Hugs meg

Registrer ny brukar

Siste oppdatering:

Walt Disney Studios feirer Donald i Bergen

Carl Barks Samlede Værker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62

Tja. Jeg var student den gangen verket ble lagt ut for salg til abonnementer, og følte ikke at jeg på studielån kunne ta meg råd til det. Nå derimot skulle jeg gjerne ha betalt 15000,- som en engangssum, finanskrise eller ei, for CBSV.

Noen som vet om muligheten fortsatt finnes?

Innlegget blei sist redigert 03.04.2009, 18:52 av munin

munin
munin

29 år, Trondheim

03.04.2009, 18:52

Det er da ikke noe værre enn å prøve å legge inn en bestilling på carlbarks.no :-)
Jeg la inn en bestilling halvannet år etter at første bind var gitt ut og fikk ihvertfall et abonnement. (Akkurat fått boks nr 7)

rey
rey

03.04.2009, 19:19

munin skreiv:

Tja. Jeg var student den gangen verket ble lagt ut for salg til abonnementer, og følte ikke at jeg på studielån kunne ta meg råd til det. Nå derimot skulle jeg gjerne ha betalt 15000,- som en engangssum, finanskrise eller ei, for CBSV.

Gå en side tilbake i denne tråden...

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

03.04.2009, 21:47

Sigvald skreiv:

munin skreiv:

Gå en side tilbake i denne tråden...

DU vet at de er ett tvilsomt nettsted mest tiltenkt svindel og lyssky virksomhet du anbefaler nå ??

Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
MikroMidas

47 år, Trondheim

03.04.2009, 23:02

MikroMidas skreiv:

DU vet at de er ett tvilsomt nettsted mest tiltenkt svindel og lyssky virksomhet du anbefaler nå ??

Kjøperen skjønner selvsagt at en slik handel selvsagt vil skje på eget ansvar.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

03.04.2009, 23:40

MikroMidas skreiv den 2603.2009:

Spekulasjonsobjekt til salgs for en pris lavere enn nypris.

Og vi har en spekulant, unnskyld ett bud.

Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
MikroMidas

47 år, Trondheim

13.04.2009, 21:56

Ja, den prisen der virker litt mer realistisk. Synd dere har betalt så mye for den da. Verdistigningen har gått nedover ;P

Samler

Orlel
Orlel

26 år

14.04.2009, 02:14

Orlel skreiv:

Ja, den prisen der virker litt mer realistisk. Synd dere har betalt så mye for den da. Verdistigningen har gått nedover ;P

AC har fastslått at seriøse donaldister bryr seg fint lite om verdistigning. Andre mener også at det er slike holdninger som har skylda for den pågående finanskrisen.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

14.04.2009, 09:55

Sigvald skreiv:

Orlel skreiv:

AC har fastslått at seriøse donaldister bryr seg fint lite om verdistigning. Andre mener også at det er slike holdninger som har skylda for den pågående finanskrisen.

:)

Samler

Orlel
Orlel

26 år

14.04.2009, 13:45

Orlel skreiv:

For min del har verdien steget betraktelig etter at jeg fikk hele verket i hus. Gleden over endelig å ha fått en samlet utgave av Carl Barks kan ikke måles i penger.

At 12.000,- skal være en mer realistisk pris totalt sett blir bare flisespikkeri i den anledning. For min del har det vært adskillig enklere å finansiere verket med kr. 1500,- hver fjerde måned enn det ville vært å punge ut 12.000 på én gang.

Nestor Burma
Nestor Burma

45 år, Trondheim

16.04.2009, 20:47

rey skreiv:

Det er da ikke noe værre enn å prøve å legge inn en bestilling på carlbarks.no :-)
Jeg la inn en bestilling halvannet år etter at første bind var gitt ut og fikk ihvertfall et abonnement. (Akkurat fått boks nr 7)

Takk for tipset :-)

munin
munin

29 år, Trondheim

21.04.2009, 20:02

Sorry that I am writing in non-Norwegian.

We are investigating some quality issues in Finnish series of Complete Barks and in FI and NO they have been produced from the same digital materials, I'd like to see some reference to some pixelated pages. Could somebody make a high quality scan of e.g. book XXVII (Finnish edition page 270) from story Loup Garou story, where Duck family is spending the night in snow storm.

This would be really appreciated if somebody could send it via email.
Thank you! -Jani, puro@iki.fi

puro
puro

21.05.2009, 20:08

I think you mean "Pawns of the Loup Garou" by Daan Jippes in CBSV XXVIII (book 28), and I just sent you a scan.

51 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
Øyvind Braaten

51 år, Sarpsborg

22.05.2009, 20:38

Yes, you're right. Scan received and exactly the right page I needed. Thank you, highly appreciated!

puro
puro

22.05.2009, 21:20

Ang. evt. tilleggsbind til CBSV, så har Egmont oppgitt på sine nettsider at det vil foreligge mer info. i begynnelsen av 2009. Vi nærmer vel oss nå medio 2009, uten at jeg har registrert mer info. Uansett, så har jeg hørt fra forholdsvis sikre kilder (fant iallefall vedkommendes navn på innsiden av CBSV.....) at vi iallefall får 6 nye bind.:
1 indexbind,
1 bind med "hvem er hvem i Andeby" (noe tilsvarende det som tidligere har vært utgitt i tyskland)
1 bind med serier fra Our Gang,
1 bind med Calgary eyeopener,
1 bind med oljemalerier
og 1 bind fra Barks tegnefilmkarriere.

Det er vissnok nok materiale for 2 bind med malerier, men vi får sannsynligvis bare et bind. Så får vi håpe at vi får mer offisiel info snart om disse bindene. Vissnok har endel av utfordringene vært samproduksjonen med Sverige og Danmark, der særlig danskene ikke har vært villig til å satse på så mange bind (om noen??). Dermed øker selvsagt risikoen i prosjektet ved å bare utgi enkelte bind i bare Norge, evt. også Sverige.

Tintern,
"A DUTCH PROBLEM", årets tråd hos DDF(r)

MineTegneserier.no Tintern på Qxl

Innlegget blei sist redigert 07.06.2009, 23:24 av Tintern

Tintern
Tintern

47 år, Nittedal

07.06.2009, 23:22

Drikaton skreiv:

1 bind med serier fra Our Gang

Jeg håper virkelig at også Andy Panda-historien fra New Funnies, samt de tre Droopy-historiene fra Tom & Jerry-heftene tas med. Hvis det forsøkes å lage den komplette samlingen av Barks, bør den også være nettopp det - komplett.

Tommy
Tommy

26 år, Odda

08.06.2009, 00:13

Egmont! Glem ikke Porky Pig of the Mounties! Four Color Comic #48 fra juli 1944. Se f.eks.
http://moneybin.at.infoseek.co.jp/porkypig.html
Etter min mening er det nok en komplett Barney Bear/Benny Burro, Andy Panda, Droopy og Porky Pig som vil være det mest interessante stoffet her. Vil tro dere har rettighetene til alle disse:-). Deretter vil jeg nevne oljemalerier og index i prioritert rekkefølge.

Cousin Fethry
Cousin Fethry

08.06.2009, 07:21

Det er vel Schibsted som har rettigheitene iallfall til Barney Bear?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand

28 år, Ski

08.06.2009, 15:41

1 indexbind

Bra. Ethvert oppslagsverk/leksika bør ha et indeks over innholdet i verket så man slipper å bla gjennom alle bindene hvis det er noe spesielt man er på jakt etter. Så et indeks/oppslagsverk over Carl Barks produksjon med opplysninger om førstegangsutgivelse, produksjonsdato (for Barks kjenner man jo til når han fikk oppgjør for historiene sine), og ikke minst kryssreferanser mellom historiene. Men noen opplisting over hvilke utgivelser/blader/bøker alle historiene er utgitt i ser jeg intet behov for. Det tradisjonelle indekset (slik vi kjenner det i tegneseriesammenheng) utgitt i bokform er egentlig kontra natura da de har det med å bli utdatert svært fort.

1 bind med "hvem er hvem i Andeby" (noe tilsvarende det som tidligere har vært utgitt i tyskland)

Dette bindet kan jeg styre min begeistring for. Jeg vil heller ha alle oljemaleriene

1 bind med serier fra Our Gang

Hurra!!! Håper bare alle ikke-disney-seriene blir med her. Porky Pig, Andy panda, Droopy, Pip Squeeks og alt det andre som ikke ble utgitt i den ordinære CBSV

1 bind med Calgary eyeopener

HURRA!!! Jeg har hørt rykter om at dette bindet ikke kommer til å bli komplett da det finnes altfor mye materiale og at det som finnes har en tendens til å være litt repiterende i temaene. Men et helt bind gleder jeg meg virkelig til.

1 bind med oljemalerier

HURRA!!! Håper bare de tar med alle oljemaleriene (alle versjoner og alle malerier komplett og kronologisk). Jeg håper kanskje på for mye her?

og 1 bind fra Barks tegnefilmkarriere.

HURRA!!!

Det er vissnok nok materiale for 2 bind med malerier, men vi får sannsynligvis bare et bind. Så får vi håpe at vi får mer offisiel info snart om disse bindene. Vissnok har endel av utfordringene vært samproduksjonen med Sverige og Danmark, der særlig danskene ikke har vært villig til å satse på så mange bind (om noen??). Dermed øker selvsagt risikoen i prosjektet ved å bare utgi enkelte bind i bare Norge, evt. også Sverige.

Dette var ikke like morsom lesning. Jeg ønsker meg alle oljemaleriene, komplett og kronologisk. Når serien totalt blir kostende rundt 20.000,- og på 36 ganske store bøker, er det min mening at én bok fra eller til for å komplettere det hele ikke spiller noen særlig stor rolle.

EDIT: Jeg benytter samtidig anledningen til å si "Gratulerer med dagen"

-Nei til sensur, omtegning, om-montering eller annen ombrekking av tegneserier
-Ja til tegneserieutgivelser etter prinsippet "komplett, kronologisk og stort format"

Innlegget blei sist redigert 09.06.2009, 09:30 av donaldist

donaldist
donaldist

24 år, Namdalseid

09.06.2009, 09:22

donaldist skreiv:

Dette bindet kan jeg styre min begeistring for. Jeg vil heller ha alle oljemaleriene.

Jeg hadde håpet og trodd at vi var kommet over det stadiet der folk her rakker ned på akkurat dette bindet - åpenbart fordi de ikke helt skjønner hva det dreier seg om. Og hvorfor sette akkurat dette opp mot oljemaleriene??? Jeg vil mye heller ha dette SERIØSE bindet enn bindet med alle de billige humortegningene fra Calgary Eye Opener.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
Sigvald

43 år, Stavanger

09.06.2009, 11:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Merkelappar

Carl Barks, Carl Barks' samlede verk

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.