Andeby Online > Diskusjonsforum > De Komplette Årgangene fortsetter
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

NikZer skreiv:
Nå er 1962 del IV mottatt her i Oslo. Forordet er av Erik Hørthe og handler om vedleggene som har fulgt med Donald Duck & Co. Altså plastdingsene, klistremerkene, timeplanene, julekalenderne osv.
Boken inneholder blant annet "Gude-mysteriet" som har blitt fornorsket ved at hestene som trekker Tors vogn har blitt gjort om til geitebukker.
Akkurat detvar vel en smule unødvendig, det kommer da klart frem av historien at disse "gudene" kun har overtatt navnene de ble gitt da de kom til Jorda, slik at alle detaljener vi kjenner fra historiene om dem ikke nødvendigvis trenger stemme.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
19.09.2007, 02:39

Ja, noen har jo navn fra andre steder enn norrønmytologi også . Blant annet fra romerske guder.
Det ser forøvrig ut til at dette er den eneste versjonen med geiter. Jeg har sjekket de andre norske utgivelsene og de har alle sammen hester.
NikZer
31 år, Oslo
19.09.2007, 16:57

1962-utgaven har vel geiter? Eller har dei endra ting frå bladet til årgangsboka?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 17:01 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.09.2007, 17:00

Jeg tenkte på dem som samme versjon.
Jeg regner med at 1962 utgaven har geiter. Det er det eneste jeg ikke har, så jeg kan ikke sjekke.
NikZer
31 år, Oslo
19.09.2007, 17:08

Ok :-) Ja, sannsynlegvis er det geiter der.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.09.2007, 17:13

Av alle tåpelige øyeblikk i norsk retusjeringshistorie, er det med bukkene det jeg er minst imot. Det at vogna til den godeste Ake-Tor blir trukket av hester har alltid irritert meg.
... men når det er sagt, er jeg uansett prinsipielt imot retusjering og lignende vås og sludder.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 17:31 av Vegar
Vegar
18 år, Trondheim
19.09.2007, 17:29

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
1962-utgaven har vel geiter? Eller har dei endra ting frå bladet til årgangsboka?
Skal ikke bøkene være direkte opptrykk av bladene da?
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
19.09.2007, 23:20

whitesand skreiv:
Skal ikke bøkene være direkte opptrykk av bladene da?
Jo, det var vel derfor Olaf spurte så overrasket. Å endre noe til årgangsbøkene ville jo vært historieforfalskning... :)
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
19.09.2007, 23:58

Selv sitter jeg spent og venter på 1957 III 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
20.09.2007, 00:27

Var nylig på ferie, og tenkte dermed at det kunne være lurt å kjøpe litt tegneserier på flyplassen.
Til min store forundring så jeg at det ble solgt "De kompletter årganger" på Narvesen i annen etasje.
Er det flere som har kommet over DKÅ på flyplasser o.l. eller er dette et relativt nytt tiltak?
Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...
Azzout
14 år, Tromsø
20.09.2007, 23:37

Azzout skreiv:
...Er det flere som har kommet over DKÅ på flyplasser o.l. eller er dette et relativt nytt tiltak?
Det er på de store flyplassene vi finner det beste utvalget av tegneserier, bortsett ifra spesialforetningene. Her vil folk gjene ha noe lesestoff i ventetiden, omsetningen av tegneserier er bra og utvalget blir bra. DKÅ har vært til salgs i bokhandel og de største Narvesenbutikkene hele tiden, men uten smussomslaget.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 21.09.2007, 08:51 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
21.09.2007, 08:49

Guffen Delbekk skreiv:
Selv sitter jeg spent og venter på 1957 III :)
1962 bind V er det nyeste jeg har motatt.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
21.09.2007, 18:23

Merkelig. Halden har da lavere postnummer enn Stavanger? Og Delbekk kommer før Grøsfjeld i alfabetet.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
21.09.2007, 20:19

DEL VII av 1962 årgangen mottatt. Denne utgivelsen hadde for første gang på lenge ett forord som var verdt å lese.
Neste utgivelse blir del I av 1963 årgangen. Hvor lenge skal Egmont gi ut denne resirkulerings serien ??? Noen som vet noe og vil dele det med andre.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.12.2007, 21:47

Hun jeg snakket med i Egmont tidligere i høst kunne fortelle at hvertfall hele 1963-årgangen vil bli utgitt.
Mer enn det visste hun ikke enda.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
06.12.2007, 22:01

MikroMidas skreiv:
DEL VII av 1962 årgangen mottatt. Denne utgivelsen hadde for første gang på lenge ett forord som var verdt å lese.
Huff da... Jeg får ta dette til etterretning 
tommykvarsvik.kelpie.no
Tommy
24 år, Odda
06.12.2007, 23:50

MikroMidas skreiv:
DEL VII av 1962 årgangen mottatt.
Boken har kommet til Stavanger også. Det samme gjelder CBSV og DD&Co - En Kvart Årgang. Godt jobbet av Egmont (og Posten?)
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
07.12.2007, 00:54

Del I av 1963 årgangen mottatt i dag.
Forord av Mala Wang-Naveen.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
14.01.2008, 18:09

MikroMidas skreiv:
Del I av 1963 årgangen mottatt i dag.
Forord av Mala Wang-Naveen.
Det er jo henne som skreiv artikkelen om Don Rosa i Dagbladet sist han var her i landet.
14.01.2008, 18:26

Handler forordet om alle dei fantastiske stripene til Barks og graphic novels-ane til Taliaferro?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.01.2008, 18:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.