Andeby Online > Diskusjonsforum > De Komplette Årgangene fortsetter
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eg blei ein smule overraska då eg alltid har gått ut frå at det var ein uskriven regel på eitt forord pr person.
Neppe, i Danmark er det en årgang pr. person. Det er ingen grunn til å tro at ikke Erik skal kunne skrive like mange slike forord som f.eks. AC.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 05.06.2008, 14:48 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
05.06.2008, 14:47

Sigvald skreiv:
Neppe, i Danmark er det en årgang pr. person.
Eg snakka ikkje om dei danske bøkene. Eg gjekk ut frå at det var ein slik regel i dei NORSKE bøkene.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.06.2008, 15:06

Jeg har ikke skrevet mange forord Sigvald, kun 3 - det er netop en årgang pr. person i Danmark - der er endnu ingen der har fået to årgange.
Jeg kan se fordele og ulemper ved både den danske og norske metode - man får mere plads som skribent når man kan brede sig over 3 eller 6 bøger - men læserne får mere variation når det hver gang er en ny skribent.
I Sverige var det Stefan Diös som skrev forord til de første årgangene - indtil 1953 - herfter har mange andre været brugt, i stil med jeres metode i Norge.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
06.06.2008, 12:22

Drikaton skreiv:
Og så er også neste bok kommet. Her går det unna. Vår "egen" Erik Hørthe har skrevet forordet,som handler om Donalds mange yrker. En bearbeidet og utvidet utgave av tidligere artikkel, kanskje?
Går virkelig unna det her. Kun en måned siden forrige bok. Jeg mener å huske at når denne serien startet så var det snakk om en bok annenhver måned.
Er denne doblingen av utgivelsesfrekvensen fra Egmont sin side godt nok grunnlag for en anmeldelse av Egmont for løftebrudd ? Noen spesialister som vil synse litt om dette ? eller aller best, ta ansvar og gjøre jobben, helst på vegne av .............. osv. osv. .....
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.06.2008, 22:51

MikroMidas skreiv:
Går virkelig unna det her. Kun en måned siden forrige bok. Jeg mener å huske at når denne serien startet så var det snakk om en bok annenhver måned.
Nei, då dei starta kom det faktisk berre tre bøker i året. Meiner å ha høyrd at dei ved oppstarten lova at det skulle kome berre tre i året, så dersom det er tilfelle snakker vi løftebrot av dimensjonar!
Ifølgje utgivingsårstala i Bibsys finn eg følgjande tal:
1998: To bøker
1999: Tre bøker
2000: Tre bøker
2001: Fire bøker
2002: Fem bøker
2003: Seks bøker
2004: Åtte bøker
2005: Åtte bøker
2006: Sju bøker
2007: Ni bøker
(siste bok som ligger inne i Bibsys er 1962-VII)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
09.06.2008, 00:18

MikroMidas skreiv:
Er denne doblingen av utgivelsesfrekvensen fra Egmont sin side godt nok grunnlag for en anmeldelse av Egmont for løftebrudd? Noen spesialister som vil synse litt om dette ? eller aller best, ta ansvar og gjøre jobben, helst på vegne av .............. osv. osv. .....
Egmont gjør da en god jobb med denne serien. Det er verre at de ikke klarer å synkronisere HOF-utgivelsene i Skandinavia.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
09.06.2008, 00:57

Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Er denne doblingen av utgivelsesfrekvensen fra Egmont sin side godt nok grunnlag for en anmeldelse av Egmont for løftebrudd? Noen spesialister som vil synse litt om dette ? eller aller best, ta ansvar og gjøre jobben, helst på vegne av .............. osv. osv. .....
Egmont gjør da en god jobb med denne serien. Det er verre at de ikke klarer å synkronisere HOF-utgivelsene i Skandinavia.
Betyr det at du er fornøyd med synkroniseringen av De komplette årgangene?
Synkronisering høres ut som et evig tilbakevendende tema, av stor viktighet, som nok er verdt å ta opp i de fleste tråder, ja.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
09.06.2008, 09:44

Det vil vera vanskeleg å synkronisere ein serie som ikkje lenger inneheld dei same bøkene i ulike land. Men nok om det for denne tråden.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
09.06.2008, 10:23

Når det gjelder antall forord pr. person har jeg aldri hørt noen regel for det. Men det kan godt tenkes at det er slik. De to siste forordene jeg har laget har jeg nemlig skrevet med ganske kort frist, så jeg tror kanskje at en annen person opprinnelig var spurt men at vedkommende muligens har trukket seg. Håper dere ikke synes at dette har gått for mye ut over kvaliteten.
Erik (reserve)
Innlegget blei sist redigert 11.06.2008, 12:18 av erikh
11.06.2008, 11:31

Årgangsbok nummer 62 Ble dyttet ned i poskassa mi mens jeg var på ferie av en av postens slemme damer/herrer. Denne bok inneholder del VI av 1963 årgangen.
Meget bra forord av filosof Henrik Syse.
Men nå kommer det en slik bok hver tredje uke, er ikke det løftebrudd fra egmont sin side. Hvorfor har de det så travelt med å "tre disse bøkene ned i halsen på oss".
Vil de at vi skal slutte å kjøpe dem ? Har de det travelt fordi de skal slutte å gi ut serien siden de skal klemme ennå mere ut av nostalgisitronen med å gi ut pocket bøker innbundet ? Ikke vet jeg, men det hadde vært morsomt og fått en grunn for dette temposkiftet i denne utgivelsen. Det kan da ikke være synkroniseringen med andre land som ligger som bakgrunn for dette grove løftebruddet fra Egmont sin side.
Noen synspunkter fra noen, eller en eller annen ?
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 06.08.2008, 23:24 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.08.2008, 21:09

MikroMidas skreiv:
Årgangsbok nummer 62 Ble dyttet ned i poskassa mi mens jeg var på ferie av en av postens slemme damer/herrer. Denne bok inneholder del VI av 1963 årgangen.
Meget bra forord av filosof Henrik Syse.
Men nå kommer det en slik bok hver tredje uke, er ikke det løftebrudd fra egmont sin side. Hvorfor har de det så travelt med å "tre disse bøkene ned i halsen på oss".
Vil de at vi skal slutte å kjøpe dem ? Har de det travelt fordi de skal slutte å gi ut serien siden de skal klemme ennå mere ut av nostalgisitronen med å gi ut pocket bøker innbundet ? Ikke vet jeg, men det hadde vært morsomt og fått en grunn for dette temposkiftet i denne utgivelsen. Det kan da ikke være synkroniseringen med andre land som ligger som bakgrunn for dette grove løftebruddet fra Egmont sin side.
Noen synspunkter fra noen, eller en eller annen ?
Det som er litt rart, er at det fortsatt står, nederst i følgebrevet, at ny bok kommer om ca. 2 mnd. Det er vel dette ca.-begrepet som her blir kraftig utvannet?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
07.08.2008, 09:18

Drikaton skreiv:
Det som er litt rart, er at det fortsatt står, nederst i følgebrevet, at ny bok kommer om ca. 2 mnd. Det er vel dette ca.-begrepet som her blir kraftig utvannet?
Kanskje det er akkurat dette som burde vært grunnlag for vår kollektive anmeldelse av forlaget
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.08.2008, 22:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.