Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Sigvald skreiv:
AC skreiv:
Jeg kommer helt til at tænke på den periode af Tommy og Tigern, hvor Tommy venter på pakken med propelhatten fra morgenmadspakkerne... Sådan er vi alle vi abonnenter lige nu
Propellhatt - så Tommy plagierer m.a.o. den store Brummund Dal?

Lars Olav
32 år, Grimstad
13.08.2005, 18:45

Sigvald skreiv:
Propellhatt - så Tommy plagierer m.a.o. den store Brummund Dal?
I TV-serien "Brødrene Dal og legenden om Atlant-Is" forkledde skurken seg som Brumund Dal for å lure Gaus og Roms. Han blei avslørt fordi han gjorde den kjempetabben å skrive "Brummund" på ryggen. Så når du staver det "den store Brummund Dal", kan han ikkje vera **så** stor i dine auge. :-)
Blir rart å forklare handlinga i propellhattsekvensen, ettersom det er noko ein er vant til at dei fleste som ein diskuterer teikneseriar med har lest. Men kort forklart; dersom Calvin sender inn eit visst antall kupongar som er vedlagt i ei ekstremsøt frokostblanding til produsenten, sender dei han ei propellue i retur. Og når han endelig har kome seg gjennom mange nok esker, handler dei neste ... mange ... stripene om at han går og venter på å få denne lua, fordi utsendingssystemet og postgangen er hakket treigare enn ein seksåring kan trivast med.
SPOILER:
Når hatten endelig kjem, viser det seg at den må monterast sjølv. Og når Tommy ENDELIG klarer å få satt saman denne hatten og får satt i batterier, blir han ekstremt skuffa - han hadde forventa at propellhatten skulle kunne få han til å fly.
Sjølvsagt har ikkje Bill Watterson plagiert brødrene Dal, han har nok aldri sett ein einaste episode. Det får vera grenser for kva ein kallar plagiat. Eg plagierer då ikkje den store Ivar Aasen berre fordi eg skriver dette innlegget på nynorsk heller.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.08.2005, 13:49

To Skrivefeil: Brumund er med èn M og Brødrene dal skriver ikke med h.
Penthworthy skreiv:
Brummund Dahl
Olaf Solstrand skreiv:
I TV-serien "Brødrene Dal og legenden om Atlant-Is" forkledde skurken seg som Brumund Dal for å lure Gaus og Roms. Han blei avslørt fordi han gjorde den kjempetabben å skrive "Brummund" på ryggen. Så når du staver det "den store Brummund Dal", kan han ikkje vera så stor i dine auge. :-)
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
Innlegget blei sist redigert 15.08.2005, 19:10 av Audun
15.08.2005, 19:05

Da har iallefall jeg vært på postkontoret og hentet en godt innpakket kassett med de 3 første bindene av CBSV. Ser veldig lovende ut...
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
16.08.2005, 16:22

Drikaton skreiv:
Da har iallefall jeg vært på postkontoret og hentet en godt innpakket kassett med de 3 første bindene av CBSV. Ser veldig lovende ut...
Det var beroligende å høre. Drømte nemlig i natt om at jeg endelig fikk CBSV i posten, men det viste seg å ikke være tre bøker i hardcover inni en samlekassett. Istedet var alle tre bøkene innbundet i en eneste tjukk bok uten hardcover, altså en bøyelig bok
. På forsiden var I, II og III påtrykt og på ryggen var nummeret mitt, 0311, påtrykt med stort gullskrift. Jeg kan ikke akkurat si jeg var glad da jeg åpnet pakken.
Jaja, enkelte får merkelige drømmer iblant... 
Ser i allefall frem til å motta pakken de nærmeste dagene!
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Innlegget blei sist redigert 16.08.2005, 16:49 av Arnstein
Arnstein
28 år, Klepp
16.08.2005, 16:48

Det blir spennende å høre om Stavanger mottar pakker idag, eller kanskje venter Egmont et par tre dager...
Fikk forresten nr. 0411
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
16.08.2005, 16:53

Ja da er ikke svarene til tlf.damene mye å stole på. Snakket med en dame på Egmont idag i forbindelse med en annen sak og passet selvfølgelig på å spørre om CBsv.
Og svaret jeg fikk var at de holdt på å pakke bøkene og håpet å begynne med utsendinger i neste uke, så jeg skal si jeg ble overrasket over at en allerede har mottatt dem.
Men fortell oss litt mer da, det ble nevnt fra Danmark at pakken veide 5 kg så det må da være litt av et storverk.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
16.08.2005, 17:28

Holder nå mine første CBSV-bok mellom hendene :D
Selve esken til bøkene hadde fått seg en stygg skade. Men alt av innhold var heldigvis feilfri. Selve kassetten er også solid, så ingen grunn til bekymring der.
Syntes heller det ikke er noe bruntskjær å snakke om i fargene. Ser bare helt fantastisk ut :)
Innlegget blei sist redigert 16.08.2005, 17:29 av Rikerud
Rikerud
30 år, Bærum
16.08.2005, 17:29

Det var med et trykk av en forside (ca A4) som også vil komme i kunstmappa (i A3) etter siste utsendelse. Hver forsendelse vil ha et slikt trykk vedlagt. Kan ikke si at jeg har sett dette annonsert på forhånd.
Drikaton.
Drikaton
46 år, Nittedal
16.08.2005, 17:49

Nej, ingen annoncering om denne reproduktion, men det er sikkert gjort for at lave en lille overraskelse. Har også lige fået mit eksemplar idag, og det er virkelig godt, og professionelt lavet. Har lige brugt over 3 timer på at læse i bind 1, og behøvede derfor nu et pusterum. Glæd jer, det er virkelig flot.
For dem som vil se reproduktionen som fulgte med, kan den ses her: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=337
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
16.08.2005, 19:28

Det som slår meg er hvor utrolig mye arbeid som er lagt i dette verket. Gir egentlig blaffen i Bruno og Benny - dette er et helt utrolig solid verk. Side på side med biografiske kommentarer + bilder. Artig å lese Barks aller første stripe også, som var en liten historie med Pluto.
Gled dere folkens.
Rikerud
30 år, Bærum
16.08.2005, 22:54

Har nettopp pakket opp mesterverket, og fikk et veldig positivt inntrykk. Etter å ha bladd i bøkene virker det som om det eneste negative for min del er at "Pluto saves the ship" har blitt presset ned med fire sider pr. side. Jeg skjønner ikke grunnen til det, akkurat like lite som jeg skjønte grunnen til at dette ble gjort med Ducktales-historien i Don Rosa 2 i HOF. I et så eksklusivt verk kan det vel ikke være for å spare noen sider? Men selv om akkurat det var et skår i gleden, er jeg veldig fornøyd.
Tommy
24 år, Odda
17.08.2005, 12:51

Kan de av dere som rapportere å ha mottat dette bindet gi en liten beskjed om hvilket nummer dere har slik at en kan se om det er noe system i utsendelsen.
Lars Olav
32 år, Grimstad
17.08.2005, 15:20

fikk min idag, har nr 198..
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
17.08.2005, 15:42

Lars Olav skreiv:
Kan de av dere som rapportere å ha mottat dette bindet gi en liten beskjed om hvilket nummer dere har slik at en kan se om det er noe system i utsendelsen.
Hentet verket på postkontoret i dag. Nydelig verk! Nummeret mitt er 0311.
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Arnstein
28 år, Klepp
17.08.2005, 15:43

SveinG skreiv:
Jeg har ikke fått mitt enda. Mitt nummer er 453.
Har noen funnet noe system på utsendelsene?
Mitt nummer er 446, og jeg har ikke fått ennå.. Så går vel litt tilfeldig. Venter i spenning.. :)
Innlegget blei sist redigert 17.08.2005, 17:34 av Diff
17.08.2005, 17:33

MicMac McDuck skreiv:
Redd det kommer til å ta laaang lang tid før jeg får min 2198
Ut ifra det nummeret du har fått så er det ikke så mange eksemplarer igjen.
Kan du huske når du bestilte?
Og til dere som har fått, hvor bred er kassetten? har ikke helt bestemt meg for hvilken bokhylle jeg skal putte dem i, det er jo tross alt 10 kassetter.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
17.08.2005, 21:33

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.