Hugs meg

Registrer ny brukar

Siste oppdatering:

Walt Disney Studios feirer Donald i Bergen

Hall of Fame

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66

Onkel Walt skreiv:

Hvilke historier innholder den siste HOF-en til Rota?

Du har vel tilgang til Inducks?

Innlegget blei sist redigert 04.06.2009, 14:27 av Audun

Audun
Audun

04.06.2009, 14:26

Jo, men har bare ikke sjekka ennå.

"Onkel Donald, har du noen sjeldne mynter?"
"Ja, hver eneste mynt jeg har er sjelden!"

Christer
Christer

16 år, Bærum

05.06.2009, 10:03

Carl Barks 5 (Musikklivet i Andeby) er mottatt. Var ganske sikker på at neste bok ville bli en ny Don Rosa, men det stemte ikke. Overraskende nok er neste bok Dick Moores!

Tommy
Tommy

26 år, Odda

25.06.2009, 13:32

Tommy skreiv:

Carl Barks 5 (Musikklivet i Andeby) er mottatt.

Har posten nedbemannet i ferien tro? Den er i hvert fall ikke mottatt i Stavanger enda.

Tommy skreiv:

Overraskende nok er neste bok Dick Moores!

Hvilket vel viser at "gubbeveldet" (dvs. "gamlinger" med fokus på utgivelser fra 30-60-tallet) fremdeles rår grunnen innrn redaksjonen. Selv vil jeg heller hatt en bok med Joseph Tello Gonzales. Ettersom jeg stiller med temmelig lave forventninger til denne Moores-boken ser jeg dog ikke helt bort fra at jeg kan bli positivt overrasket. Jeg ser i COA at han bl.a. skal ha tegnet enkelte striper med sentrale figurer som Panchito Pistoles og José Carrioca.

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 28.06.2009, 13:30 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

28.06.2009, 13:21

Sigvald skreiv:

Tommy skreiv:

Carl Barks 5 (Musikklivet i Andeby) er mottatt.

Har posten nedbemannet i ferien tro? Den er i hvert fall ikke mottatt i Stavanger enda.

Tommy skreiv:

Overraskende nok er neste bok Dick Moores!

Hvilket vel viser at "gubbeveldet" (dvs. "gamlinger" med fokus på utgivelser fra 30-60-tallet) fremdeles rår grunnen innrn redaksjonen. Selv vil jeg heller hatt en bok med Joseph Tello Gonzales. Ettersom jeg stiller med temmelig lave forventninger til denne Moores-boken ser jeg dog ikke helt bort fra at jeg kan bli positivt overrasket. Jeg ser i COA at han bl.a. skal ha tegnet enkelte striper med sentrale figurer som Panchito Pistoles og José Carrioca.

"Sentrale figurer som Panchito Pistoles og Josè Carrioca" ??????

Er jeg helt utenfor, eller kan noen fortelle meg hvordan disse kan betegnes som sentrale?

Tintern, debattanten tidligere kjent som Drikaton.
Mineserier.no Heir.no Tintern på Qxl
Einherje kom tilbake, selv uten en Facebook-gruppe med krav om det. Takk, Guffen!

Tintern
Tintern

47 år, Nittedal

28.06.2009, 13:34

Sigvald skreiv:

Hvilket vel viser at "gubbeveldet" (dvs. "gamlinger" med fokus på utgivelser fra 30-60-tallet) fremdeles rår grunnen innrn redaksjonen.

Ja, han derre gamlingen Carl Barks sine serier er for eksempel så gamle og umoderne at de er lite aktuelle og ganske uinteressante for dagens Donald-lesere. Bortsett fra blant gamle gubber da.

Selv vil jeg heller hatt en bok med Joseph Tello Gonzales.

Enda en gamling? Det må jo være minst tusen år siden den mannen lagde serier! Så om det blir han eller Dick Moores spiller vel liten rolle.

Fra spøk til alvor - denne boka (altså med Dick Moores) gleder jeg meg veldig til. Kjenner ikke så altfor godt til Moores, men vet at han har tegnet mange gode (lengre) serier, så gleder meg til å bli bedre kjent med han! Hvis vi er heldige får vi også en del serier som ikke tidligere er utgitt på norsk. Det er jo mer enn vi kan si om bøkene om for eksempel Don Rosa og Carl Barks. Det er ikke veldig motiverende å lese den nyeste Carl Barks-boka når jeg allerede har hele Carl Barks Samlede Verk, og det i ingressen til boka står at alle historiene er hentet fra Carl Barks Samlede Verk...

Tommy
Tommy

26 år, Odda

28.06.2009, 13:50

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:
Ettersom jeg stiller med temmelig lave forventninger til denne Moores-boken ser jeg dog ikke helt bort fra at jeg kan bli positivt overrasket. Jeg ser i COA at han bl.a. skal ha tegnet enkelte striper med sentrale figurer som Panchito Pistoles og José Carrioca.

"Sentrale figurer som Panchito Pistoles og Josè Carrioca" ??????

Er jeg helt utenfor, eller kan noen fortelle meg hvordan disse kan betegnes som sentrale?

Han mente vel at det var sentrale personer i enkelte av Moores historier. Selv skulle jeg også likt å sett flere historier med De tre caballeros på norsk. Men med et par unntak begrenset vel Moores arbeid med disse karakterene seg til å tusje Paul Murry sine søndagssider.

Ellers er dette en bok jeg også ser fram til. Synes bøker som denne og Dick Kinney/Al Hubbard-boka er mye mer interessant enn bøker med tegnere vi ellers er godt kjent med.

Tor Ødemark hadde et intervju med Dick Moores tidlig på 80-tallet. Det er publisert i The Duckburg Times #20 og tror det finnes på norsk i magasinet Tekst og Tegning også. Dette intervjuet gir mye info om en ellers ganske "ukjent" tegner, så håper det trykkes opp igjen i denne boka så flere får glede av det.

Frank Aa
Frank Aa

29 år, Trondheim

28.06.2009, 20:22

Frank Aa skreiv:

... Dette intervjuet gir mye info om en ellers ganske "ukjent" tegner, så håper det trykkes opp igjen i denne boka så flere får glede av det.

Måske skal du sende informationen til redaktionen på Egmont, så det er sikkert at de kender til det.

for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.

Benadikt
Benadikt

51 år, Færøyene

28.06.2009, 22:56

Så er skandalen et faktum. Don Rosa med HOF-9 er utgitt i Danmark. Man blir nesten fristet til å tro at den norske redaksjonen må hate meg dypt og inderlig når de gjør det slik at jeg må vente adskillige måneder lenger enn danskene før jeg får se HOF-utgaven av "Gyro's First Invention" her i Norge. Hadde det ikke vært for at abonnentene mottar HOF-bøkene lenge før de legges ut for butikksalg hadde jeg stanset mitt abonnement på dagen. Nå venter jeg til jeg har mottatt Don Rosa HOF-10 - deretter er det definitivt slutt på mitt HOF-abonnement bare så dere vet det! Han hadde sannelig rett han som i sin tid omtale denne serien som "Hall of Shame"!

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 10:01 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

30.06.2009, 09:37

Sigvald skreiv:

den norske redaksjonen må hate meg dypt og inderlig

Haha ;-)

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
Hallgeir

30 år, Stjørdal

30.06.2009, 10:16

Jeg oppfordrer herved alle, som selv ønsker å bestemme hva de skal lese, til å bestille "Hall of Fame - Don Rosa, bog 9" fra Danmark. Den koster anslagsvis 275 norske kroner (full pris), men kan sikkert også fåes billigere da det danske bokmarkedet visstnok er langt mindre korrupt og gjennomregulert enn det norske. AC er alt invitert til å komme her med bestillingsinformasjon. Don Rosas forord og alle redaksjonelle tekster er oversatt av nevnte AC!

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

30.06.2009, 10:35

Sigvald skreiv:

.. Man blir nesten fristet til å tro at den norske redaksjonen må hate meg dypt og inderlig når de gjør det slik at jeg må vente adskillige måneder lenger enn danskene før jeg får se HOF-utgaven av "Gyro's First Invention" her i Norge. ..!

Ikke ta det personlig, det gjelder ikke bare deg. Tenk heller på at vi i Norge får flere HOF enn danskene. Og kanskje det er grunnen til at vi må vente litt på nettopp denne boka. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Jeg venter gladelig så lenge det fortsetter å komme bøker. (Vi vil vente lenge vi, men gammel vil vi aldri bli :-) )

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 10:43 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
Øyvind Braaten

50 år, Sarpsborg

30.06.2009, 10:42

Jeg fikk akkurat Dick Kinney/Al Hubbard boka, så jeg må nok vente en god stund uansett. Jeg mener det er vi i Norge som er heldigst. Vi får jo tross alt, som Øyvind Braaten nevnte, mange HOF bøker som danskene ikke får.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 11:02 av Chrisron

Chrisron
Chrisron

32 år, Tønsberg

30.06.2009, 11:01

Sigvald skreiv:

den norske redaksjonen må hate meg dypt og inderlig

Høh? Er det egentlig DEG, og bare DEG!, alle Hall of Fame-bøkene lages for? Bør jeg si opp mitt abonnement i og med at jeg tydeligvis har vært dum nok til å bli abonnent på noe jeg ikke egentlig har noe med å gjøre?

(Oversettelse: Vet den norske redaksjonen hvem du er? Og hvis de skulle gjøre det - tror du at målet deres er å tilfredsstille alle DINE ønsker og behov uten tanke på noe annet?)

Tommy
Tommy

26 år, Odda

30.06.2009, 12:06

Ettersom eg ser at du har smurt denne egotrippen utover forumet i tillegg til å forsøple e-posten min med dette tullet, poster eg svaret mitt her.

> - jeg finner meg nemlig ikke i å måtte vente til Eriks
> og Olafs hensynsløse venner aller nådigst unner meg (idemakeren bak
> Gyro's First Invention) å selv få se denne historien i HOF-format.
>
> Det er også ironisk at såpass moderne folk som f.eks. Olaf [han
> tenderer til å forsvare ulike utgivelsestispunkt i de ulike
> skandinaviske land - hvilket selvsagt er helt håpløst når vi nå
> snakker om gudene vet hvor mange måneder] dessverre ikke ser ut til å
> skjønne mer av den moderne globaliseringen. Globalisering betyr bl.a.
> at vanlige folk i større og større grad får oversikt i hva som skjer
> internasjonalt. Derfor er jeg medlem av DDF(r), derfor har jeg mange
> utenlandske utgivelser i min samling, og derfor vet jeg utmerket godt
> hva som skjer også på det danske markedet. Olaf og andre kan derfor
> ikke forvente at jeg skal sitte musestille og kun la meg ta til takke
> med hva hans venner i den norske redaksjonen gidder å tilby meg.

Sigvald,

norsk Hall of Fame og dansk Hall of Fame er jo to vidt forskjellige produkter. Den danske Hall of Fame gir ut berre Don Rosa-bøker (og Barks?), medan den norske gir ut ei rekke andre serieskaparar i tillegg. Då seier det seg vel sjølv at dei danske Don Rosa-bøkene kjem tettare.

Kva var det Egmont lova deg då du starta abonnementet? Ei Don Rosa-bok i året? Du har fått åtte Don Rosa-bøker på fire og eit halvt år! Dersom det hadde vore eg som var Hall of Fame-abonnent, hadde eg klaga kraftig over at ein får så få *andre* bøker som ein får! Eg aner ikkje kor mange Hall of Fame-bøker som har kome ut, men eg tipper at langt meir enn 20 % (som det var snakk om i utgangspunktet) er Don Rosa-bøker.

Så lenge serien heiter «De store serieskaperne» og ikkje «Den store serieskaperen» er det den norske metoden som ligger tettast opp til den beste måten å gjera det på. At den danske redaksjonen kan sjå ut til å leve i si eiga nasjonale verd framfor å innta eit meir moderne skandinavisk perspektiv er deira val. Dette har vel å gjera med at det er ulike behov i Danmark og Noreg -- i Danmark er det Don Rosa-bøker som selger, i Noreg selger framleis heile Hall of Fame, og difor går det meir tid mellom Don Rosa-bøkene.

Og når det gjelder moderne globalisering: Nei, sjølvsagt trenger du ikkje å ta til takke med det norske Egmont gir deg -- du står fritt til å kjøpe dei danske. Her har du som kunde sjølvsagt eit like stort ansvar som Egmont som leverandør. Det er du som velger å halde fram med å abonnere på dei norske bøkene. Dersom dei danske er så mykje betre, står du fritt til å abonnere på dei istadenfor (eller i tillegg). Det er det globalisering handler om. Egmont i Noreg er ein norsk utgiver som sjølvsagt tilpasser seg norske forhold (og som du ser i forumet er det mange nordmenn som set pris på å få fleire Hall of Fame-bøker enn danskane), det er du som kunde som har moglegheit til å bruke globaliseringa til å velja eit anna produkt dersom du er misfornøgd med det norske.

Som sagt: I januar 2004 lova Egmont deg at du skulle få ei Don Rosa-bok i året. Dersom dei hadde holdt det løftet, hadde du fått Don Rosa 9 i januar 2012. Eg trur vi alle kan vera ganske einige om at du sannsynlegvis får boka lenge før det. Då blir det dumt å syte og klage og klage og syte over at dei *lar deg vente* på denne boka, når du sannsynlegvis får den to år tidlegare enn dei har lova. At boka er utgitt i Danmark, henger saman med at den der er ein del av ein heilt annan serie. Det blir som å irritere seg over at italienske Donald Pocket-historier bruker eit par år frå dei publiserast i Italia til dei kjem hit.

Er du ikkje fornøgd med det, kan eg berre anbefale deg å flytte til Danmark. Du synest jo at alt er så mykje betre der, så eg skjønner ikkje at du ikkje har gjort det for lenge sidan.

Og det blir sjølvsagt heilt idiotisk at du blander inn dette med at du har kome med ideen til Gyro's First Invention. Du får bøkene samtidig som (pluss-minus eit par dagar) alle andre norske abonnentar. Dersom du trur at dette har noko som helst å gjera med at Egmont har eit personleg hat mot deg, er du stokk dum.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 12:17 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

27 år, Tromsø

30.06.2009, 12:17

Sigvald skreiv:

AC er alt invitert til å komme her med bestillingsinformasjon.

Eg er ikkje AC, men dette ser ut som ei grei oversikt:

Bogpriser.dk

Berre pass på å sjekke kva portoen koster dei ulike stadane -- ser til dømes at Boghuset.dk tar 300 kroner i porto for å sende ei bok til Noreg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

27 år, Tromsø

30.06.2009, 12:34

Sigvald skreiv:

Så er skandalen et faktum. Don Rosa med HOF-9 er utgitt i Danmark. Man blir nesten fristet til å tro at den norske redaksjonen må hate meg dypt og inderlig når de gjør det slik at jeg må vente adskillige måneder lenger enn danskene før jeg får se HOF-utgaven av "Gyro's First Invention" her i Norge. !

Håper iallefall at været er godt i Stavanger. For meg har nettopp ordet "skandale" fått en ny mening.
Ref. tidligere diskusjoner om å prøve å være sakelig ifht. om man liker forskjellige serieskapere, ser jeg på DDF(r)`s forum at du omtaler Dick Moores som "en noksagt". Du kjenner kanskje Moores og hans serier?

Tintern, debattanten tidligere kjent som Drikaton.
Mineserier.no Heir.no Tintern på Qxl
Einherje kom tilbake, selv uten en Facebook-gruppe med krav om det. Takk, Guffen!

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 14:13 av Tintern

Tintern
Tintern

47 år, Nittedal

30.06.2009, 13:56

Många verkar missa att Egmont i Norge, Danmark och Sverige är tre separata företag, de bara verkar inom samma företagskoncern (Egmont). Visst samarbetar vi på utgåvor som HoF, men det beror på att produktionen blir billigare. Det datum ett visst land väljer att släppa en volym, t.ex. Don Rosa 8, är totalt irrelevant för de andra länderna, så länge själva produktionen och trycket sker samtidigt. Norge släpper boken när det passar med annan norsk utgivning, Danmark det datum de finner lämpligt.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
germund

35 år, Sverige

30.06.2009, 14:07

Tommy skreiv:

Bør jeg si opp mitt abonnement?

Jeg har ikke anbefalt noen å si opp sitt abonnement - jeg har utelukkende sagt hva jeg kommer til å gjøre så snart jeg har mottatt Don Rosa - bok 10.

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ettersom eg ser at du har smurt denne egotrippen utover forumet i tillegg til å forsøple e-posten min med dette tullet, poster eg svaret mitt her.

Når du går til det skritt å sitere fra en privat e-post, hadde det vært fint om du i det minste hadde avstått fra a ta tingene ut av sin sammenheng. For oversiktens skyld gjengir jeg derfor hele første avsnitt i min e-post som var adressert til AC, med CC til deg og noen til:

Hei igjen, AC!

Som du sikkert skjønner er jeg nå inderlig forbannet[*] fordi vi her i
Norge får opptil flere HOF-bøker FØR Don Rosa bok 9. Jeg ønsker derfor
at du nå, så snart som overhodet mulig, sender meg det eksemplaret av
denne som du alt har lagt til side til meg (jeg dekker selvsagt dine
porto-utgifter) - jeg finner meg nemlig ikke i å måtte vente til Eriks
og Olafs hensynsløse venner aller nådigst unner meg (idemakeren bak
Gyro's First Invention) å selv få se denne historien i HOF-format.

[*] Hvilket sikkert har påvirket tonen i denne mailen en smule.

Er du ikkje fornøgd med det, kan eg berre anbefale deg å flytte til Danmark. Du synest jo at alt er så mykje betre der, så eg skjønner ikkje at du ikkje har gjort det for lenge sidan.

Det er da ikke nødvendig. Postvesenet er for lengst opprettet i begge land.

Og det blir sjølvsagt heilt idiotisk at du blander inn dette med at du har kome med ideen til Gyro's First Invention. Du får bøkene samtidig som (pluss-minus eit par dagar) alle andre norske abonnentar. Dersom du trur at dette har noko som helst å gjera med at Egmont har eit personleg hat mot deg, er du stokk dum.

Jeg har da heller aldri hevdet at noe slik hat finnes - kun gitt uttrykk for at man kunne fristes til å få slike tanker.

Selvsagt har forsinkelsen av norske Don Rosa bok 9 ingenting med meg å gjøre. Fakta er nok snarere enn at HOF serien - slik vi ser den i Norge - har utviklet seg til å bli et elitistisk prosjekt med gammeldonaldister og "feinschmeckere" som målgruppe. Det siste kan man lett se av overfokuset på glemte serieskapere fra 30-60-tallet.

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Berre pass på å sjekke kva portoen koster dei ulike stadane -- ser til dømes at Boghuset.dk tar 300 kroner i porto for å sende ei bok til Noreg.

Det høres ut som en grov overpris. Kanskje AC/DDF(r) kan påta seg å ordne dette for enlangt lavere pris?

germund skreiv:

Det datum ett visst land väljer att släppa en volym, t.ex. Don Rosa 8, är totalt irrelevant för de andra länderna, så länge själva produktionen och trycket sker samtidigt.

OK, kan noen her fortelle oss når det ble god økonomi å la ferdigtrykte bøker ligge på lager i månedsvis?

Drikaton skreiv:

Ref. tidligere diskusjoner om å prøve å være sakelig ifht. om man liker forskjellige serieskapere, ser jeg på DDF(r)`s forum at du omtaler Dick Moores som "en noksagt".

Beklager, det var en kommentar jeg skrev i et øyeblikk preget av sterk frustrasjon.

Du kjenner kanskje Moores og hans serier?

Jeg vet ikke mer om denne mannen enn det jeg har lest meg til gjennom et kjapt COA-søk. Men så er jeg heller ingen gammel-donaldist eller tilhørende eliten av feinschmeckere. Nostalgiske følelser er jeg derimot ikke ukjent med - derfor mener jeg stadig at det hadde vært på sin plass med en bok tilegnet Joseph Tello Gonzales. Selv om han ikke skrev egne manus, var han en solid tegner - som mer enn de fleste fremstår som homogen både hva gjelder tegnestil og figur-utvalg.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 30.06.2009, 14:31 av Sigvald

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

30.06.2009, 14:15

Sigvald skreiv:

jeg har utelukkende sagt hva jeg kommer til å gjøre så snart jeg har mottatt Don Rosa - bok 10.

Og det er jo eit glimrande argument for Egmont for å gi ut Don Rosa bok 10 så fort som mogleg, iallfall dersom dei ikkje har lyst til å selge bøker. Eller, vent litt ...

Det er da ikke nødvendig. Postvesenet er for lengst opprettet i begge land.

Så kvifor i alle dagar tilbringer du så mykje tid på å syte og klage over norske utgivingar i forumet i staden for å berre bestille dei frå Danmark?

Selvsagt har forsinkelsen av norske Don Rosa bok 9 ingenting med meg å gjøre.

Kor mange gonger må eg seie det? Don Rosa bok 9 er ikkje forsinka. Ifølgje Egmonts utgivelsesplan for Hall of Fame som vi fekk i 2004, ligger Egmont to Rosa-bøker *foran* skjema.

Fakta er nok snarere enn at HOF serien - slik vi ser den i Norge - har utviklet seg til å bli et elitistisk prosjekt med gammeldonaldister og "feinschmeckere" som målgruppe.

Ja, såklart! Det er jo dei som har økonomien til å abonnere på slike verk!

Det siste kan man lett se av overfokuset på glemte serieskapere fra 30-60-tallet.

Kva overfokus er det du snakker om? Av dei 28 bøkene som er indekserte i Inducks er det 18 bøker som omhandler serieskaparar som er aktive serieskaparar eller har vore det dette tiåret (Rosa, Vicar, Rota, Erickson/Cavazzano, Van Horn, Milton/Jippes, Scarpa, Branca). Av dei ti bøkene som gjenstår er fire Carl Barks (han kan vel neppe kallast gløymd?). Verket heiter «De store serieskaperne», ikkje «De Rosa serieskaperne», og då er det vel berre rett og rimeleg at store namn som Paul Murry, Carl Fallberg, Tony Strobl, Floyd Gottfredson, Jack Bradbury, Dick Kinney og Al Hubbard får seks lusne bøker på deling? Meiner du verkeleg at dette er for mykje?

Det høres ut som en grov overpris. Kanskje AC/DDF(r) kan påta seg å ordne dette for enlangt lavere pris?

Kvifor involvere privatpersonar ein ikkje kjenner så godt når ein kan gå gjennom etablerte forhandlarar?

Eg gav deg ei liste på seks forhandlarar, Sigvald, og nevnte at *ein* av dei hadde ganske høge portoprisar, som eit argument for at folk bør sjekke sånt før dei handler der. Ein nærare titt viser at ein annan av desse butikkane til og med har ei norsk avdeling der den omstridte boka er i salg.

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

27 år, Tromsø

30.06.2009, 14:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Merkelappar

Hall of Fame

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.