMidas

47 år, Trondheim

30.06.2009, 23:41

With the indication that there will be 35 HOF, 2 additional Rosas is a hot tip for the remaining part of the series. In addition my guess is one Gil Turner and one Carl Buettner to cover the classic "country" Wolf tradition. What more?
The funny Dick Kinney Fethry stories(Disney Studio exports) deserve one more book, as they really came as a Duck renewal in the late 60s and early 70s, this time maybe reflecting the stuff he did with Strobl. And the last book? Selected Al Taliaferro strips is my take!
Alternatives? Gottfredson 2, more Jippes, and Jan Gulbransson, already issued in Germany. But please, not more Barks!:-)

Cousin Fethry
Cousin Fethry

18.07.2009, 21:19

Cousin Fethry skreiv:

With the indication that there will be 35 HOF, 2 additional Rosas is a hot tip for the remaining part of the series. In addition my guess is one Gil Turner and one Carl Buettner to cover the classic "country" Wolf tradition. What more?
The funny Dick Kinney Fethry stories(Disney Studio exports) deserve one more book, as they really came as a Duck renewal in the late 60s and early 70s, this time maybe reflecting the stuff he did with Strobl. And the last book? Selected Al Taliaferro strips is my take!
Alternatives? Gottfredson 2, more Jippes, and Jan Gulbransson, already issued in Germany. But please, not more Barks!:-)

(Hvilket land er du fra? Ser du tidligere har skrevet innlegg på norsk...)

Tommy
Tommy

26 år, Odda

18.07.2009, 21:56

Sigvald skreiv:

Drikaton skreiv:
{{ Det kunne vært morsomt å få høre fra Sigvalds venner i Danmark (og da mener jeg ikke Egmont, Danmark, som jo ville vært tilsvarende begrepet "Olavs venner" i norge) i hvilken grad idè-makeren bak Petters første oppfinnelse er omtalt i Rosa bok nr. 9, og på hvilken måte? Har Rosa beæret sin "sønn" med omtale ifbm. den historien?

Den danske oversetter av Rosas kommentarer i bok 9 (AC) kan nok bekrefte slik omtale, ja.

Kikket på den danske boka på Faraos Cigaretter sist uke, og det var veldig skuffende at det ikke engang var et bilde av Sigvald i boken.

Tintern, seriøs donaldist.
MineTegneserier.no Tintern på Qxl

Innlegget blei sist redigert 18.07.2009, 23:05 av Tintern

Tintern
Tintern

47 år, Nittedal

18.07.2009, 23:04

35 bøker, derav 10 bøker med Rosa ... Ikkje akkurat "kvar femte bok" eller "ei bok i året", slik ein blei førespegla.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 19.07.2009, 00:10 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

28 år

19.07.2009, 00:09

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

35 bøker, derav 10 bøker med Rosa ... Ikkje akkurat "kvar femte bok" eller "ei bok i året", slik ein blei førespegla.

Hvis det nå er sånn at Hall of Fame skal legges ned, synes jeg det er helt topp at de passer på at de rekker å bli ferdige med Don Rosa-bøkene før det skjer. Vi ble nemlig også lovet å få Don Rosa komplett. Det finnes nok av påbegynte utgivelser som bare har endt opp med å bli noe halvveis, på grunn av at en ikke rakk å bli ferdig før serien ble lagt ned.

Tommy
Tommy

26 år, Odda

19.07.2009, 00:22

Cousin Fethry skreiv:

You forgot Tello. IMO "Gammeldonaldistene" should not have monopoly on nostalgia-trips.

Tommy skreiv:

Hvis det nå er sånn at Hall of Fame skal legges ned, synes jeg det er helt topp at de passer på at de rekker å bli ferdige med Don Rosa-bøkene før det skjer. Vi ble nemlig også lovet å få Don Rosa komplett. Det finnes nok av påbegynte utgivelser som bare har endt opp med å bli noe halvveis, på grunn av at en ikke rakk å bli ferdig før serien ble lagt ned.

Meget bra poengtert! Don er forøvrig i gang (og kanskje ferdig) med forsiden til bok #10.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 19.07.2009, 16:22 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

19.07.2009, 16:20

Drikaton skreiv:

Kikket på den danske boka på Faraos Cigaretter sist uke, og det var veldig skuffende at det ikke engang var et bilde av Sigvald i boken.

Du er ikke den eneste som har vært i Danmark i senere tid. Jeg var som vanlig til stede på DDF(r)s årlige sommermøte og benyttet der anledningen til å utveksle diverse bøker/blader med AC - deriblant den danske HOF 9. Jeg nevnes ganske riktig i Don Rosas introduksjon til "Gyro's First Invention":

Men der var faktisk én der var endnu mere betydningsfuld end en redaktør, nemlig en tegneserielæser, Sigvald Grøsfjeld jr. fra Norge, som foreslog mig, at jeg kunne kombinere de to idéer på meget logisk vis til en historie! Sigvald påpegede, at 50-års jubilæumshistorien for Georg ville være nødt til at berette en særlig fortelling, og den oplagte idé ville være at inddrage hans første opfindelse. Og idet hans debut fant sted kort efter, at Joakim mistede sin formue ned i det bundløse hul, så var det den perfekte opgave for Georg at løse for at sætte gang i sin karriere!

Les mer om saken i DDF(r)-forumet

For meg er det også en annen viktig grunn til å ha "Hall of Fame Don Rosa - bog 9". Den inneholder nemlig endels versjonen av "The Three Caballeros Ride Again". Denne har inntil nå (i henhold til INDUCKS/COA) kun vært utgitt i Frankrike. Takket være dette tilskuddet til min samling er jeg nå registrert i COA med en 100% komplett samling av Don Rosa serier.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 31.07.2009, 15:52 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

31.07.2009, 15:31

Sigvald skreiv:

For meg er det også en annen viktig grunn til å ha "Hall of Fame Don Rosa - bog 9". Den inneholder nemlig endels versjonen av "The Three Caballeros Ride Again". Denne har inntil nå (i henhold til INDUCKS/COA) kun vært utgitt i Frankrike. Takket være dette tilskuddet til min samling er jeg nå registrert i COA med en 100% komplett samling av Don Rosa serier.

Hm. Er det nokon grunn til å tro at endels versjon ikkje kjem til å bli utgitt i Norsk HoF?

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
Kristian Rødvand

25 år, Rana

12.08.2009, 09:48

Kristian Rødvand skreiv:

Hm. Er det nokon grunn til å tro at endels versjon ikkje kjem til å bli utgitt i Norsk HoF?

Neida, den kommer selvsagt der også, men skulle jeg ventet på den ville jeg ikke fått komplettert min samling like raskt som en del av mine danske venner. Av samme grunn var det mange av danskene som kjøpte norske utgivelser som "Pengeflommen" og "Rottefangeren" av meg før disse utkom på dansk i HOF-serien og "En drøm for livet" fordi resymé-siden ikke er med i den danske utgaven av denne.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

12.08.2009, 10:19

Går det ann på egmont å skaffe et abbomonent til HOF fortsatt?
Hvilke bøker nhar i tilfelle kommet ut til nå?

arne1
arne1

15.09.2009, 17:26

Abonnement kan du bestille her: http://www.univers.no/egmont-univers-Site/Tegneserier/Hall-of-Fame/Hall-of-Fame/pdu-bz9RXa9EONwAAAEiMMs3C.q2-.wtRXa9EvHcAAAEYMx5MQ4Cz

Oversikt over utgivelsene i serien finner du her: http://coa.inducks.org/publication.php?c=no/HOF

Innlegget blei sist redigert 15.09.2009, 18:21 av NikZer

NikZer
NikZer

33 år, Oslo

15.09.2009, 18:09

takk

arne1
arne1

16.09.2009, 14:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Merkelappar

Hall of Fame

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.