Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hall of Fame

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Ja, det har du jammen meg rett i!

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Audun

04.05.2006, 07:54

Synes den tyske versjonen av "Hall of Fame" ser interessant ut. Er enig i deres beslutning om å ta med Scarpas "Amundsens talisman" i stedet for "Chiricahua-kjedet", Men så vet ikke jeg om tyskerne kommer til å utgi flere Scarpa-bøker slik som her, og om vi i kommende bok får "Amundsens talisman".

http://www.dreidreizehn.de/create_e/index.htm

Edit: Lenken fører visst ikke direkte til siden jeg ville, så en må klikke på "Comics" i vinduet til høyre, for så å trykke på "Ehapa" og "Hall of Fame".

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Innlegget blei sist redigert 06.05.2006, 18:46 av Hallgeir

Hallgeir
29 år, Stjørdal

06.05.2006, 18:29

En direkte link: http://www.dreidreizehn.de/create_e/index.htm
Kanskje tyskerne har en bedre prioriteringevne en oss i Norge? Men design har de tilsynelatende ikke tatt brevkurs i engang...

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 06.05.2006, 19:33 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

06.05.2006, 19:32

ANDonym skreiv:

Kanskje tyskerne har en bedre prioriteringevne en oss i Norge? Men design har de tilsynelatende ikke tatt brevkurs i engang...

Tyskarna verkar gå sin egen väg med Hall of Fame men ganska många tyskar jag pratat med gillar faktiskt deras design bättre än vår nordiska. Varför vet jag inte. De klippte dock bort sista sidan av mitt Murry-förord och så jag har lite svårt för deras HOF-böcker sedan dess :-(

Jag är förresten helt enig i att Amundsens talisman bör publiceras. Mycket väl-berättad serie med ett härligt lugnt tempo.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

Innlegget blei sist redigert 06.05.2006, 19:41 av germund

germund
34 år, Sverige

06.05.2006, 19:41

Jeg synes faktisk at Tyskland har MYE finere design på hof-bøkene enn vi, jeg synes vår er forferderlig dårlig (spesielt ryggene).

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Innlegget blei sist redigert 06.05.2006, 21:45 av Audun

Audun

06.05.2006, 20:09

Hallgeir skreiv:

Men så vet ikke jeg om tyskerne kommer til å utgi flere Scarpa-bøker slik som her, og om vi i kommende bok får "Amundsens talisman".

Er 93 % sikker paa at vi *ikkje* faar Amundsens talisman i neste bok. Har höyrd rykter om historiene som staar der, og meiner at dei ryktene ikkje omfatter talismanen ...

ANDonym skreiv:

En direkte link: http://www.dreidreizehn.de/create_e/index.htm

Huh? Smak og behag, gaar eg ut fraa -- personleg synest eg at dei tyske bökene er hundre gonger nydelegare enn dei norske. Hadde dei norske bökene hatt design som dei tyske, hadde ein hatt böker som eg stolt kunne ha staaande framme i stua, sjölv dersom kjärasten min ikkje hadde vore ihuga donaldist sjölv. **Vakre** böker. :-V

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.05.2006, 20:46

Ok, ikke tatt brevkurs hos //meg// da:-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

06.05.2006, 21:33

En jeg kjenner sa noe klokt - riktignok ikke om design men om arkitektur. Han sa: Arkitektene ønsker som alle andre å bli lagt merke til. Derfor er mange nye bygninger mer særpregede enn egentlig pene.

Uten å uttale meg om utseendet på HOF (jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg synes om det) så tror jeg at noe av det samme gjelder for enkelte grafiske deignere: De er mest opptatt av å lage noe som blir lagt merke til. Og det er ikke alltid like vellykket. Etter min mening skal den grafiske designen på et praktverk være vakker, litt høytidelig - og for øvrig usynlig.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

07.05.2006, 00:04

...og bøkene koster 17 euro, litt over 130 kroner. Ouch!

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

07.05.2006, 06:33

Så, vet noen tilfeldighvis når Romano Scarpa-2 kommer?

Walt Disney.

Innlegget blei sist redigert 07.05.2006, 23:51 av Olaf Moriarty Solstrand

Audun

07.05.2006, 08:53

Tror den kommer i slutten av mai en gang, men det kan være at jeg tar feil.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

07.05.2006, 10:19

Slutter meg til ønsket om "Amundsens talisman" i neste Romano Scarpa bok. I tillegg ser jeg gjerne at "Onkel Skrue og Gullhjelmen" samt "Dronning Kalhoas Ildøy" blir inkludert.

Noen andre som har ønsker til innhold i denne boka forresten?

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Er 93 % sikker paa at vi *ikkje* faar Amundsens talisman i neste bok. Har höyrd rykter om historiene som staar der, og meiner at dei ryktene ikkje omfatter talismanen ...

Lyst til å publisere disse ryktene på dette forumet?

Forøvrig synes også jeg, basert på de publiserte bildene, at de tyske HOF-utgivelsene ser betydlig bedre ut enn de norske.

Innlegget blei sist redigert 09.05.2006, 19:23 av munin

munin
27 år, Trondheim

09.05.2006, 15:55

Neh, dei som deler sånne rykter med meg liker ikkje at eg går vidare med dei. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.05.2006, 16:32

Hvornår kommer Don Rosa bok nr. 4 ?
Skal den indehålle "the life and times of Scrooge Mcduck? Det kan jeg huske at jeg har läst...

-Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan
-Tell benny that it is a crocodile that I want!

The Crocodile Collector, Don Rosa

andeJohan
16 år, Danmark

10.05.2006, 10:37

Nestor Burma skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Lurer på om Hall of Fame nokon gong kjem til å presentere ein rein manusforfattar, eg.

I så fall, har du noen eventuelle kandidater til en slik bok?

Det måtte bli Pat & Carol McGreal eller Byron Ericsson.

Walt Disney.

Audun

10.05.2006, 20:15

Gode Nyheter:

Idag kom Romano Scarpa 2 i posten.

Den inneholder følgende historier:

Donald Duck - FBI-agenten (Ikke tidligere utgitt i Norge)
Onkel Skrue - Og mannen fra Hula-Hula (Ikke tidligere utgitt i Norge)
Mikke Mus & Spøkelseskladden's skjulte plan (Ikke tidligere utgitt i Norge)
Onkel Skrue - Desperate desperadoer (Donald Pocket 37)

Hele TRE uutgitte historier!!!

Neste bok blir forresten Barks/Jippes med tema Hakkespettene.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

12.05.2006, 11:52

Hey, dei tok tipset mitt om «Desperadoene fra Andeby» jo :-) Gøy.

(då er det vel trygt å nemne at det ryktet eg kjente til om innhaldet i denne boka var at med unntak av desperadohistoria kom det til å vera berre historier som tidlegare ikkje var utgitt på norsk.)

Sukk, sånne dagar skulle eg ønske at eg var HOF-abonnent.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

12.05.2006, 12:46

Kom litt tidligere hjem fra skolen i dag og fant to pakker til meg på stuebordet. En med Hall of Fame -Romano Scarpa, bok 2
og en med Carl Barks-indeks + Paul Murry/Floyd Gottfredson-indeks

Nå skal jeg snart nyte gode Scarpa-historier, deriblant den andre historien Spøkelseskladden er med i :-)
Spøkelseskladden er forresten også avbildet på forsiden på boken.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

12.05.2006, 13:55

Chrisron skreiv:

Gode Nyheter:

Idag kom Romano Scarpa 2 i posten.

Ikke her. Egmont/posteverket sliter tydeligvis stadig med å nå alle abbonentene samtidig. Også det nyeste bindet av "DD&Co de komplette årgangene" var noen dager forsinket hos meg. Heldigvis fikk jeg CBSV alt dagen etter at første mann sa at han hadde mottatt sin. Nå satser jeg på at min HOF 12 er på plass i løpet av helgen.

Hele TRE uutgitte historier!!!

Det er bra!

Onkel Skrue - Desperate desperadoer (Donald Pocket 37)

Av hensyn til danske og svenske lesere burde denne historien vært droppet til fordel for f.eks. "Amundsens talisman".

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 12.05.2006, 15:18 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

12.05.2006, 15:14

Sigvald skreiv:

Egmont/posteverket sliter tydeligvis stadig med å nå alle abbonentene samtidig.

... dei har aldri lova å nå alle abonnentane samtidig! Slikt er ærleg talt ganske ugjennomførbart til ein rimelig pris, difor har dei aldri gått ut og lova noko slikt heller.

Av hensyn til danske og svenske lesere burde denne historien vært droppet til fordel for f.eks. "Amundsens talisman".

**Det** kan du iallfall få lov til å kjefte på meg om dersom du føler for å klage i det heile tatt. Eg blei fortalt at dei skulle ha ei Scarpa-historie som var utgitt på norsk tidlegare, og etter å ha fått nokre avslag fordi dei var ute etter ei andehistorie, og etter å ha bladd litt kom eg fram til at den som skilte seg ut som den store favoritten min var Desperadoene fra Andeby. Eg elskar den historia fordi den er så bisarr, og må ærleg innrømme at eg gav fullstendig blaffen i å dobbeltsjekke med svenske og danske utgivingar i denne situasjonen, ettersom eg blei bedt om å velja ei historie på kriteriet «god historie» og ikkje på «ny historie i eitt eller fleire skandinaviske land». For min del er Desperadoene fra Andeby ei av dei mest minneverdige historiene eg nokon gong har lest, medan Amundsens talisman ærleg talt er ei historie eg hugsar ganske lite av. Uansett, her skal du iallfall ikkje trenge å klage på Egmont, for den drittjobben var det eg som gjorde.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

12.05.2006, 15:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.