Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

De Komplette Årgangene fortsetter

Andeby Online > Diskusjonsforum > De Komplette Årgangene fortsetter

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

MikroMidas skreiv:

Noen andre her som fortsatt henger med i denne serien ???

Fikk boken igår. Men CBSV har jeg fortsatt ikke fått. Ringte inn lille julaften.
De hadde SLETTET mitt abonnement!!!! Dette ble gjort ifbm. at jeg avbestilte en annen leveranse. Tastefeil. De skulle sende kassett nr. 2 over nyttår. Hvis jeg ikke får samme nr., møter jeg personlig opp i Egmonts lokaler...

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

29.12.2005, 12:22

...det der er sammelignbart med å forsove seg til en oppskytning med romferga.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 12:24

Joda, leveransene går sin gang for meg også. Har ikke fått nr. 39 ennå rett nok, men har heller ikke fått nytt hus med to dusin bokhyller, så jeg tåler å vente litt...

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

29.12.2005, 14:00

Bok nummer VI fra 1960 årgangen ankom i dag. Dette er bok nummer 40 fra starten, men det ser ikke ut som Egmont markerer det :-)
Reproen av de gamle bladene og trykkekvaliteten på de utgivelsene der imponerer meg fortsatt. Forord denne gangen er av en gammel rockelegende fra Lumbago, Tunicates og Dronning Mauds Land, Arne Berggren. MEGET bra og morsomt forord, ett høydepunkt som en skal langt tilbake i serien for å finne maken til, etter min subjektive sære mening :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.03.2006, 02:15

MikroMidas skreiv:

Bok nummer VI fra 1960 årgangen ankom i dag. Dette er bok nummer 40 fra starten, men det ser ikke ut som Egmont markerer det :)

Hm, er ikkje dette den berømte gullsjekkboka då? Det kallar eg markering. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.03.2006, 10:08

Olaf Solstrand skreiv:

MikroMidas skreiv:

Bok nummer VI fra 1960 årgangen ankom i dag. Dette er bok nummer 40 fra starten, men det ser ikke ut som Egmont markerer det :-)

Hm, er ikkje dette den berømte gullsjekkboka då? Det kallar eg markering. :-)

Nei, det var nok den forrige. Er det forresten blitt avslørt hvem som fikk gullsjekken?

Nestor Burma
43 år, Trondheim

18.03.2006, 10:09

Men det var då bok 40 som hadde gullsjekken, var det ikkje det då?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.03.2006, 10:14

Olaf Solstrand skreiv:

Men det var då bok 40 som hadde gullsjekken, var det ikkje det då?

http://andebyonline.com/index.php?area=art&id=437

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Audun

18.03.2006, 10:53

Boka som kom nå, er nr. 41, ikke nr. 40.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

18.03.2006, 12:56

Helt riktig, jeg bare så på nummeret på omslaget bakerst og trodde de hadde fått med den boka jeg også holdt i hånda i nummereringen. Det hadde de ikke. Da var gullsjekken jubileums trikset. Noen som har hørt om noen, som har hørt om noen andre, som har en venn som vant ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.03.2006, 13:35

Eg har ihvertfall gjort meg den kvalifiserte observasjonen at dette ikkje er nevnt i media i det heile tatt (og det seier eg basert på søk i 300 norske nyheitskjelder -- verken gullsjekkens eksistens eller kven som vant den er nemnt i nokre av dei).

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.03.2006, 13:55

Sikkert slektninger til noen i forlaget som vant, eller noen som kastet gullsjekken også sammen med all den andre reklamen de sender ut med den serien.

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.03.2006, 13:58

MikroMidas skreiv:

...eller noen som kastet gullsjekken også sammen med all den andre reklamen de sender ut med den serien.

Huff da. Kanskje det var meg? :-|

Innlegget blei sist redigert 18.03.2006, 18:12 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

18.03.2006, 18:12

Jeg abonnerer ikke, men kjøper bøkene fra antikvariater når jeg kommer over de. Jeg synes nemlig de er for dyre både i løssalg og abonnement. Har foreløpig 22 bøker, serien er komplett frem til bok II 1956, deretter er det spredte volumer. De fleste av disse er imidlertid uleste av meg selv, jeg satser på å lese mye Donald som pensjonist! :-) Bøkene er heldigvis likevel flittig i bruk, da min 12 år gamle sønn har de som sengelektyre.

med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew

Wogew
46 år, Rælingen

23.03.2006, 14:49

Bok 42. Del VII og siste av 1960 årgangen ankommet. Forord av den anerkjente overstteren/tegneren Waldemar Hepstein.

MikroMidas
45 år, Trondheim

28.04.2006, 18:07

Kommer serien til å fortsette med 1961-årgangen?

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

29.04.2006, 01:56

SvK skreiv:

Kommer serien til å fortsette med 1961-årgangen?

Ja, det står så i følgebrevet. Neste bok er første del av 1961-årgangen.

Innlegget blei sist redigert 29.04.2006, 17:02 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

29.04.2006, 17:01

Bok Nummer 43 i denne serien mottatt i dag. Det er første del av 1961 sesongen. Innholder blad 1-7 av den årgangen. Forord av Erik Fosnes Hansen og reklameskriv angående serieverket fulgte også med.

MikroMidas
45 år, Trondheim

13.06.2006, 18:40

Heisann så fort tiden går, synes ikke det er mange dagene siden jeg fikk nr. 42. har ikke fått 43 ennå, skal bli spennende å lese forordet til Fosnes Hansen.
Har også begynt å bli litt lei av "jeg husker tilbake-historiene". Ble veldig begeistret for forordet til Are Myklebust, endelig et forord med masse god informasjon.

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

13.06.2006, 19:05

Det virker som de har begynt å sende ut disse bøkene med cirka seks ukers mellomrom nå. Det var èn av grunnene til at jeg sa opp abonnementet mitt etter forrige bok.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 13.06.2006, 20:19 av SvK

SvK
25 år, Bergen

13.06.2006, 20:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.