Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59

Sigvald skreiv:
Jeg hadde håpet og trodd at vi var kommet over det stadiet der folk her rakker ned på akkurat dette bindet - åpenbart fordi de ikke helt skjønner hva det dreier seg om.
Vi lever vel i et samfunn der det er lov å både like og mislike det en selv ønsker?
![]()
Tommy
26 år, Odda
09.06.2009, 11:30

Sigvald skreiv:
donaldist skreiv:
1 bind med "hvem er hvem i Andeby" (noe tilsvarende det som tidligere har vært utgitt i tyskland)
Dette bindet kan jeg styre min begeistring for. Jeg vil heller ha alle oljemaleriene.
Jeg hadde håpet og trodd at vi var kommet over det stadiet der folk her rakker ned på akkurat dette bindet - åpenbart fordi de ikke helt skjønner hva det dreier seg om. Og hvorfor sette akkurat dette opp mot oljemaleriene??? Jeg vil mye heller ha dette SERIØSE bindet enn bindet med alle de billige humortegningene fra Calgary Eye Opener.
Donaldist kan "styre sin begeistring". Dette er ikke å "rakke ned på"
At du i ditt svar bruker betegnelsen "billige humortegninger" er derimot å rakke ned på noe. De "billige humortegningene" viser Barks tidlige periode som tegner og humorist. Burde vært av interesse for en som kaller seg historiker?
Tintern, debattanten tidligere kjent som Drikaton.
Mineserier.no Heir.no Tintern på Qxl
Einherje kom tilbake, selv uten en Facebook-gruppe med krav om det. Takk, Guffen!
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
09.06.2009, 11:40

Når jeg skriver at jeg kan styre min begeistring, betyr det ingenting annet enn at jeg (jeg som enkeltperson) ikke er overbegeistret for akkurat dette bindet. Dette står naturligvis for min regning og representerer kun min mening som enkeltperson.
Det betyr ikke at jeg synes at dette ene bindet er dårlig skrevet, uønsket eller at jeg ikke på noen måte vil ha det under mitt tak. I Diktatrons post av 7. juli høres det ut som om vi kun får et utvalg av oljemaleriene fordi Egmont vil begrense antall bind. Og da synes jeg det er synd at oljemaleriene (som ikke finnes i noen annen utgivelse) blir ofret til fordel for en Hvem er hvem, som inneholder mindre ny informasjon for folk som kjenner Disney-universet godt (og det må man vel kunne forvente av kjøpere av en slik luksus-utgave som CBSV?).
Det er helt sikkert et greit verk å ha, men jeg synes det blir feil å prioritere perifert materiale av andre enn Carl Barks, når mesterens verker enda ikke er komplett utgitt. Det er tross alt Carl Barks samlede verk det er tale om her, ikke om Andeby
-Nei til sensur, omtegning eller annen ombrekking av tegneserier
-Ja til tegneserieutgivelser etter prinsippet "komplett, kronologisk og stort format"
![]()
donaldist
23 år, Namdalseid
09.06.2009, 12:04

Her er jeg helt enig. Index og "Hvem er hvem" hører ikke under "samlede verk" da det bare er oversikter og ikke tilhører Barks. At dette går på bekostning av oljemaleriene, som er noe av de aller ypperste Barks har laget, mener jeg en helt håpløs vurdering fra Egmont når de faktisk sitter på materialet. En samling av Barks' oljemalerier burde jo være førsteprioritet i tilleggsbindene når de har utgitt den samlede Disney-produksjonen. I en påkostet praktserie som denne har jeg ingen forståelse for et slikt vedtak.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
![]()
Lars Martin
Stranda
09.06.2009, 15:38

Lars Martin skreiv:
Her er jeg helt enig. Index og "Hvem er hvem" hører ikke under "samlede verk" da det bare er oversikter og ikke tilhører Barks. At dette går på bekostning av oljemaleriene, som er noe av de aller ypperste Barks har laget, mener jeg en helt håpløs vurdering fra Egmont når de faktisk sitter på materialet. En samling av Barks' oljemalerier burde jo være førsteprioritet i tilleggsbindene når de har utgitt den samlede Disney-produksjonen. I en påkostet praktserie som denne har jeg ingen forståelse for et slikt vedtak.
Jeg er ikke på noen måte uenig i dette med oljemaleriene, derimot misliker jeg sterkt motforestillingene mot indeks-bindet og "Hvem er hvem" bindet. Dersom noe på død og liv skal kuttes (hvilket jeg IKKE er tilhenger av) bør det være vitsetegningene fra Calgary Eye Opener.
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
09.06.2009, 19:29

Werkverzeichnis, Who's Who og Stammbaum er i høj grad sideordnede bøger der ikke rigtigt hører med i CBSV - de blev alle tre lavet, af DONALD's Ex-kasserer Johnny Grothe til det tyske værk der svarer til det amerikanske CBLiC.
Derimod oliemalerier og CEO og alle Barks ikke-Disney-serier - det ville jeg gerne se. Også akvareller og vandfugle osv.
Remember: It all started with a mouse
![]()
AC
30 år, Danmark
09.06.2009, 22:29

I Sverige är nu äntligen produktionen av de nya böckerna på gång enligt Egmont. Det blir alltså inga boxar men som det ser ut nu fyra tilläggsböcker där den första kommer ut i höst och är en sorts registerbok med alla Barks karaktärer i CBSV. Nästa bok kommer att göras först nästa år och det blir troligen en bok om Barks icke-Disneyproduktion. Det planeras också då en påkostad konstbok med enligt uppgift alla Barks oljemålningar. Erbjudande till CBSV prenumeranterna i Sverige kommer att skickas ut i augusti för böckerna.
![]()
barkster
Sverige
10.06.2009, 14:03

Nå har jeg bestilt, etter å ha fått e-post fra Egmont for noen minutter siden. Håper det blir bra, sånn at jeg blir fattig og glad i stedet for fattig og sur. Fattig og sur, da gitt. Noe så kjipt. Derfor håper jeg det blir bra.
Blir nok bra.
Må bli bra.
"Jeg forbanner hatten og det øyeblikket jeg bestemte meg for å kjøpe den! Og så en rød en, da!"
![]()
Runter vom Sofa
33 år, Horten
10.06.2009, 22:38

Hmm... Jeg meldte aldri min interesse så jeg får ingen e-mail: Er det slik at man må bestille alle 6 bøkene? Har lyst på et par av bøkene, men må jeg kjøpe alle så dropper jeg det mest sannsynlig.
Kan noen som har fått e-mailen fortelle i hovedtrekk hva som står der?
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 10.06.2009, 23:00 av Chrisron
![]()
Chrisron
32 år, Tønsberg
10.06.2009, 22:57

Syns prisen var litt stiv. 695,- pluss porto for alle bindene. (Indexen får du en rabatt på 200 kroner på). Prisen på bindet med maleriene var ikke satt enda og omfanget ikke klart.
Men det er sikkert verdt det :)
10.06.2009, 22:59

Mailen er som følger (Linker er fjernet da disse var personlige)
Det er med stor glede vi endelig kan lansere en ny bokserie basert på Carl Barks’ mangfoldige arbeid. Serien dekker det ekstramateriale som ikke hørte hjemme i Carl Barks Samlede Verk, men som vil være av stor verdi for alle Barks-entusiaster.
Bokserien trykkes i et svært begrenset opplag og tilbys kun i abonnement. Du som allerede har registrert interesse for Carl Barks ekstramateriale har forkjøpsrett og får tilbud om serien før alle andre.
Bestill og les mer om serien her!
Bøkene er i samme flotte format som Carl Barks Samlede Verk, og vil bli utgitt i løpet av 2009 og 2010. Serien består av seks utgivelser:
• Carl Barks Indeks
• Carl Barks Calgary Eye-Opener
• Carl Barks Hvem er hvem i Andeby
• Carl Barks Warner-seriene
• Carl Barks Storyboards
• Carl Barks Malerier og grafikk
Opplaget vil være begrenset, maksimalt 2.000 eks, men som tidligere abonnent på Carl Barks Samlede Verk er du garantert et nummerert eksemplar av bøkene som kommer i denne bokserien. Ettersom opplaget vil være lavere, kan vi ikke tilby deg samme samlernummer som du hadde i Carl Barks Samlede Verk. Vi kan imidlertid forsikre deg om at du får det samme nummeret på alle seks bøker.
Pris er kr 695,- + porto pr. bok for de første fem bøkene. Vi gir deg som har registrert interesse et ekstra gunstig tilbud. Bestill i dag og få første boken i serien, Carl Barks Indeks for kun kr 495,- + porto. Du får også en flott kortstokk med Barks-motiv på begge sider i svarpremie. Kortstokken er spesiallaget for denne bokserien og er ikke tilgjengelig for salg.
Sjette og siste bind i serien, Carl Barks Malerier og grafikk, er under utarbeidelse. Det vil etter all sannsynlighet bli mer omfangsrikt og påkostet enn de andre, så prisen er ennå ikke fastsatt.
10.06.2009, 23:02

Hjemmesiden til Carl Barks Samlede Verker er også oppdatert, med bestillingsskjema for de 6 nye bindene, samt en beskrivelse av hvert enkelt bind og når disse blir utgitt. Hvert bind er også avbildet.
http://carlbarks.nxtfiles.com/start.php
Einherje kom tilbake, selv uten en Facebook-gruppe med krav om det. Takk, Guffen!
Innlegget blei sist redigert 10.06.2009, 23:28 av Tintern
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
10.06.2009, 23:22

Så har også jeg bestilt de nye bøkene. Gleder meg til å motta disse! Ikke minst er det svært gledelig å se at
• Carl Barks Indeks
• Carl Barks Hvem er hvem i Andeby
Er inkludert i de 6 bøkene.
AC skreiv:
Werkverzeichnis [og] Who's Who ... er i høj grad sideordnede bøger der ikke rigtigt hører med i CBSV - de blev ... lavet, af DONALD's Ex-kasserer Johnny Grothe til det tyske værk der svarer til det amerikanske CBLiC.
Som også er en samling av Barks' verker. Hvorvidt samlingenbestør av albumer eller av bøker er vel totalt uvesentlig? Ergo er din konklusjon om "sideordnethet" åpenbart uriktig.
Du har forresten selv disse tyske bøkene og har skrytt av dem. Du bør imidlertid respektere at ikke alle er like flinke i tysk som deg og derfor gjerne vil se disse på f.eks. norsk.
Chrisron skreiv:
Har lyst på et par av bøkene, men må jeg kjøpe alle så dropper jeg det mest sannsynlig.
Det er utrolig så negative enkelte er til dette prosjektet. Men "negativitet" og "syting" er sikkert helt OK så lenge det ikke kommer fra meg?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 11.06.2009, 10:17 av Sigvald
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
11.06.2009, 10:14

Er det noen som tar kontakt med Egmont og legger frem forslag til endringer? Jeg er også mer interessert i maleriene og hva Barks har produsert selv (mest i andeuniverset). Et unisont opprop fra den harde kjernen må vel ha noe å si for Egmont, burde man tro.
![]()
Erilaz
1 år
11.06.2009, 10:41

Erilaz skreiv:
Er det noen som tar kontakt med Egmont og legger frem forslag til endringer? Jeg er også mer interessert i maleriene og hva Barks har produsert selv (mest i andeuniverset). Et unisont opprop fra den harde kjernen må vel ha noe å si for Egmont, burde man tro.
Olaf pleier ellers aldri å ta kontakt med Egmont "på vegne av AOLs brukere". Da bør han vel i likhetens navn heller ikke gjøre det nå? Forøvrig bør Egmont stå ved sine ord nå som bestillingene er i gang. Ingenting av det som nå er lovet bør droppes. Ekstra bind, utover de 6 lovede bindene, har jeg dog ingenting i mot. Av de 6 lovede bindene er forøvrig følgende de *minst interessante*:
• Carl Barks Calgary Eye-Opener
• Carl Barks Storyboards
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
11.06.2009, 10:55

Erilaz skreiv:
Jeg kjøper med glede alle bøkene, dette blir topp. Boken med maleriene er ennå ikke ferdig og skal visstnok bli mer omfattende enn de andre bøkene. Dette kan tyde på at det blir en ekstra tykk bok og kanskje får vi med alt?
Dette er oppfyllelsen av en drøm jeg har hatt i flere tiår, hva mer kan man ønske seg? (Det neste må bli en kloning av Barks, og nye flotte historier)
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
![]()
Øyvind Braaten
50 år, Sarpsborg
11.06.2009, 10:57

Såvidt jeg har skjønt så har denne utgivelsen allerede vært ute til høring blant utvalgte fans. Var det ikke flere her inne som ble forespurt via et skjema om hvordan de ønsket disse bøkene skulle utformes (korriger meg om jeg tar feil) ?
Det var bl.a. en periode snakk om 3 bokser á 3 bøker i hver. Det blir det altså ikke noe av, og jeg antar at det kan ha sammenheng med tilbakemedlinger som er kommet.
Altså tror jeg at Egmont nå har kommet frem til en fornuftig plan for disse seks tilleggsbøkene, og at opplegget nå er bestemt. Det er ting som tyder på det når tilbudet nå er sendt ut og beskrivelsen av hver bok ligger ute på internett.
Og det er ihvertfall ingen som trenger å regne meg med i noen hard kjerne som ønsker forandringer.
![]()
Nestor Burma
45 år, Trondheim
11.06.2009, 10:58

Erilaz skreiv:
Dette toget er kjørt for veldig lenge siden. Første bok kommer i august. Det tar veldig lang tid å utforme disse bøkene, så det opplegge vi ser nå, med 6 bøker (hvorav maleirboken er litt usikker; hvis den blir for stor, får vi kanskje 2 bøker?) er nok det endelige. Og som det er sagt tidligere, så har Egmont kjørt en undersøkelse blandt utvalgte abonnenter ang. interessen for de forskjellige bindene. I tillegg må man anta at finanskrisen i fjor høst nok har påvikret prosjektet noe.
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
11.06.2009, 11:06

Sigvald skreiv:
Erilaz skreiv:
Olaf pleier ellers aldri å ta kontakt med Egmont "på vegne av AOLs brukere". Da bør han vel i likhetens navn heller ikke gjøre det nå?
Forskjellen mellom dine oppfordringer og Erilaz er at sistnevnte oppfordrer NOEN til å ta kontakt (og ikke på vegne av AOL), mens du stadig maser om at Olaf må ta kontakt med Egmont, på vegne av deg selv eller AOL.
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
11.06.2009, 11:09

Sigvald skreiv:
Chrisron skreiv:
Har lyst på et par av bøkene, men må jeg kjøpe alle så dropper jeg det mest sannsynlig.
Det er utrolig så negative enkelte er til dette prosjektet. Men "negativitet" og "syting" er sikkert helt OK så lenge det ikke kommer fra meg?
Så du leser innlegget mitt som syting? Vel, det kan du jo mene hvis du vil. Det er ikke ment som syting fra min side. Jeg har ingenting å klage på. Det var kun ment som en kommentar til at jeg spurte om det gikk an å kjøpe enkeltbøker. Og det har jeg nå fått svar på at ikke går an, så da velger jeg å ikke abonnere. Bøkene er sikker flotte, men jeg velger heller å bruke pengene mine på andre ting. Ferdig med den saken.
Lurer forresten på hvorfor du reagerer på at jeg ikke ønsker å kjøpe alle bøkene og kaller det syting og negativitet, når du få dager før presterer å foreslå at noen burde anmelde Egmont siden man må abonnere på Donald for å få DD ekstra.
I tillegg har du et par ganger de siste dagene snakket negativt om minst én av de nye CBSV bøkene.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 11.06.2009, 11:48 av Chrisron
![]()
Chrisron
32 år, Tønsberg
11.06.2009, 11:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Carl Barks, Carl Barks' samlede verk
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.